Gå til innhold

Voll studentby. Erfaringer?


prada8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oniko, tja...

den maks grensene som ITEA innførte på studentnettet gikk meg på nervene.

Med 100Mbit så var det nok til at en gikk ut på kjøkkenet og ordnet seg middag, og når en var tilbake så kunne en iløpet av den halvtimen være så uheldig at en hadde gått over dagskvota.

 

En lærte seg fort å benytte netlimiter, problemet er bare at det programmet kan klikke, og gir derved en falsk sikkerhet.

til slutt endte med at satt opp egen brannmur-server som satt kvote på, så jeg ikke med uhell skulle komme over.

 

Vet ikke om er endret, men var i allefall 10GB/daglig.

Første gang en går over så er det utestengelse for 2dager eller noe, så var det gange med 2 for hver gang (tror det ikke var opphøyd i 2?).

 

dvs:

2,4,8,16,32,64,128 dager.

 

Om en bor lenge nok på studentbyene så forstår en fort hvor EKSTREMT denne utestengelsen blir til slutt.

Jeg havnet på 64dager (og "leide" naboen`s nett mot slutten), da var grensa mi nådd og jeg flyttet ut.

10GB/dagen kan en få uten problemer på vanlige rask adsl. uten risikoen for å miste nettet totalt.

 

 

Men må innrømme at voll studentby med den gangen første studentbyen som hadde 100Mbit var en sterk argument for at jeg endte med å studere i trondheim;)

Lenke til kommentar

Jeg har installert Netlimiter, men ikke satt meg veldig inn i det... Nå ser jeg bare på loggen, og når den nærmer seg 9-10 GB i løpet av en dag så skrur jeg av. Men kan man sette en grense på antall GB opplastet/dag, uten å måtte begrense hastigheten?

 

Leste om dette serverrommet på Voll... Antar at de samme begrensningene gjelder der?

Lenke til kommentar

Grensen forvirrer meg, jeg hørte (her tror jeg?) at grensa er 20gb per 48 timer, men på regelverket så står det 10gb per 24 timer. Så her forleden dag kom jeg over denne, og havna på 15gb i løpet av 3-4 timer. Men ble ikke utestengt, så jeg lever i troa at grensa egentlig er 20gb per 48 timer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834

Bare nevn tid og sted, jeg kommer.

 

Og prada, du kjenner meg igjen ved at jeg er mulatt, høy og veldig krøllete for tiden. Tror forresten jeg så deg for noen dager siden. Hvis det da er deg på bildet:p

Lenke til kommentar
Syns alle som er aktive her skal poste bilde av seg selv, sånn at jeg kan smile til dere når vi møtes på vaskerommet/bussholderplassen/i gangene ooosv.. :)
Stikk innom #voll, evt. stikk innom fest med noen av oss en gang. (ta kontakt så får du vite hvor&når) Å legge ut bilder er like teit som å bruke facebook, det ble lzm gammelt i 2007 minst.

 

 

Og prada, du kjenner meg igjen ved at jeg er mulatt, høy og veldig krøllete for tiden.
"Høy, for tiden" ? Det hender det at de fleste av oss er :tease:

 

Forøvrig har jeg langt, sexy krøllete hår. Garantert lengre og mer krøllete enn deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...