Gå til innhold

Er Speidern Nerdete?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er speideren hva du gjør det til, og gjerne hva gruppa du melder deg inn gjør det til.

 

Selv er jeg en 27 år gammel speider som driver med alt som er farlig og gøy, helst i den rekkefølgen.

 

Vi er en gjeng med "gamle" speidere som har dannet et eget "lag" med medlemmer fordelt over store deler av norge.

 

Vi driver med ting som klatring, rappel, taubane (wire) og er med å arrangerer det meste som faller inn under kategorien over (farlig og gøy).

 

I oppveksten, når jeg var tilknyttet en vanlig speidergruppe, var det heller ikke noe kristen preken. Det var jo no sang synging, og vi hadde et opplegg i kirken til jul, men utenom det, selv om vår leder var diakon, var det ikke noe som lignet kristent press (forskynning).

 

Gjentar meg selv å sier at speidern er som så mye annet, det er hva du gjør det til.

Lenke til kommentar
Jeg greier ikke forbinde speider med annet enn en gjeng særinger som løper rundt i skogen, knyter knuter for å få merke og har speidernavn som "oh-oh". Det er ganske spesielt. Men korps er utvilsomt verre.

Det er ikke merker lenger, du får merker av steder du har vært, og derreter limer det på Leirbål kappen din. Og vi har ikke speider navn som Oh oh ? Vi har f.eks patrulje navn som Kommando Juletre. Noe jeg syntes er veldig festlig. Men , ja folk har jo sine meninger. Skal ikke si det er feil. Men kansje litt feilinformert ?

Lenke til kommentar
Men korps er utvilsomt verre.

Tør jeg spørre hvorfor? :p

Hvorfor er egentlig korps så ille?

Stygge uniformer, horribel musikk. Dessuten, de plager alle på 17.mai =P

 

Tja. Det er jo korpset som gjør at folk kommer seg ut, hygger seg, ser på barna(sine) som går i tog. Uten korps så vil jo 17mai være helt dødt og kjedelig stemning..

Lenke til kommentar
Det er ikke merker lenger, du får merker av steder du har vært, og derreter limer det på Leirbål kappen din. Og vi har ikke speider navn som Oh oh ? Vi har f.eks patrulje navn som Kommando Juletre. Noe jeg syntes er veldig festlig. Men , ja folk har jo sine meninger. Skal ikke si det er feil. Men kansje litt feilinformert ?

Jeg vet de ikke er det, men det er alikevel det jeg forbinner speidere med.

 

Tja. Det er jo korpset som gjør at folk kommer seg ut, hygger seg, ser på barna(sine) som går i tog. Uten korps så vil jo 17mai være helt dødt og kjedelig stemning..

Haha, nåvel. Saftis, grilling og flagg holder lenge for meg. Hver sin smak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...