Gå til innhold

Er Speidern Nerdete?


Anbefalte innlegg

Speidern!

Hmm, går i Speidern selv. Mange sier jo at Speidern er nerdete, men etter mine erfaringer er det jo ikke det. Får vi gjør jo mye tull som bare er morsomt. Har noen kjedelige ting som Gudstjeneste men kan man jo overleve en dag ?!

 

Din mening: Er Speidern nerdete ?! Hvis Ja eller Nei skriv også hvorfor

 

20sum45.jpg

Endret av D3m0ns0ul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er jo 14 år. Og mange av de "gangsterne" på skolen pleier og si, skal du ut og nerde bare lurer på andres mening. Fordi jeg syntes det er fett. Drivet med øks, leve av naturen. Sette opp bord og bo i telt er jo kult det. Men blir bare så irritert når folk sier at jeg er nerd o.O

 

Første mollesting. Osv..

 

Det er vell Kristen opplegg ja?

Ja du kan vel si det, tror ikke på gud eller noe. Men en gudstjeneste i månden skader ikke meg.

Lenke til kommentar

Går i speidern selv. Jeg tror det er stor forskjell på de individuelle speidergruppene. Det finnes speidergrupper som kun driver med repetive "kjedlige" ting som folk kan finne nerdete, og det finnes speidergrupper som kan finne på mye morsomt.

 

Selv er jeg medlem i 5. Eidsvoll Speidergruppe, og roverlaget vårt består for øyeblikket av 3 aktive medlemmer, så det skjer ikke så mye for tiden hos oss, men vil nå ikke påstå at vi driver med nerdete ting.

 

Speiding er kult :)

Lenke til kommentar

Går i speideren selv, og vil ikke kalle meg nerdete. Er ute i skogen og slapper av fra all elektronisk hverdag, og det er faktisk morsomt. Samt LAN (JOTI) en gang i året pluss sofasliting på Landsleirer. Kristendommen merker vi ikke noe serlig til, det er valgfritt.

 

Medlem av Amøbe Roverlag

Endret av DukeCoke
Lenke til kommentar
Går i speideren selv, og vil ikke kalle meg nerdete. Er ute i skogen og slapper av fra all elektronisk hverdag, og det er faktisk morsomt. Samt LAN (JOTI) en gang i året pluss sofasliting på Landsleirer. Kristendommen merker vi ikke noe serlig til, det er valgfritt.

 

Medlem av Amøbe Roverlag

Helt enig JOTI pleier og være morsom, spesielt i år når det var så mange som bare med oss. Syntes det er fet når alle de voksne spiller mot oss barn i Battlefield eller noe annet morsomt spill. Vi pleier alltid og ha et felles spill verdt år så alle får spillt :) Noe vi også ler av er at vi har en stor stikkontakt alle stasjonære pcene er plugget til, noe alle de som sitter på andre enden tramper over og drar den ut med et uhell er noe vi kan le av.

Lenke til kommentar
Jepp, går på furuset speiderne og vi pleier og finne på mye kult.

Vi lager katapulter, skal nå til sommerferien på landsleir tror jeg det er. I 1 uke, gleder meg. Men liksom føler meg utenfor når folk sier jeg er nerd.

 

Det er ikke landsleir i år, ikke kretsleir heller som jeg vet om. Neste år er det landsleir. Ser dere noen som går rundt med en sofa da, så må dere hilse.

Lenke til kommentar
Er ikkje begeistra i det kristne opplegget deira

Det er jo ikke på langt nær alle speidergrupper som praktiserer kristne opplegg da. Vil ikke påstå vi gjør det hvertfall.

Ok, i såfall har eg ikkje noke på speidern eg misliker.

 

Da får du melde deg inn igjen da. Mye morsommere når man er over 16 og blir Rover. Da er det full frihet uten ledere og man kan gjøre hva man vil. Er ofte samlinger for rovere rundtom i landet.

Lenke til kommentar
Jeg er jo 14 år. Og mange av de "gangsterne" på skolen pleier og si, skal du ut og nerde bare lurer på andres mening. Fordi jeg syntes det er fett. Drivet med øks, leve av naturen. Sette opp bord og bo i telt er jo kult det. Men blir bare så irritert når folk sier at jeg er nerd o.O

 

Du skal ikkje høyre på dei fjortissane! Veit godt korleis det er med ungdomsskulen der alle skal vere like. Eg snakka ein dialekt i heimbygda, og ein annan dialekt på skulen fordi ein vart rakka ned på dersom ein ikkje snakka like utvatna som dei gjer i den sokalla "byen" (2000 innb.). Gle deg til vidaregåande du. Der er det lov å vere ulike.

 

Du kjem heilt sikkert til å ha bruk for mykje av det du lærer i speidaren seinare i livet ditt. Då kan dei le då. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...