Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Topp 5 filmer jeg ikke har sett og som alle dermed sier "HAR DU IKKE SETT DEN?!" hver gang jeg nevner det:

 

5. No Country for Old Men

4. Die Hard

3. Terminator 2

2. Gudfaren-trilogien

1. Titanic

 

Jeg har av en eller annen grunn aldri fått rotet meg til å se dem. Ikke godt å si hvorfor, men jobber hvertfall med saken nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Topp 5 filmer jeg ikke har sett og som alle dermed sier "HAR DU IKKE SETT DEN?!" hver gang jeg nevner det:

 

5. No Country for Old Men

4. Die Hard

3. Terminator 2

2. Gudfaren-trilogien

1. Titanic

Jeg har av en eller annen grunn aldri fått rotet meg til å se dem. Ikke godt å si hvorfor, men jobber hvertfall med saken nå.

Jeg er blant de som alltid sier det :innocent: Men stikk bortom i løpet av kvelden, så låner du de(har ikke NCFOM), så tar du et LAN i natt! Omg lizzom, og du kaller deg filmelsker? :!:

Lenke til kommentar
Topp 5 filmer jeg ikke har sett og som alle dermed sier "HAR DU IKKE SETT DEN?!" hver gang jeg nevner det:

 

5. No Country for Old Men

4. Die Hard

3. Terminator 2

2. Gudfaren-trilogien

1. Titanic

 

Jeg har av en eller annen grunn aldri fått rotet meg til å se dem. Ikke godt å si hvorfor, men jobber hvertfall med saken nå.

Haha, Samme her. Har heller ikke sett jaws (Som ligger uopnet i hyllen her) Eller noen av matrix filmene.

 

Edit: Jeg har sett en Matrix film men husker ikke vilken.

 

Hvordan skrives vilken forresten? Prøver og bli kvitt skriefeilene mine.

Endret av lolidude
Lenke til kommentar

Det skrives hvilken. Alle spørreord (hva, hvilken, hvem osv), utenom når, skrives med "hv" foran. Bra du prøver å rette på skrivefeilene dine, lolidude, for du har ofte gode innlegg. Det er bare det at de kan være litt slitsomme å lese noen ganger. Ta gjerne en tur innom språkkategorien om du vil bli bedre til å skrive.

 

@ sirhennings Top 100-liste: Det var mye ukjent der, noe jeg synes er veldig spennende. Da får jeg masse tips til filmer som ikke har hatt noen stor hype og/eller er veldig kommersielle, men likevel er meget bra. Må bare rette på en ting. Filmen på 47. plass heter One Flew Over The Cuckoo's Nest. En sånn liten feil gjør egentlig ikke så mye, men om du lagret lista på PC-en din for å redigere/titte på den senere, er det greit om den er korrekt.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Så sannelig. Rett skal være rett. I hui og hast kan hva som helst skje, som f.eks. den skaden det er å legge til én ekstra bokstav. Feilen er imidlertid rettet nå. Slikt irriterer meg også.

 

Ja, jeg finner stor glede i nettopp det å trå utenfor allfarveien. Kan hende det startet som en opposisjon, en stille protest for lenge, lenge siden, eller så er det hele simpelthen et naturlig resultat av naturens skjønne orden, hvor alt står skrevet i stjernene. Variasjon er uansett viktig.

Listen bærer forøvrig preg av mange timer nedlagt i ymse filmklubber, saumfaring av snodige filmbutikker og det faktum at vår familie var en av landets første med parabol og dermed tilgang til kanaler fra den store, farlige verden.

Finner du inspirasjon er intet bedre.

 

Ærbødigst hilsen Sir Henning.

Endret av sirhenning
Lenke til kommentar
*snip*

 

Takk!

 

Siden jeg er ganske tidlig på filmstadiet, har jeg fremdeles mange blockbusters igjen å se. Likevel prøver jeg meg på de litt mer ukjente fra tid til annen. Og det er mye bra der også. Sitter jeg og ser på TCM, Hallmark eller TV2 Filmkanalen i 6-7 timer, kommer det iblandt noen godbiter som jeg aldri har hørt om før.

Lenke til kommentar
Topp 5 filmer jeg ikke har sett og som alle dermed sier "HAR DU IKKE SETT DEN?!" hver gang jeg nevner det:

 

5. No Country for Old Men

4. Die Hard

3. Terminator 2

2. Gudfaren-trilogien

1. Titanic

 

Jeg har av en eller annen grunn aldri fått rotet meg til å se dem. Ikke godt å si hvorfor, men jobber hvertfall med saken nå.

 

Jeg pleier å mobbe deg for Die Hard og Titanic, men har du ikke sett en eneste Gudfaren-film? Visste jeg om dette (og hvorfor har jeg da ikke mobbet deg)? Hvordan er det egentlig mulig? Gjør som Bob sier, legg fra deg pcen/dama i et par timer og se dem. Det får være grenser.

 

Sitter jeg og ser på TCM, Hallmark eller TV2 Filmkanalen i 6-7 timer, kommer det iblandt noen godbiter som jeg aldri har hørt om før.

Beklager å skuffe deg, men oddsen for at det dukker opp noen godbiter på Hallmark er relativt liten.

 

Fin liste, sir henning, spesielt nr. 39. var ganske spenstig.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg skal lage en liste over ting som gjør at jeg ikke får tid til film. Hmm...Jeg tenkte uansett at jeg skulle ta et Gudfaren-maraton nå til helga.

(Jeg så forøvrig Dekalog episode 1 i dag, Atli(athorb), og den bør du (og forsåvidt alle andre forumbrukere) glede deg(seg) til.)

Endret av Juvenal
Lenke til kommentar

Til helga har du ikke tid til noe maraton, for på fredag og lørdag skal vi feste, og på søndag er det Grindhouse på Samfundet!

 

For å holde meg litt on-topic:

Topp 5 Norske Skuespillere:

Fridtjov Såheim

Bjørn Floberg

Jørgen Langhelle

Trond Fausa Aurvåg

Nicolai Cleve Broch.

 

Urangert liste, men det er de 5 norske skuespillerne jeg takler best.

 

Edit: Massiv pc-krasj, refererte til Juvenal sitt innlegg.

Endret av Bob_3
Lenke til kommentar
Sitter jeg og ser på TCM, Hallmark eller TV2 Filmkanalen i 6-7 timer, kommer det iblandt noen godbiter som jeg aldri har hørt om før.

Beklager å skuffe deg, men oddsen for at det dukker opp noen godbiter på Hallmark er relativt liten.

 

Det er den så absolutt ikke.

 

Hallmark sender rett som det noen skikkelig kultklassikere o.l.. Problemet er vel at mange bare antar at det er en drittfilm det er snakk om siden den går på Hallmark. (kan hende jeg også tenker litt på Showtime)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...