Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MB og BMW, men Audi?


Anbefalte innlegg

"Det er mulig at noen Audier har bedre interiørfinish enn tilsvarende MB, men S-klasse har bedre finish enn A8. Synes ellers ikke at E-klasse sitt interiør står noe tilbake for A6 sitt. Heller ikke BMW 5-serie E60 sitt interiør i faceliftversjon står noe tilbake.

MB CLS har jo klassens beste interiør (da snakker jeg om øvre mellomklasse)."

 

Hvordan vet du at S-klasse har bedre finish enn A8 ?

Hvordan kan du påstå at CLS har øvre mellomklasses beste interiør når CLS har samme interior som E-klasse ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har det jo ikke gått særlig bra for Jaguar de siste årene heller. Merket har ikke akkurat høynet sin status med X-type. Mulig etterfølgeren til S-type, XF, kan fikse på den negative trenden til Jaguar..

 

Grunnen til at Ford fikk kjøpe opp merket er jo nettopp på grunn av Jaguars dårlige inntjening, så X-types fødsel etter Fords oppkjøp, og hvilket hjulsett den trekker på, kan umulig ha medvirkende skyld i dette. Jeg vil se dokumentasjon i en eller annen form på at X-type har svekket merkestatusen, og om mulig, at dette i så fall skyldes forhjulsdriften.

Lenke til kommentar

...og grunnen til at Ford solgt merket var dårlig salg og økonomi. X-type ble eks. trukket fra det amerikanske markedet i 2007.

 

Dokumentasjon? Vel, salget alene er en indikator på at Jaguar har gjort mye feil. Nå tror jeg ikke de sterke Mondeo-anene (bl.a. forhjulsdrift) nødvendigvis alene er hovedårsaken, men det ser ut som at design og image ikke har falt i smak hos en større andel av forbrukerne. Det er ikke uten grunn at Jaguar gikk helt andre veier med erstatteren til S-type.

Lenke til kommentar
Audi best i toppoppgjør

Sier vel det meste. Dette er ikke den eneste testen på nett eller i blad som konkluderer med at nye Audi A4 gjør rent bord mot konkurrentene BMW og Mercedes. Morsom lesing. Synes spesielt BMW har et fryktelig kjedelig interiør i 3-ern og dårlig kvalitet på setetrekk og plast. Fysj.

 

--C3PO--

 

En test av Hanne Hatrem, som ikke har greie på bil I DET HELE TATT, vil aldri "si det meste".

Lenke til kommentar
Norske tester i VG, Dinside, Aftenposten, etc, kan på ingen måte måle seg med de som blir gjort i svenske og tyske AMS. Vektlegger de derfor lite.

 

Det er rett at A4 har gjort det godt i flere biltester, men det er på ingen måte snakk om å gjøre rent bord.

 

Der tar du feil. Nye A4 har faktisk vunnet alle tester mot sine konkurrenter i motormagasiner som Autobild, AMS (norge, sverige og tyskland), Autozeitung, Tekninkens Varld osv.

 

Du må gjerne forsøke å komme med en test der A4 taper, men du vil ikke lykkes.

Lenke til kommentar
Norske tester i VG, Dinside, Aftenposten, etc, kan på ingen måte måle seg med de som blir gjort i svenske og tyske AMS. Vektlegger de derfor lite.

 

Det er rett at A4 har gjort det godt i flere biltester, men det er på ingen måte snakk om å gjøre rent bord.

 

Der tar du feil. Nye A4 har faktisk vunnet alle tester mot sine konkurrenter i motormagasiner som Autobild, AMS (norge, sverige og tyskland), Autozeitung, Tekninkens Varld osv.

 

Du må gjerne forsøke å komme med en test der A4 taper, men du vil ikke lykkes.

 

Feil? I siste utgave av svenske AMS vant de testen med 1 prosentpoeng. Ikke akkurat utklassing.
Lenke til kommentar

Må vel egentlig si meg enig (hvis det er sant som han sier) i at Audi gjør reint bord, hvis de har vunnet ALLE slike tester.

 

Men personlig liker jeg BMW bedre. Egentlig usikker på hvorfor... men jeg synes utseende på de dyrere BMW'ene slår alt.

 

Men det er jo en annen sak.

 

Kommer jo litt an på hva man vektlegger selv også, når man kjøper bil...

Lenke til kommentar
Audi best i toppoppgjør

Sier vel det meste. Dette er ikke den eneste testen på nett eller i blad som konkluderer med at nye Audi A4 gjør rent bord mot konkurrentene BMW og Mercedes. Morsom lesing. Synes spesielt BMW har et fryktelig kjedelig interiør i 3-ern og dårlig kvalitet på setetrekk og plast. Fysj.

 

--C3PO--

 

En test av Hanne Hatrem, som ikke har greie på bil I DET HELE TATT, vil aldri "si det meste".

Sier vel mer om deg.

 

Dette er ikke en enestående test. Stort sett alle tester viser at Audi vinner og det er det som betyr noe.

BMW og Mercedes er forvist til de neste plasseringene, forbikjørt med andre ord. Og det er tester utført av både menn og kvinner. Merk deg det!

 

Det er ærlig talt ingen grunn til å velge en BMW 3-serie som har vært på markedet noen år og som ikke er veldig spennende verken eksteriør- eller interiørmessig. Da fremstår A4 som et langt mer attraktivt alternativ.

 

--C3PO--

Lenke til kommentar
Hvordan vet du at S-klasse har bedre finish enn A8 ?

Hvordan kan du påstå at CLS har øvre mellomklasses beste interiør når CLS har samme interior som E-klasse ?

 

 

Faren min har den nyeste S-klassen, så den har jeg kjørt veldig mye, og jeg har sittet på med nyeste A8. Det merkes at MB'n er et lite nivå over på det meste, ja faktisk selv Audis beste område, nemlig interiørfinish.

 

 

 

Jeg mener å huske at det var masse skriverier i media om akkurat det at Jaguar mistet mye av sin status når de lanserte sin FWD-modell?

 

Biljournalisters spådommer er like mye til å stole på som værprognosene i VG.

 

Dette er jammen helt sant. Noen biljournalister er mer fagfolk enn andre, men likevel er det totalt sett stort sett subjektivt synsende. Det er umulig å få til en 100 % objektiv test. Det er vel også grunnen til at testresultater kan vike nokså mye om de samme bilmodellene testes av forskjellige bilmagasiner.

 

 

Audi best i toppoppgjør

Sier vel det meste. Dette er ikke den eneste testen på nett eller i blad som konkluderer med at nye Audi A4 gjør rent bord mot konkurrentene BMW og Mercedes. Morsom lesing. Synes spesielt BMW har et fryktelig kjedelig interiør i 3-ern og dårlig kvalitet på setetrekk og plast. Fysj.

 

--C3PO--

 

En test av Hanne Hatrem, som ikke har greie på bil I DET HELE TATT, vil aldri "si det meste".

 

 

 

Hanne Hatrem er nok av de journalistene som skriver om bil med minst peiling. Jeg har prøvekjørt både nye C-klasse, 3-serie og nyeste A4, alle med bensin. Ingen tvil om at A4 er på nivå på det meste, men C-klasse er mer komfortabel (og støysvak), samt at den har RWD - et klart pluss. BMW'n er et hakk mer sportslig underholdende. Audien er en fin kombinasjon på sin egen måte, men at den har forhjulsdrift ødelegger og den føles litt fortung enda, selv i ny versjon. Elektronisk brekk kombinert med forhjulsdrift er forresten ubrukelig på latt vinterføre (hvor man er nødt til å justere med brekket i ekstreme tilfeller).

Lenke til kommentar
Norske tester i VG, Dinside, Aftenposten, etc, kan på ingen måte måle seg med de som blir gjort i svenske og tyske AMS. Vektlegger de derfor lite.

 

Det er rett at A4 har gjort det godt i flere biltester, men det er på ingen måte snakk om å gjøre rent bord.

 

Der tar du feil. Nye A4 har faktisk vunnet alle tester mot sine konkurrenter i motormagasiner som Autobild, AMS (norge, sverige og tyskland), Autozeitung, Tekninkens Varld osv.

 

Du må gjerne forsøke å komme med en test der A4 taper, men du vil ikke lykkes.

 

Feil? I siste utgave av svenske AMS vant de testen med 1 prosentpoeng. Ikke akkurat utklassing.

Og i den norske utgaven av AMS så vant Audi, og samme mener jeg det var i den tyske utgaven.

Sitter selv med den norske utgaven der audi vant.

 

Men vil ikke vektlagt testene i AMS så høyt. Siden jeg mener dem skriver alt før useriøst.

Men det skal vi ikke diskutere her.

 

Før min del kan jeg kun sammenlingne audi og bmw.

Kjører selv audi a6 og en venn har bmw 5-serie.

Jeg må si at jeg liker bmw best på RWD. Men det er en smaksak.

Min Audi A6 3.2 QUATTRO kommer seg bedre frem nettopp pga QUATTRO! men bmw sine 4x4 kommer seg godt frem.

Må si disse bilene stiller veldig likt. Men jeg må si jeg liker helhetsintrykket jeg får av min audi mye bedre en bmw.

Og derfør kjører jeg audi :p

Lenke til kommentar

Det ingen bringer på banen er VAG delepriser, For ikke å glemme en god del tull med audiene. Forstilling, 1.9 Tdi motoren ++++

Personlig liker jeg eldre mercedeser og de helt nye.

De gamle har en kvalitet og holdbarhet ingen merker idag kan sammenligne med.

Snakker om w124, w201 osv. Jeg sier som jeg pleier, Gleder meg til å se en audi pasere 500 000 ;)

det har jeg forsatt til gode å se.

Bmw er jeg også speseilt glad i de. de har en blanding av sportslighet og komfor som ingen andre klarer.

Audi a4 foreks. er for meg en overpriset passat. Forhjulstrekk trekker stort ned. Audi spiller så mye på sportslighet som de gjør, også er de fleste med fwd. Qauttro systemet er jeg heller ikke særlig imponert over. På hytten så kom det en mercedes w124 300TDT stv med 4matic opp uten problemer. SÅ kommer audien, en a4 1.8t quattro. den kom seg rett å slett ikke opp. Alt er jo relativt på sjåfør osv. Men i og med begge hadde automat osv. så gjevnes det litt ut.

 

 

Itilegg så er de fleste audier levert i Norge med fwd.

Jeg skal innrømme det at mercedes og automat på vinteren er en svær slede. Men det har mer med sjåføren og gjøre enn bilen. Jeg klarte fint og holde meg på veien i vinter. Jeg er da 18 år og har ikke allverden med erfaring ;)

Lenke til kommentar
Audi best i toppoppgjør

Sier vel det meste. Dette er ikke den eneste testen på nett eller i blad som konkluderer med at nye Audi A4 gjør rent bord mot konkurrentene BMW og Mercedes. Morsom lesing. Synes spesielt BMW har et fryktelig kjedelig interiør i 3-ern og dårlig kvalitet på setetrekk og plast. Fysj.

 

--C3PO--

 

En test av Hanne Hatrem, som ikke har greie på bil I DET HELE TATT, vil aldri "si det meste".

Sier vel mer om deg.

 

Dette er ikke en enestående test. Stort sett alle tester viser at Audi vinner og det er det som betyr noe.

BMW og Mercedes er forvist til de neste plasseringene, forbikjørt med andre ord. Og det er tester utført av både menn og kvinner. Merk deg det!

 

Det er ærlig talt ingen grunn til å velge en BMW 3-serie som har vært på markedet noen år og som ikke er veldig spennende verken eksteriør- eller interiørmessig. Da fremstår A4 som et langt mer attraktivt alternativ.

 

--C3PO--

 

Hva sier "mer om meg"? At jeg svarer på at en enkelt test av Hanne Hattrem, en person som ikke skulle vært biljournalist i det hele tatt, ikke er god fisk? Merk deg at jeg ikke har nevnt noe som helst om noen andre tester, jeg har bare svart at Hanne Hattrems tester tar jeg ikke seriøst.

Lenke til kommentar

Nå kjenner ikke jeg så mye til Mrs. Hattrem, men jeg tror nok uansett hun har mer peiling på slike tester enn vanlige folk i gata, og vertfall meg.

 

Om det finnes personer som er mer kvalifisert enn henne er det sikkert ikke tvil om, men det blir for dumt å skylle på testeren så fort favorittmerket ikke når helt opp.

 

Selv en Skoda Fabia-entusiast vil påstå at hans bil er bedre enn BMW. Ikke forde den er raskere eller tøffere kanskje, men forde den er prisgunstig....

 

Ikke vet jeg... men jeg gratulerer Audi med seieren og unner dem det.

Men personlig så tipper jeg altså over til BMW uansett... Rett og slett forde jeg liker BMW bedre.

Lenke til kommentar
Nå kjenner ikke jeg så mye til Mrs. Hattrem, men jeg tror nok uansett hun har mer peiling på slike tester enn vanlige folk i gata, og vertfall meg.

 

Om det finnes personer som er mer kvalifisert enn henne er det sikkert ikke tvil om, men det blir for dumt å skylle på testeren så fort favorittmerket ikke når helt opp.

 

Nå må du kutte ut, hva? Du kan ikke uttale deg om Hattrems tester hvis du ikke kjenner til henne. Det har ikke noe med "favorittmerket" å gjøre - jeg har ikke noe utpreget favorittmerke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...