mateogold Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 Om alle brukere her som har Mobilt Internett tar testen på http://www.hardware.no/artikler/test_nettl...n_din_her/36487 og legger inn resultater her, kanskje vi får ett bilde over hva som er best på ulike steder. Om mulig få med: Opperatør: Telenor, Netcom, ICE eller annet Teknologi: GPRS,EDGE,UMTS,HSDPA,EVDO osv. Type modem: USB, PCMCIA, WLAN etc. Sted: By, Gate/bydel ol. Tid: Tid og dato målig tatt Resultat: Ditt ping resultat er: 83 ms Din nedlastingshastighet er: 154 kbit/sekund. Din opplastingshastighet er: 346 kbit/sekund.
mateogold Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Skrevet 4. juni 2008 Opperatør: Telenor Teknologi: UMTS Type modem: USB Sted: Clarion Hotel Gardermoen Tid: 4/6/08 Resultat: Ditt ping resultat er: 82 ms Din nedlastingshastighet er: 153 kbit/sekund. Din opplastingshastighet er: 357 kbit/sekund. Hmmm... Vanligvis har jeg HSDPA med 2-3Mbps ned her... Kanskje de har blokert meg fra HSDPA pga. ekstremt forbruk...
Gjest Slettet+981723123 Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 Jeg tror ikke disse resultatene er så pålitelige, særlig fra utlandet. Her er mine: Fra en MacBook Pro og Safari på arbeid, tilknyttet via fast internett:Opperatør: Verizon BusinessTeknologi: Multiple T-3sType modem: EthernetSted: Foster City, CA, USATid: 4. juni 2008, 12:30 PDTResultat: Ditt ping resultat er: 0 msNedlastingshastighet er: 263 kbit/sekund. (Hos speedtest.net, >20Mbps)Oplastingshastighet er: ??? kbit/sekund. (Resultatene ble ikke vist) Med samme maskin, tilknyttet via Bluetooth DUN til en Nokia N95:Opperatør: AT&T WirelessTeknologi: HSDPAType modem: Bluetooth DUNSted: Foster City, CA, USATid: 4. juni 2008, 12:40 PDTResultat: Ditt ping resultat er: 0 msNedlastingshastighet er: 621 kbit/sekund. (Hos speedtest.net, varierer mellom 1-2 Mbps)Opplastingshastighet er: ??? kbit/sekund. (Resultatene ble ikke vist) Med andre ord fikk jeg bedre resultater via mobiltelefonen min enn via fast internett-tilknytning på arbeid!
mateogold Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Skrevet 4. juni 2008 Den testen der er mildt sagt totalt upålitelig. -KJ digi.no's Speedometer bruker være veldig påliteling da vi får heller bruke den da: http://www.digi.no/php/speedometer/
Symbian_Pro Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 digi.no's Speedometer bruker være veldig påliteling da Den er LANGT fra pålitelig. Mer pålitelig en HW kanskje... Sitter på 16000/700 fra telenor... og bare for å sette det i perspektiv hvor dårlige og missvisende disse testene er tok jeg en liten testrunde nå HW.no: 569/714 digi.no: 3046/669 Itavisen.no: 2736/744 Til slutt kjørte jeg speedtest.net: Nei hold dere til speedtest.net folkens. De norske alternativene er jo rett og slett tragikomiske! Fullstendig ubrukelig.
Mr. Bridger Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 (endret) Opperatør: Telenor (Kveld og Helg) Teknologi: HSDPA (detter ned til UTMS så fort det ikke er aktivitet fra nettleseren) Type modem: USB Sted: Askim (sentralt), Østfold Tid: 07.08.2008 Resultat: Speedtest.net 1688kb/s ned, 347kb/s opp Itavisen.no 1547kb/s ned, 361kb/s opp Hw.no 432kb/s ned, 368kb/s opp Endret 7. juni 2008 av Mr. Bridger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå