Gå til innhold

Mega: AGP skjermkort, hdd og utskjæring til ny psu. (Kan flyttast til riktig tråd)


Anbefalte innlegg

Tror du bør sjekke litt ekstra nøye om den prosessoren passer til hovedkortet ditt! Har mine tvil dessverre.

 

Korleis kan eg sjekke det? Det er jo s478 :p

Måten å finne ut det på er å gå inn på nettsidene til produsent av Hovedkortet ditt å se hvilke cpuer hovedkortet støtter. Evt må du oppdatere til nyeste bios for å få støttet nyere prosessorer.

 

En 3.4Ghz pentium vil ikke automatisk gå i ett socket478 hovedkort. Sjekk før du kjøper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU Support, bios osv:

 

http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...at3_no=306#menu

 

Har du forsøkt å overklokke prosessoren du har nå da, Gizmo?

 

Edit: ser ut til at det er vanskelig å overklokke den. Prøv med nyeste bios om det er noe settings der.

 

Edit2: kanskje software kan brukes til å overklokke? spør i overklokkingsseksjonen om noe kan gjøres.

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar
x1650 pro 512 MB AGP . Den treng ekstra straumkontakt. (molex/4-pin)

HD 3850 512 MB PCS AGP. Den treng ekstra straumkontakt, men er usikker på kva slags. sikkert 6- eller 8-pins kontakt.

X1550 512 MB 128-bit AGP. Trur ikkje den treng ekstra straumkontakt.

 

Jeg kjøpte x1650 til en gammel PC. Får ikke 3D til å virke i Linux selv med ATI sine drivere. Maskinen låser seg. Tror det har problemer med widescreen 1440x900 og har lest om lignende problemer med XP. X1550 mener jeg å ha lest at ikke er støttet på en del spill. Vet ikke hvorfor dog.

 

Hvorfor skal du oppgradere? Begynner du å tukle med gammel hardware så går fort mye i stykker er min erfaring...

 

Jeg hadde nok valgt Nvidia om jeg skulle ha oppgradert igjen...

 

 

Oppdatering: Fikk x1650pro til å virke med full 3D med absolutt siste versjon av den åpne ati driveren til Xorg.

Endret av Epp
Lenke til kommentar
Då er skjermkort og hdd kjøpt. Samt musmatte, kjølepasta, Zalman vifte og ikkje minst Ipod Touch 32gb :D

 

 

Lykke til! Hadde jeg lest tråden før ville jeg ha anbefalt deg å bygge en ny PC... Oppgradering av gamle PCer blir fort dyrt med mindre det bare er å dytte inn mer minne.

 

Apropos gamle PCer. Har også en 166MHz som enda putrer og går med Debian og wmii. Tror jeg kjøpte den i 1994. Funker utmerket når en skal være litt kreativ og sitte å programmere/skrive uten distraksjoner :) Blir dog ny PC bygging til høsten. :dribble: 5 år siden siste bygg (AMD XP 2400+). Vel, først skal jeg bygge en for svigermor :innocent: og bytte CPU og skjermkort i min fars pc. Er mest nervøst for om det går bra... :scared:

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Eg gjekk for Sapphire 2600xt og Samsung 500gb.

 

Kvifor? Skal selge den pc-en eg har no, og eg vil då oppgradere den gamle slik at den dekker behova mine. Det som kan bli problem i mitt tilfelle er at eg ikkje har stor nok straumforsyning.

 

Meininga er at eg skal dra CS:Source og COD4 ok.

 

Edit: Etterkvart kjem det forhåpentligvis inn ein P4 3.0ghz s478 inn i maskina. Om nokon har ein til overs, så ta kontakt!

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Då er skjermkort og hdd kjøpt. Samt musmatte, kjølepasta, Zalman vifte og ikkje minst Ipod Touch 32gb :D

 

 

Lykke til! Hadde jeg lest tråden før ville jeg ha anbefalt deg å bygge en ny PC... Oppgradering av gamle PCer blir fort dyrt med mindre det bare er å dytte inn mer minne.

 

Apropos gamle PCer. Har også en 166MHz som enda putrer og går med Debian og wmii. Tror jeg kjøpte den i 1994. Funker utmerket når en skal være litt kreativ og sitte å programmere/skrive uten distraksjoner :) Blir dog ny PC bygging til høsten. :dribble: 5 år siden siste bygg (AMD XP 2400+). Vel, først skal jeg bygge en for svigermor :innocent: og bytte CPU og skjermkort i min fars pc. Er mest nervøst for om det går bra... :scared:

 

Eg har brukt no ca 1000,- på skjermkort og hdd, så vil tru eg har gjort det beste valget. Med mindre eg må ha ny straumforsyning! Orkar ikkje å kjøpe ei liita ei. Då får eg improvisere og lage eit gedigent hol i kabinettet slik at det blir plass til ei "vanleg" straumforsyning. Jaja, Lykke til ivertfall!

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Eg gjekk for Sapphire 2600xt og Samsung 500gb.

 

Kvifor? Skal selge den pc-en eg har no, og eg vil då oppgradere den gamle slik at den dekker behova mine. Det som kan bli problem i mitt tilfelle er at eg ikkje har stor nok straumforsyning.

 

Meininga er at eg skal dra CS:Source og COD4 ok.

 

Edit: Etterkvart kjem det forhåpentligvis inn ein P4 3.0ghz s478 inn i maskina. Om nokon har ein til overs, så ta kontakt!

 

Se her for CPU

 

Denne PSUen er stille i alle fall

Lenke til kommentar
Hvordan funker det med skjermkortet og den prosessoren du har nå da? Har du spurt om det finnes noen muligheter for software-klokking av fsb på kortet du har nå? Ville spurt i overklokkingsseksjonen om det er noen der som vet om noe lurt.

 

Eg har intergrert skjermkort no..

Lenke til kommentar

Hei!

 

Eg har fått pakken, og eg har prøvd å starte maskina med begge hdd-ane utan skjermkort og cd-stasjon. Eg har tenkt til å bruke captain_obvious sitt forslag. At eg brukar noko ala Norton Ghost for å kopiere det som var i den gamle disken inn til den nye.

 

Når eg er inne i windows ser eg ingen partisjon av den nye disken (500gb samsung spinpoint). Eg har prøvd det meste i Bios, men null respons. Disken jobbar og vibrerar, men eg finn han rett og slett ikkje. Kva skal eg gjere når eg har satt i ein slik ny disk?

 

Eg fant ut at eg ikkje kan reformatere, for eg har mista lisensen/nøkkelen til pc-en. Med mindre eg kan ringe Microsoft eller noko sånt, så brukar eg Norton Ghost eller eit liknande program.

Lenke til kommentar

1 - Dersom disken er ny, og ikke er partisjonert, vil du heller ikke se noen partisjoner på den :innocent:

 

2 - Dersom du skal klone disken, med Ghost eller tilsvarende,

trenge du ikke å partisjonere/formatere først.

 

3 - Dersom du derimot ønsker å partisjonere/formatere den,

så gå til "Diskbehandling" i Windows,

initier disken, partisjoner den som du ønsker,

og formater partisjonen(e) før du tar de(n) i bruk.

 

PS!

Du kan lese ut den Windows nøkkelen som er i bruk nå,

med f.eks dette programmet.

Endret av BearCat
Lenke til kommentar
1 - Dersom disken er ny, og ikke er partisjonert, vil du heller ikke se noen partisjoner på den :innocent:

 

2 - Dersom du skal klone disken, med Ghost eller tilsvarende,

trenge du ikke å partisjonere/formatere først.

 

3 - Dersom du derimot ønsker å partisjonere/formatere den,

så gå til "Diskbehandling" i Windows,

initier disken, partisjoner den som du ønsker,

og formater partisjonen(e) før du tar de(n) i bruk.

 

PS!

Du kan lese ut den Windows nøkkelen som er i bruk nå,

med f.eks dette programmet.

 

Aha, takk skal du ha :)

 

Eg får gjere det seinare ikveld/imårra. No er det Russland-Spania ;) Russland tar kaka :thumbup:

Lenke til kommentar

No har eg fått installert xp pro, men eg finner ikkje driverar til hovudkortet. Eg har funne driverar til det intergrerte skjermkortet og til det intergrerte lydkortet, men eg finn ikkje driverar til hovudkortet. Eg kan til dømes ikkje komme meg innpå internett, for eg har ikkje installert "lokal tilkobling", "trådløs nettverkstilkobling" og alle dei der. Eg finn ikkje CD til pc-en eller noko sånt der driverane er.

 

Her er eit bilete i Everest som viser informasjon om hovudkortet:

 

MSIMega865.jpg

 

Eg skulle gjerne ha fiksa det iløpet av dagen, for eg skal på LAN, og det var meininga at det var med MSI Megaen.

 

 

Eg kunne ha laga ein ny tråd om det, men eg samlar alt til ein tråd. Det kan vel heller evt. flyttast.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...