Gå til innhold

Mega: AGP skjermkort, hdd og utskjæring til ny psu. (Kan flyttast til riktig tråd)


Anbefalte innlegg

Hei!

Skal oppgradere ein shuttle pc. Den har kun agp inngang til skjermkort, og kan velge mellom ide eller s-ata harddisk, så blir nok s-ata harddisk. Problemet er at straumforsyninga er kun 250w, så er i stuss på kva slags kort og kanskje harddisk eg bør gå for. Ellers sitter det ein Intel Celeron 2.6 ghz i, 40gb WD og twinmos DDR 1,5gb ram. Hadde planar å sette i 1 eller 2 80mm vifte om det spelar noko rolle. Skjermkortet bør vere så billig som mogleg, men dra cs: source nokolunde greit. Hadde vore perfekt om det hadde takla COD 4 okei og :)

Det er ikkje tilgjenge til fleire molex/4-pins kontaktar på straumforsyninga, så eg kjøper ein fordoblar ein plass. Det bør vel gå til dei 2 viftene og evt skjermkort?

Her er 3 skjermkort eg har sett på:

 

x1650 pro 512 MB AGP . Den treng ekstra straumkontakt. (molex/4-pin)

HD 3850 512 MB PCS AGP. Den treng ekstra straumkontakt, men er usikker på kva slags. sikkert 6- eller 8-pins kontakt.

X1550 512 MB 128-bit AGP. Trur ikkje den treng ekstra straumkontakt.

 

EDIT: Eg gjekk for Sapphire 2600xt.

 

Namn på Barebonen(!): Mega 865. Slik ser han ut:

 

mega865_large.jpg

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro et 2600xt passer perfekt til ditt formål. Finn den billigste, de ligger på rundt 5-600kr nå. Ikke en av disse overprisede oc versjonene. + gjerne en ekstra kjøler hvis støynivå er viktig.

 

Mao halvparten av 3850, som du ikke vil få utnyttet litt engang med en celeron prosessor.

 

Så har du nå også god hardware drahjelp i det kortet når du skal dekode videoer og DX10 for kicks.

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar
Vil tro et 2600xt passer perfekt til ditt formål. Finn den billigste, de ligger på rundt 5-600kr nå. Ikke en av disse overprisede oc versjonene. + gjerne en ekstra kjøler hvis støynivå er viktig.

 

Mao halvparten av 3850, som du ikke vil få utnyttet litt engang med en celeron prosessor.

 

Så har du nå også god hardware drahjelp i det kortet når du skal dekode videoer og DX10 for kicks.

 

Takk for svar :)

Veit du om 2600xt vil dra Cod4 ok?

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

En kikk på systemkravene:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Call_of_Duty_...are#Development

 

sier meg at det vil det. Prosessoren din derimot, kan bli et problem. Se om du får en Pentium 4 på bruktmarkedet for en hundrelapp eller to elns. (helst 3ghz+)

 

På en annen side; hvis du får tak i en Pentium 4 på 3ghz, kan du jo også vurdere å putte 993kr i et 3850 agp kort, som er endel raskere enn 2600. Du får nesten avgjøre sjøl hvor du vil trekke streken hen mpt. kostnader

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar
En kikk på systemkravene:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Call_of_Duty_...are#Development

 

sier meg at det vil det. Prosessoren din derimot, kan bli et problem. Se om du får en Pentium 4 på bruktmarkedet for en hundrelapp eller to elns. (helst 3ghz+)

 

På en annen side; hvis du får tak i en Pentium 4 på 3ghz, kan du jo også vurdere å putte 993kr i et 3850 agp kort, som er endel raskere enn 2600. Du får nesten avgjøre sjøl hvor du vil trekke streken hen mpt. kostnader

 

Så du trur prosessoren vil vere ein så stor flaskehals at det rett og slett ikkje vil takle cod4 ? Vil helst ikkje bruke så mykje pengar på dette "porsjektet", nei.

Lenke til kommentar

Celeron 2.6 (regner med det er socket 478?) er ikke akkurat det råeste for å si det fryktelig mildt, kan ikke se du får kjørt cod4 på annet enn low med lav oppløsning uansett skjermkort, men det er jo bare å prøve da, hadde ikke kastet bort penger på et 3850 iallefall.

Lenke til kommentar
Sendte deg en PM tidligere idag, Gizmo - der jeg anbefalte en P4 2,8ghz til 200kr på bruktmarkedet + et 2600xt. Det blir vel en 800kr inkl frakt, og er en bra løsning hvis du ikke vil bruke for mye penger + spille COD4

 

Ja, har sett det no. Trur eg går for det. Er litt i stuss på om psu-en held då, men.. Då kontaktar eg snart han du linka til i PM, men blir meir og meir usikker på psu :/

 

Strømforsyningen var i det minste laget. 250 W er ikke så veldig mye, hadde det enda vært 350 W skulle det gått bra. Tror i hvert fall ikke strømforsyningen holder til HD 3850.

 

Nei, tvilar på at eg går for 3850.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Strømforsyningene i shuttle holder en svært høy kvalitet.. tror strønforsyningen fint klarer dra ett hd 3850 kort. men hos deg er nok prosessoren flaskehalsen..

 

hva heter shuttle`n din så kan vi se litt nærmere åssen hw som passer i den..:=

 

Mega 865. Fant litt info. (har skifta ut rambrikka til 2 twinmos brikker. er totalt 1,5gb i no. Det er det einaste eg har gjort.): http://reviews.digitaltrends.com/review/17...65-review-specs

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Går det på ein eller anna måte an å finne ut kor mykje watt som er i bruk?

 

Edit: Og kva skjer om eg byttar cpu? Då må eg vel gjere noko med os-et?

 

Fant ut (?) av psu-problemet. Ifølge denne sida brukar eg 222w av 250w, NÅR og VISST eg kjøper Pentium 4 og 2600 xt 256mb.

 

Men kva skjer om eg skiftar cpu ang. operativssystem?

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Dette er ikke en shuttle! Det er en barebone(kabinett med hoveddelene på plass der du setter inn cpu, skjermkort, minne disk..) eller SFF(small form factor) maskin.

veldig stor forskjell..

 

Må forresten forandre på min tidligere uttalelse.. Shuttle sine strønforsyninger holder svært høy kvalitet, MSI sine kan jeg ikke uttale meg om.

 

er som å kalle en bmw for en ferrarri fordi den er rød:)

 

Åssen os har du? tror ikke xp vil ha noe problemer med bytting av cpu.

 

Hvis du har vista kan det hende du må aktivere på nytt, men skal ikke være noe probelm.

Lenke til kommentar
Dette er ikke en shuttle! Det er en barebone(kabinett med hoveddelene på plass der du setter inn cpu, skjermkort, minne disk..) eller SFF(small form factor) maskin.

veldig stor forskjell..

 

Må forresten forandre på min tidligere uttalelse.. Shuttle sine strønforsyninger holder svært høy kvalitet, MSI sine kan jeg ikke uttale meg om.

 

er som å kalle en bmw for en ferrarri fordi den er rød:)

 

Åssen os har du? tror ikke xp vil ha noe problemer med bytting av cpu.

 

Hvis du har vista kan det hende du må aktivere på nytt, men skal ikke være noe probelm.

 

 

åå. Eg har blitt fortalt at det var ein shuttle, men det stemmer altså ikkje? Gjettar då at firmaet satt den saman, for den blei kjøpt komplett. Eg har xp.

Lenke til kommentar
tror bytting av cpu skal gå fint uten større problemer da!

 

du kan jo lese om shuttle maskiner på www.shuttle.no har hatt fem slike maskiner selv, er helt fantastiske:)

 

musa

 

Ja, blei nesten litt skuffa over at det ikkje var shuttle eg hadde :p Då satsar eg på å skifte cpu og skjermkort. Eg trur faktisk eg skiftar hardisken og. Hardisken er jo berre på 40gb, og det blir for lite, men problemet er at eg må skifte den, for det er ikkje nok straum til å ha to :S Då må eg legge inn xp på nytt, men går det an å bruke samme lisens/nøkkel som den eg har i bruk? Eller må eg kjøpe ny lisens? Det er OEM lisens det er snakk om.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Du kan jo bruke Norton Ghost lignende programmer til å lage image av disken du har nå og så legge det over på den nye disken. Dermed blir alt som før når du starter opp den nye. Da må du (ihvertfall midlertidig) ha begge diskene tilkoblet. Anbefaler deg å finne et godt CD-image med XP&SP3 integrert og formatere, tho. Windows har svært godt av det iblant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...