Gå til innhold

Mega: AGP skjermkort, hdd og utskjæring til ny psu. (Kan flyttast til riktig tråd)


Anbefalte innlegg

Du kan jo bruke Norton Ghost lignende programmer til å lage image av disken du har nå og så legge det over på den nye disken. Dermed blir alt som før når du starter opp den nye. Da må du (ihvertfall midlertidig) ha begge diskene tilkoblet. Anbefaler deg å finne et godt CD-image med XP&SP3 integrert og formatere, tho. Windows har svært godt av det iblant.

 

Det blir litt for avansert for meg :p Trur eg formaterar heile disken. Ligg berre tull innpå uansett, så har eg den til backup elns.

 

Det som kjem til å skje no er: Kjøpe inn cpu, gpu, hdd. Installere XP Pro SP2 (som eg har liggande på ein cd) på den nye hardisken, prøve å bruke den lisensen som er brukt frå før, og visst det ikkje går ringer eg Microsoft elns. Og tilslutt så fungerar alt perfect..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så du har fått tak i en billig og brukbar prosessor nå?

Si hvordan det funker når du får systemet opp å gå da.

XP SP3 er kommet ut, så du vet det ;)

 

Kjem til å kontakte han du sendte pm om.

Ja, det glømte eg. Kjem til å installere xp3 når systemet er oppe og går.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Ok, da får du jo vurdere om du vil kjøpe bare skjermkortet til snaut 500kr, se hvordan det funker, og evt være på utkikk etter en prosessor på bruktmarkedet hvis det ikke fungerer tilfredsstillende (du kan og legge inn "ønskes kjøpt).

 

Vet du om det er mulighet for å overklokke den Celeronen på det hovedkortet forresten? Har endel å gå på de Celeronene.

Lenke til kommentar
Ok, da får du jo vurdere om du vil kjøpe bare skjermkortet til snaut 500kr, se hvordan det funker, og evt være på utkikk etter en prosessor på bruktmarkedet hvis det ikke fungerer tilfredsstillende (du kan og legge inn "ønskes kjøpt).

 

Vet du om det er mulighet for å overklokke den Celeronen på det hovedkortet forresten? Har endel å gå på de Celeronene.

 

Det er ikkje eingang temperatursensorar der med cpu-en. Trur det er ein sensor, og det er på hk. (litt vanskeleg å finne ut sida PC-en ligg her i mange bitar.) Her er info og test av Mega 865

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

stå på! ser ofte f.eks datakjeden har "lagerutsalt" med latterlig overprisede produkte som minner langt mer om bitterhet enn realisme :) . hvis de ikke er villig til å diskutere utover stock-prisen så fuck them! heller enn å føle deg skuffet over å ikke få tilslaget. har du skaffet deg 2600xt'en og prøv ytelsen på celeronen ? eller undersøkt mulighetene for å få overklokket?

Lenke til kommentar
stå på! ser ofte f.eks datakjeden har "lagerutsalt" med latterlig overprisede produkte som minner langt mer om bitterhet enn realisme :) . hvis de ikke er villig til å diskutere utover stock-prisen så fuck them! heller enn å føle deg skuffet over å ikke få tilslaget. har du skaffet deg 2600xt'en og prøv ytelsen på celeronen ? eller undersøkt mulighetene for å få overklokket?

 

Eg fant ein anna cpu :D Intel Mobile Pentium 4 P4 3.46GHz 1M Cache 533 FSB 478 CPU SL7NC

Eg kontakta selgaren og skreiv dette:

 

Hei,

Såg annonsen din ang P4 cpu. Kor lenge har du hatt denne prosessoren? Eg er kun villig til å betale 250kr +frakt.

 

Han svara meg med dette:

 

Kjøpte den på ebay i april. Har aldri brukt den selv, da den hadde feil package-format; selv om socket-typen er rett.

Er du sikker på at den vil passe i ditt hovedkort?

Prisen er ok. Vil egentlig bare bli kvitt den nå...

 

Package-format? Kva er det? Og om han aldri har prøvd den, så veit han vel eigentleg ikkje om den fungerar. Sida den er kjøpt på Ebay blir det vel null garanti?

 

Edit: Nei, eg har ikkje bestilt endå. Skal gjere det no ;)

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Eg såg litt på Sapphire 2600xt på komplett.no, og der står det Støttede API: OpenGL 2.0, DirectX 10

 

Link--> http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34139...BE-D2583A1CB52E

 

Eg har xp pro, kun directx 9 altså

 

Eg skulle og likt og visst kor langt det var? om det er for langt kan eg kun ha IDE harddisk, for då dekkar den over den eine sata-plassen som er på hk'et.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Eg begynner verkeleg å tvile på dette skjermkortet. Sjå her: http://images.dailytech.com/nimage/4968_large_HD2600_AGP.jpg

 

På biletet er viser det at kortet treng ekstra straum.. Eller er det noko anna? oppe i høgre hjørne av skjermkortet.

 

Edit: Er klar til å bestille, men trenger svar ang. lengde og om det er straumkontakt på biletet eller noko anna.

 

Edit2: Trur det passar fysisk utan å stenge for s-ata kontakt

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Alle AGP kort med litt futt i har trengt ekstra strømkontakt siden Radeon 9700 serien. Dette krever en molex plugg fra strømforsyningen din (eller en splitter).

 

Når det gjelder den CPU'en, så spørs det om hovedkortet ditt støtter den. Kommer mest an på BIOS'en. Spør evt. i CPU kategorien i forumet.

 

DirectX 9 støttes utmerket (bakoverkompatibel).

Lenke til kommentar
Tror du bør sjekke litt ekstra nøye om den prosessoren passer til hovedkortet ditt! Har mine tvil dessverre.

 

Korleis kan eg sjekke det? Det er jo s478 :p

 

Tror P4 mobil ble levert under s479, en ekstra pin, for hastighet endring. Kan godt hende jeg tar feil, men skjekk dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...