Gå til innhold

Sette 2, 8800 Gt i SLI. Hva må gjøres?


Anbefalte innlegg

Hei.Har nå ett stk 8800 GT kort.

Hovedkortet mitt (Asus P5n-E sli 650) Støtter jo Sli. Det jeg er usikker på er. Hva av innstillinger må gjøres.Ser det sitter ett Nvidia kort inne i maskinen. En bekjent av meg påstod at jeg måtte snu dette?? Men stoler ikke helt på den kilden.

Må kanskje sette inn ny psu også da? (MIst 500 w) Ser at det blir pci x8 med sli oppsettet.Har det mye å si? Har hørt det ikke skal det!!

Hadde vært fint om noen hadde kommet med noen tips og gjerne beskrevet egne erfaringer.

Har bygd maskinen selv. Men har null peiling på Sli oppsett. Men her inne er det jo mange som har peiling, så håper på svar.

Endret av Jollis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for det første så trenger du jo en del watt for å dra systemet, sjekk HW`s egen watt kalkulator å se hvor mye du egentlig trenger, så legger du deg ca 100-150 watt over dette når du skal kjøpe PSU!

 

montering: sett inn begge kortene, sett på SLI-Broen, gå inn i BIOS og aktiver SLI, innstaler SLI driver(med mindre du har den nyeste driveren), så er det bare å prøve å se om begge GPU`r er aktive :)

 

EDIT: jeg har selv en Mist 600Watt og er strålende fornøyd:)

 

\Pera\

Endret av per_andre
Lenke til kommentar
for det første så trenger du jo en del watt for å dra systemet, sjekk HW`s egen watt kalkulator å se hvor mye du egentlig trenger, så legger du deg ca 100-150 watt over dette når du skal kjøpe PSU!

 

montering: sett inn begge kortene, sett på SLI-Broen, gå inn i BIOS og aktiver SLI, innstaler SLI driver(med mindre du har den nyeste driveren), så er det bare å prøve å se om begge GPU`r er aktive :)

 

EDIT: jeg har selv en Mist 600Watt og er strålende fornøyd:)

 

\Pera\

Har Mist 500w det holder kanskje? Har foreløpig vært strålende fornøyd med den.

Hva skal jeg se etter i bios da?

Lenke til kommentar
ja du kan jo alltids prøve med den :)

 

se etter om det står noe om "SLI- Brigde" :)

 

har ikke satt opp SLI før, men har satt opp Crossfire så regner med det bygger på samme prinsipper :)

 

men sett inn kortene osv, så sjekker du i BIOS eller i Nvidia driveren din :)

Der er sikkert ikke så vanskelig å innstalere. Så lenge det ikke er noen spesielle kjente hindringer ute og går :innocent:

Så får se i løpet av sommeren, om det kanskje ikke blir ett kort til!

Takk for svar.

Endret av Jollis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...