Gå til innhold

Telepriser.no i nytt design!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

den siden der er utdart... ingen calg for hvor mye datatrafikk man bruker. da er siden ganske ubrukelig for mange i dag, deriblandt meg

Lenke til kommentar
den siden der er utdart... ingen calg for hvor mye datatrafikk man bruker. da er siden ganske ubrukelig for mange i dag, deriblandt meg

 

Det er jo kommet på plass egen rute der du legger inn kor mange kB du laster ned per måned. For min del er det uinteressant, bruker ikkje wap/datatrafikk. Men som sagt så er det mulig nå.

Lenke til kommentar

Endeleg kjem det ei løysing som gjer telepriser.no relevant for oss som brukar mobilnettet til surfing. Men fastpris dataabonnementa manglar. Dessutan kan antal ringeminutt ikkje setjast lik null. Dersom alt anna kunne setjast til null ville ein kunne samanlikne prisar for mobilt breiband abonnement.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Nå har Telepriser.no kommet i nytt design! :D

De burde ta med hvor mye du ringer til spesialnummer, det koster som kjent skjorta. Dessuten burde de ta innover seg at mobiloperatørene mer og mer går bort fra prinsippet om lik pris til alle mobilnett. :thumbdown:

Lenke til kommentar
det er lurt me KB og ikke MB
Det er vel ca like lurt som å ha antall sekunder ringt i måneden: 10 eller 100 sekunder har lite å si totaltsett mens det blir et jævla styr for de som har ringt 3-4 timer...

Nei, jeg synes ikke det blir det samme da MB-prisene varierer fra 5 til 20 kroner, mens ringerpisene bare varierer med noen øre. For de av oss som bruker det lite har det faktisk litt å si.

Lenke til kommentar

Da har jeg gjort de klar over hvilke justeringer som trengs. :cool:

 

Det er bra dere har fått på plass datatrafikk i mobilseksjonen, som har vært en etterspurt fra oss som bruker telefonen til mer enn å ringe og sende meldinger. Det kan imidlertid bli en del bedre.

 

Først, dere oppgir datatrafikk i antall Kbit (kilobit), noe jeg antar en en skrivefeil og at det egentlig skal være antall KB (kilobyte). Hvis ikke bør dere være klar over at absolutt ingen telefonregninger og menyer på mobiltelefon opererer med datatrafikk i kilobit.

 

Videre er det for de som bruker internett litt mer enn ingenting svært upraktisk å oppgi datatrafikk i antall KB. Hva med en nedfallsmeny (lik den som lar deg velge pr dag, uke eller måned) som lar deg velge mellom MB og KB?

Lenke til kommentar
det er lurt me KB og ikke MB
Det er vel ca like lurt som å ha antall sekunder ringt i måneden: 10 eller 100 sekunder har lite å si totaltsett mens det blir et jævla styr for de som har ringt 3-4 timer...

Nei, jeg synes ikke det blir det samme da MB-prisene varierer fra 5 til 20 kroner, mens ringerpisene bare varierer med noen øre. For de av oss som bruker det lite har det faktisk litt å si.

Med andre ord blir det maximalt 15kr forskjell per måned. Ikke akkurat noen gedigen urovekker. Synes ikke det er vits i å ha KB med i listen da de som bruker det lite bare kan skrive 1 mb og få ca. utregning uansett.

Lenke til kommentar
det er lurt me KB og ikke MB
Det er vel ca like lurt som å ha antall sekunder ringt i måneden: 10 eller 100 sekunder har lite å si totaltsett mens det blir et jævla styr for de som har ringt 3-4 timer...

Nei, jeg synes ikke det blir det samme da MB-prisene varierer fra 5 til 20 kroner, mens ringerpisene bare varierer med noen øre. For de av oss som bruker det lite har det faktisk litt å si.

Med andre ord blir det maximalt 15kr forskjell per måned. Ikke akkurat noen gedigen urovekker. Synes ikke det er vits i å ha KB med i listen da de som bruker det lite bare kan skrive 1 mb og få ca. utregning uansett.

Allikevel gir dette fort misvisende bilder av hva det koster om folk bruker litt wap og tenker at det sikkert er 2 mb istedet for 10 kb som det i virkeligheten var ;) Pr måned er det jo ikke store beløp, men i.l.a et år kan det bli noen hundre i "feilberegning". Kanskje vedkommende burde valgt netcom smarttalk istedet for onecall faktura, men pga lite muligheter i databeregninga kom onecall bedre ut.

Lenke til kommentar
Fikk svar idag. Godt å se at tips har gehør. :)

 

Takk for tipset! Vi trodde denne feilen var luket bort for lenge siden, men den har tydeligvis hengt igjen. Vi skal få rettet opp til KB så raskt som mulig. Og en rullegardinmeny med mulighet for MB er også et godt tips!

Så flott :D

Håper dette kommer på plass :D

Lenke til kommentar

Mi meining er at det beste ville vere å bruke MB. Dersom nokon i det heile brukar wap, trur eg forbruket i løpet av ein månad vil ligge langt over 1 kB. Når eg sjekkar e-post på telefonen går det 3 kB kvar gong, sjølv om postkassa var tom. Lastar eg ei wap-side utan bilete i Opera Mini går det noko liknande. Skulle eg bruke den innebygde wap-lesaren på telefonen (w810i) ville det gå mykje meir, og den som "aldri" brukar mobilt internett har neppe skaffa seg Opera Mini. Skulle eg laste 10 sider i den innebygde wap-lesaren har eg sikkert brukt 100 kB. Og då er det enklare å skrive 0,1 MB.

 

Omvendt: Når ein brukar mobilt breiband og lastar ned f.eks. 100 MB i løpet av ein månad er det tull å måtte skrive 100 000 kB. Det vert om lag like tullete som om den jamne mobilbrukar skulle måtte gje opp forbruket i GB. Eg meiner at MB ikkje berre er eit godt kompromiss, men også enklast for den som knapt brukar mobilt internett. For det er då enklare å skrive 0,1 MB enn 100 kB. For at dette skal fungere må det vel å merke vere lov å bruke komma og minst ein desimal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...