Stellis Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Da var jeg ferdig, og sitter igjen med tårer i øynene og et smil om munnen. Det er det klart beste spillet jeg noen gang har spilt! For en historie!! En ting som skuffet meg bitte-litt var at folk sier at det varer i 20-30-40 timer, men jeg ble ferdig på 12! Muligens fordi historien var så bra at jeg bare måtte gå videre, uten å ta sideoppdragene. Det positive med spillet var at man fikk følelser for karakterene på en helt ny måte. De var på en måte ekte mennesker. En annen ting var Biotechs. Jeg elsker å dytte folk 20 meter bortover og derretter skyte dem med hagle. Det var også gøy å løfte dem! Jeg spilte som Vanguard, og det angrer jeg ikke et sekund på! :!: Skal starte på nytt nå, og lage en emo-dame som bare er dritt mot alle Også kan jeg ta flere sideoppdrag! Helt klart det beste spillet jeg noen gang har spilt!! Nuff said! Anbefaler det til alle som liker et godt spill, eller en god film. (for det er nesten det spillet er.) Gjør alt av sideoppdrag som finnes og ta deg rett og slett god tid med alt, uten noe stress, da tinker du på rundt 40+ timer lett. Husk å ta en høyere vanskelighetsgrad i tillegg. Jepp ^^ Jeg har satt opp vansklighetsgrad til det nest vanskeligste nå. Merker allerede at jeg er slem. Jeg slo ned en fyr for å få han til å være stille Fortsatt diggbart spill!
Obi von Knobi Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Jeg har problemer med at spillet fryser etter bare fem minutters spilling, så jeg leste rundt på internett og fant ut at mange hadde samme problem. Jeg leste også at det var en patch på vei som løser dette problemet. Er det noen som vet hvordan det går med denne patchen? Når kommer den?
WarpX Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Du vet det går ann å skru av at de andre skal autolevle? Jada, men det var først senere at jeg tenkte at det kanskje ikke var så lurt å autolevle dem... men da var det for seint
FPShooter Skrevet 28. juni 2008 Skrevet 28. juni 2008 Fikk dette spillet igår, mitt første rollespill, men valgte soldier så jeg holder meg til skyting. Fatter dog ikke hvorfor en ikke kan spille slike spill i første person, blir sjøsyk og desorientert av kameraet noen ganger. Spillet minner meg mye om Unreal:The Awakening som fungerte glimrende i første person. Har bare spilt litt, men alle steder er det veldig mørkt!? Uannsett om det er ute eller inne, ikke noe dagslys eller lamper. Fiendene ser jeg ikke før jeg står rett foran dem, ser bare røde trekanter på avstand. Er det like mørkt i hele spillet og skal det virkelig være slik? Har ikke funnet noe sted å justere lysforholdene? Er kanskje litt bortskjemt med mange innstillingsmuligheter fra online FPS-spill, men syns det var lite muligheter her.
Erasus Skrevet 28. juni 2008 Skrevet 28. juni 2008 Rollespill i FPS er djevelens verk. For meg ville det hvertfall aldri ha fungert. Ang. kameraet, synes den er helt grei, kan ta litt tid å bli vant med, den føles ganske shaky og ustødig i starten, men det går over. Du kan i tillegg skru opp på lyssettingen i options, hadde også samme problem med at alt var ganske mørkt i spillet.
Obi von Knobi Skrevet 29. juni 2008 Skrevet 29. juni 2008 Jeg har problemer med at spillet fryser etter bare fem minutters spilling, så jeg leste rundt på internett og fant ut at mange hadde samme problem. Jeg leste også at det var en patch på vei som løser dette problemet. Er det noen som vet hvordan det går med denne patchen? Når kommer den? Noen som vet noe om patchen?
blabilobi Skrevet 29. juni 2008 Skrevet 29. juni 2008 nå har jeg prøvd og instalere mass effect 5 - 6 ganger og fått samme stygge feilen som spretter opp. Står ikke hvilken feil det er, bare att mass effect har møtt på ett problem og må avsluttes. Noen som vet hva som kan være galt ? Har oppdatert drivere og nylig formatert så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre Har foresten prøvd og instalere det på en anna maskin og det gikk smertefritt
Stellis Skrevet 29. juni 2008 Skrevet 29. juni 2008 nå har jeg prøvd og instalere mass effect 5 - 6 ganger og fått samme stygge feilen som spretter opp. Står ikke hvilken feil det er, bare att mass effect har møtt på ett problem og må avsluttes.Noen som vet hva som kan være galt ? Har oppdatert drivere og nylig formatert så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre Har foresten prøvd og instalere det på en anna maskin og det gikk smertefritt Gå inn i binaries eller hva det heter, også høyreklikker du på N7 ikonet og velger "kjøer som administrator". Dette gjelder Vista, hvis du har det. Da tror jeg at det skal fungere
Erasus Skrevet 29. juni 2008 Skrevet 29. juni 2008 Stemmer det Stellis sier, det var det eneste som løste problemet for meg på 64-bit.
FPShooter Skrevet 29. juni 2008 Skrevet 29. juni 2008 Hjalp på lyset å sette opp Gamma ja. Latterlig at den er default på 20. Men hva i alle dager er dvd-2 til? Spillet kommer med 2 dvd'er og den første innstallerer hele spillet og fungerer som playdisk. Har ikke funnet noen fornuftig bruk av nr.2? Sliter litt med våpenmenyen. En masse tall og rubrikker som ikke sier meg så mye. Prøver å oppgradere våpnene men finner ikke ut hva/hvordan det gjøres. Veldig uoversiktlig for en noob som meg. Lagmenyen er mye bedre, enkel og logisk. Merkelig at de må gjøre noen menyer så rotete når de tydeligvis kan gjøre det bedre hvis de vil?
Dr. Mobius Skrevet 29. juni 2008 Skrevet 29. juni 2008 Hjalp på lyset å sette opp Gamma ja. Latterlig at den er default på 20. Men hva i alle dager er dvd-2 til? Spillet kommer med 2 dvd'er og den første innstallerer hele spillet og fungerer som playdisk. Har ikke funnet noen fornuftig bruk av nr.2? Sliter litt med våpenmenyen. En masse tall og rubrikker som ikke sier meg så mye. Prøver å oppgradere våpnene men finner ikke ut hva/hvordan det gjøres. Veldig uoversiktlig for en noob som meg. Lagmenyen er mye bedre, enkel og logisk. Merkelig at de må gjøre noen menyer så rotete når de tydeligvis kan gjøre det bedre hvis de vil? DVD 2 inneholder andre språkpakker. Tysk, fransk osv.
vikingkylling Skrevet 29. juni 2008 Skrevet 29. juni 2008 (endret) Du trenger ikke å ha en plate i for å spille. Våpenmenyen er faktisk helt enkelt. Den korte versjonen er at du vil ha så høye tall som mulig. Husker ikke i farten hva de forskjellige tallene står for, men kort sagt kan du sammenligne de strekene. Har det andre våpenet et rødt strek er det dårligere enn det du har på det området, og er det gult er det bedre. Selvsagt er noen våpen bedre på visse områder og dårligere på andre, så det er mest en smaksak hva du satser på. En sniperrifle bør for eksempel ha så høy skade som mulig for å gjøre mest mulig skade på første skudd, og trenger ikke å kunne skyte så ofte før den går varm. Et maskingevær på den annen side er motsatt, da det oftere er viktigst å skyte så mye som mulig. Selvsagt er det jo likevel bedre at begge to er bedre enn på det forrige våpnet. For øvrig er alle menyene kraftig forbedret i forhold til xbox-versjonen og svært logisk når du først har satt deg inn i dem. Edit: Nettopp spilt en del og tok en titt på våpenmenyen. Damage = Hvor mye skade et våpen gjør. Shots before overheat = Hvor mange skudd du kan skyte før våpnet går varmt. Accuracy = Hvor treffsikkert det er. Som sagt vil du ha alle tallene så høye som mulig. Våpnet på venstre side er det du har på deg og det på høyre det du har i inventoriet ditt. De små knappene over listen av våpen er de forskjellige typene våpen og utstyr som maskingevær, pistoler, armor og det der. Helt logisk, i grunnen. For å oppgradere noe klikker du ganske enkelt på de boksene helt øverst (som regel to stk) og velger fra listen. Merk at det som regel er to bokser, og hver er individuelle. Et våpen kan for eksempel oppgradere selve våpnet og ammoen. Endret 29. juni 2008 av thecrow77
blabilobi Skrevet 30. juni 2008 Skrevet 30. juni 2008 nå har jeg prøvd og instalere mass effect 5 - 6 ganger og fått samme stygge feilen som spretter opp. Står ikke hvilken feil det er, bare att mass effect har møtt på ett problem og må avsluttes.Noen som vet hva som kan være galt ? Har oppdatert drivere og nylig formatert så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre Har foresten prøvd og instalere det på en anna maskin og det gikk smertefritt Gå inn i binaries eller hva det heter, også høyreklikker du på N7 ikonet og velger "kjøer som administrator". Dette gjelder Vista, hvis du har det. Da tror jeg at det skal fungere Bruker xp
Stellis Skrevet 30. juni 2008 Skrevet 30. juni 2008 nå har jeg prøvd og instalere mass effect 5 - 6 ganger og fått samme stygge feilen som spretter opp. Står ikke hvilken feil det er, bare att mass effect har møtt på ett problem og må avsluttes.Noen som vet hva som kan være galt ? Har oppdatert drivere og nylig formatert så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre Har foresten prøvd og instalere det på en anna maskin og det gikk smertefritt Gå inn i binaries eller hva det heter, også høyreklikker du på N7 ikonet og velger "kjøer som administrator". Dette gjelder Vista, hvis du har det. Da tror jeg at det skal fungere Bruker xp Ok. Da ble det plutselig mye verre Har hørt at man må gå inn i binaries og skifte navn på filen "Paul". Skift navnet til "Oldpaul". Dette er bare noe jeg har hørt. Det høres helt latterlig ut, men det skader ikke å prøve
Nitrius Skrevet 1. juli 2008 Skrevet 1. juli 2008 Vurdere å gå til innkjøp av spillet, men har et lite spørsmål. Hvordan er "magi"-delen(eller hva det kalles) i spillet? Noen som har lyst til å forklare litt om de forskjellige klassene og hvordan de fungerer?
vestlia Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Skrevet 1. juli 2008 De klassene som bruker rein "magi" er adept og vanguard. Vanguard kan trenes opp til å bruke endel våpen også, mens adept for det meste bruker magi. Man får forskjellige angrep man kan bli bedre i, som bla. lift, stasis, throw, shield osv Mye å forklare, så jeg anbefaler deg å ta en titt på hjemmesidene deres: http://masseffect.bioware.com/galacticcode...s_part_one.html
Kharan Skrevet 1. juli 2008 Skrevet 1. juli 2008 "Magi"-delen av Mass Effect er diverse spesialkrefter som alle har en viss nedkjølingstid Denne kan reduseres ved å investere i visse ferdighetsområder. Et annet tips er å kjøre gjennom spillet en gang med en klasse som kan bruke f.eks. Assault Rifle e.l. Får du drept 150 fiender med en våpentype kan du velge om du vil ha med dette våpenet hvis du begynner spillet på nytt. Er hendig å være en Adept, for eksempel, som også er ekspert på Assault Rifle.
Erasus Skrevet 1. juli 2008 Skrevet 1. juli 2008 Er det noen som har tatt seg tid til å få alle achievements?
WarpX Skrevet 2. juli 2008 Skrevet 2. juli 2008 Et annet tips er å kjøre gjennom spillet en gang med en klasse som kan bruke f.eks. Assault Rifle e.l. Får du drept 150 fiender med en våpentype kan du velge om du vil ha med dette våpenet hvis du begynner spillet på nytt. Er hendig å være en Adept, for eksempel, som også er ekspert på Assault Rifle. Blir jo nesten som å kjøre gjennom spillet med juks. Alt blir for lett = waste of time
Kharan Skrevet 2. juli 2008 Skrevet 2. juli 2008 Et annet tips er å kjøre gjennom spillet en gang med en klasse som kan bruke f.eks. Assault Rifle e.l. Får du drept 150 fiender med en våpentype kan du velge om du vil ha med dette våpenet hvis du begynner spillet på nytt. Er hendig å være en Adept, for eksempel, som også er ekspert på Assault Rifle. Blir jo nesten som å kjøre gjennom spillet med juks. Alt blir for lett = waste of time Da kan du gjerne spille på Hardcore istedet for 'Normal'. Problem løst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå