Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk min Wind i går. Er så langt strålende fornøyd. Har lagt inn Windows Vista på den, uten store problemer. Tenkte å sette inn mer minne, så ting Vista får kost seg litt mer. Ellers kan jeg bare komme med positive inntrykk av maskinen. Skjermen virker veldig bra og har god kontrast (svart er ganske svart, selv på full lysstyrke i mørket). Ser noen nevner problemer med WLAN-tilkoblingen. Dette har jeg ikke hatt noen problemer med. Har gått rundt i hele huset uten å miste tilkobling til nettverket en eneste gang. Litt herk å få til noen drivere i Vista, men etter litt Googling fant jeg frem til det meste. Ytelsen er ikke faktisk overraskende bra på Vista, selv med 1GB minne. Kan ikke si så mye om batterilevetiden med Vista installert, da jeg nesten utelukkende har brukt den med ledning i veggen.

Lenke til kommentar

Til alle som lurer ang. 9cell batteri. Så kan man forhåndbestille hos lionbattery.com. Prisen ligger på 162US$. Og gratis frakt. Batteriet fåes i både svart og hvitt og vil bli sendt innen utgangen av oktober. Batteriet ser vel egentlig ut som møkk, men alt for mange timer ekstra batteritid iforhold til 3cellers. Synes uansett at Wind'en faktisk er ganske dårlig balansert/baktung med 3cellers batteriet. Det blir iallefall ikke lenger noe problem. Håper bare batteriet kommer før 12 nov da jeg skal fly til mauritius.

 

"When you go to our web site do not forget to use the Discount Code: MSIWIND.NET. This code will give you a discount of 10% on both the item and shipping (if you don’t take the free standard shipping option). This will being the price of the battery down to: US$161.96. Please note that the discount code is only valid until we begin shipping. At that time we will disable the code and the discount will no longer be available."

Lenke til kommentar
Hmmm, det blir 1000 kr det da. Usikker på om jeg vil bruke så mye på et batteri :hmm:

 

Hmm... jeg irriterer meg grenseløst over at PS bare får svarte batterier..

 

Jeg er glad for at min er svart :)

 

Jeg vuderte lenge, på om jeg skulle kjøpe hvit eller svart.

Grunnen til at det ble svart, er at jeg er mye på farten.

Og tenkte at hvit muligens ble litt "møkkete" i fargen med tiden.

En viktig ting til, Jeg ville ikke ha sånn "look at me, I have a white mac clone" :p

 

Men rart at MSI ikke lager batteri til alle farger de har.

Endret av RetroDude
Lenke til kommentar

Er det noen som har opplevd noe særlig lagging på sin Wind maskin enda?

 

Jeg har opplevd at spesielt filmer og flash elementer (spill, animasjoner) kan hakke litt.

 

Noen som kan sjekke om disse linkene hakker på andre Winds?

 

http://www.gamer.no/videoer/6717 - Gamer.no Halo teaser

http://www.bubblebox.com/play/action/761.htm - Throw me, Flash basert spill

 

Disse lagger veldig på min maskin, lurer på om dette er normalt...

Lenke til kommentar
Er det noen som har opplevd noe særlig lagging på sin Wind maskin enda?

 

Jeg har opplevd at spesielt filmer og flash elementer (spill, animasjoner) kan hakke litt.

 

Noen som kan sjekke om disse linkene hakker på andre Winds?

 

http://www.gamer.no/videoer/6717 - Gamer.no Halo teaser

http://www.bubblebox.com/play/action/761.htm - Throw me, Flash basert spill

 

Disse lagger veldig på min maskin, lurer på om dette er normalt...

 

 

Jeg har testet begge disse linkene, hadde ikke noe problem.

Gikk glatt.

 

Se etter om du har en service, program som bruker mye cpu tid hos deg.

 

Jeg har 2GB ram i min wind. Og bruker windows XP home (som fulgte med maskinen)

 

 

 

Buzz

Lenke til kommentar

Var poenget med den første linken å se filmen eller? I så fall gikk både filmen og spiller uten antydning til hakking. Klarte like over 20 000 i spillet, er det bra? :tease:

 

Men nå skal det sies at jeg har oppdatert til BIOS 1.08 og fått tilgjengelig en del mer skjermminne. I tillegg har jeg oppgradert til 2GB ram (selv om dette ikke skulle ha så mye med saken å gjøre i dette tilfellet).

 

Prøvde linkene dine på både 1,6GHz og 2,0GHz. Gikk like fint med begge innstillingene.

 

Edit: Var visst kommet to svar mens jeg spilte det flash-spiller :blush:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...