Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vanlig WRT54G og DD WRT


Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt en vanlig Linksys Wrt54G.

 

Hvordan er det å sette inn f.eks. DD-WRT på en sånn?

Disse har vel mindre minne, så jeg må bruke "micro"-versjonen?

 

Og har micro-versjonen mulighet for å øke sendestyrken?

 

Er det noe å være obs på ved flashing?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Links...54G/GL/GS/GX#v7

 

The WRT54G v7 uses an Atheros AR2317 chip, has 2MB ROM, 8MB RAM and runs VxWorks. It is not supported by DD-WRT as the WRT54G v7 isn't Broadcom based. The WRT54G v7 will probably never be supported

 

WRT54G v7 er ikke mye å skryte av. Om du handlet den på nett så har du 14dagers angrerett. Om du da kjøpte den på nett anbefaler jeg deg å sende den tilbake å bestille en WRT54GL

Lenke til kommentar

Støtter de som anbefaler WRT54GL. Har denne selv, og den fungerer sweet med DD-WRT. Jeg har satt opp 2 slike mellom meg selv og naboen, og med standard firmware fungerte det ikke. Etter å ha lagt inn DD-WRT på begge og cranka opp signalstyrken litt, gikk det bra. Det er ca 100 meter mellom husene, men endel skog i veien. Ulempen er vel at vi snart lyser i mørket med strålinga :!:

Endret av enrg
Lenke til kommentar

Jeg tror det er slik at om signalstyrken settes høyere enn nødvendig, blir signalet "urent", en slags overstyring om du noen gang har tatt opp på analoge kasetter. Dette fører til at flere pakker må sendes om igjen, og du vil se det på "error" i loggen på DD-WRT. Helt unødvendig om det ikke er lange avstander inne i bildet.

Lenke til kommentar
Men igjen litt nødvendig om det er dårlig dekning i leiliigheten her...er fysiske brannvegger rundt her :(

 

Husker jeg rett er ikke chipen laget for mere enn 63mW

som RulleRimfrost var inne på kan routeren bli ustabil om man overklokker utstrålt effekt.

 

Kjøp deg en til , bytt antenne til feks. disse eller disse, og sett opp WDS.

Husk at antenner også forsterker følsomhet, og det påvirkes ikke ved å stille opp utstrålt effekt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...