Gå til innhold

AoC: Hva tenkte Funcom på når de laget harvest delen i Conan?


Anbefalte innlegg

Ja,når det kommer til den delen at man skal begynne med å harveste så er vel det noe av det dummeste jeg har vært med på.

Det er bare ettpar noder og ettpar busker i begynnelsen og flere hundre andre spillere løper rundt for å harveste så vil det ta omtrent en hel dag bare for å få en uppdate på et quest.

greit at de skal prøve å å gjøre det litt tidkrevende,men det får være måte på hvor mye tid man skulle bruke.

Personen innen Funcom som fant opp dette systemet må enten ha vært full,eller har et nag til sin sjef på sin jobb.

Dette er vel noe av det dårligste harvest systemet som noen gang har blitt brukt i et MMO spill.

Greit at de lager et nytt system,men det burdte iallefall være litt lettere enn de har gjort det her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik var det jo også i WoW, spesiellt når BC kom, da var det jo plent umulig å farme ting som blomster, mining og leather.

 

Dette blir nok bra når ting for etablert seg litt. Spillet er vel balansert slik at det skal være harvest-able når ting er som "normalen" og ikke nå som alle løper rundt som hodeløse høns =)

 

Men de kunne kanskje slengt på litt ekstra nå i releasen for å gjøre ting litt mindre tidkrevende...

Lenke til kommentar

Det er sant at ting stabiliserer seg,men de visste jo at det ville være mange folk på serverne.

Som sagt så har totalopplevelsen med AOC vært bra ,til jeg kom til harvestparten.

Harvest er ikke allt i et spill,men for en person som elsker og harveste og lage ting,så er dette et stort skritt tilbake.

bruke en hel dag på en ussel uppdate eller to synes jeg er drøyt.

Litt bedre system hadde de klart lage mener jeg.

Lenke til kommentar
Det er egne harvest soner etter hva jeg har forstått så er det ressurser i bøtter og spann.

 

 

Ja hvor er de zonene du snakker om? de vil jeg gjerne vite.

dette er et problem som står veldig mye om på de amerikanske forumene,men hvis du veit hvor det er i bøtter og spann så gjerne del det med oss andre.

etter det jeg vet så er det kun tre zoner med harvest,og det skal deles mellom alle de som er på serveren.

Spessielt nå som det er så mange som spiller så blir det ikke mye til hver.

Jeg har harvestet i 5 timer og ikke klart å få et quest ferdig ennå.

Jeg spiller på en US server så jeg kan si med en gang at hvis du trur at det er et hav av harvest til alle og enhver så må du nok tru om igjen.

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar

Det er 3 harvest soneri spillet. Et for hvert kontinent. Og det er ikke noe problem å få nok ressurser til alle da det finnes utallige instancer innom disse. Jeg synes harvesting systemet er helt greit. Skal ikke være slik at ressurser faller i fanget på deg. stikk til en harvest sone og sett waypoints på alle nodene du finner så skal du se at du finner nok av ressurser.

Lenke til kommentar
Det er bare ettpar noder og ettpar busker i begynnelsen og flere hundre andre spillere løper rundt...
Samle et par venner og jag dem vekk? Gjør ikke noe om de kommer tilbake for hevn om dere har fått ressursene i mellomtida.

 

 

lol,ja du sier noe,men hjelper ikke stort hvis du er på PVE server.

Men saken er uansett,dette problemet er så enkelt å løse,legg til flere noder så folk føler at tiden de legger i det er verdt det.

Det kunne Funcom ha gjort siden de vet at det er så mye spillere som er online siden spillet er så nytt.

Jeg selv ventet å gøre de questene til jeg ble L36 siden jeg visste at mange ville begynne allerede når de var L20.

Men det ser ut som de zonene er så stappa med folk uansett så det er like godt og hoppe i det.

Lenke til kommentar

http://bildos.blogspot.com/2008/05/gatheri...e-of-conan.html

 

Her snakker han om Purple Lotus Swamp

There are tons of nodes spread out across a massive zone... but because of the fact that they're spread out so far it often feels like there are too few of them to be found. I would like to see the disbursement be a little more dense. Maybe twice what it is now.

 

Once you have the gathering skills, you'll also find nodes for the resources in the main adventuring zones of the world. But they're few and far between compared to the dedicated gathering zones.
Lenke til kommentar
Det er 3 harvest soneri spillet. Et for hvert kontinent. Og det er ikke noe problem å få nok ressurser til alle da det finnes utallige instancer innom disse. Jeg synes harvesting systemet er helt greit. Skal ikke være slik at ressurser faller i fanget på deg. stikk til en harvest sone og sett waypoints på alle nodene du finner så skal du se at du finner nok av ressurser.

 

Det du skriver har jeg gjort, men fortsatt har jeg ikke klart å få ferdig ett quest.

Jeg vet ikke hvordan det er på europeiske serverne med befolkning,men jeg kan fortelle at den serveren jeg er på er det så mye folk at det er så å si umulig å få en uppdate.

Iallefall når jeg er online.

Lenke til kommentar
http://bildos.blogspot.com/2008/05/gatheri...e-of-conan.html

 

Her snakker han om Purple Lotus Swamp

There are tons of nodes spread out across a massive zone... but because of the fact that they're spread out so far it often feels like there are too few of them to be found. I would like to see the disbursement be a little more dense. Maybe twice what it is now.

 

Once you have the gathering skills, you'll also find nodes for the resources in the main adventuring zones of the world. But they're few and far between compared to the dedicated gathering zones.

 

Ja det stemmer det,og han snakker om de 3 zonene jeg har sagt, men de er ikke så massive som han skal ha det til.

det er en zone for hver rase,men alle raser kan harveste i de zonene.

Men som sagt når det er mange online så er det plutselig ikke så mye å dele mellom hverandre.

Lenke til kommentar

På Battlescar har jeg aldri hatt noe problem med å samle ressurser. Kan løpe rundt en runde i Lotus Swamp å samle 3-4 forskjellige ressurser og når jeg kommer tilbake til start så er nodene delvis fylt opp igjen.

 

Så har man jo instanserte zoner med ressurser også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...