Gå til innhold

Spill pc til rundt 11 000 kr,-


Anbefalte innlegg

har satt opp en handlekurv ang delene jeg skal ha, så jeg lurte bare på om noen kan si meg om at alt vil evt passe, gå bra sammen osv.

jeg skal dog ikke kjøpe pc/delene før om 1 mnd +/- så det kan godt hende jeg må bytte ut en ting eller to da tia kommer uansett =) Dimme pc :p.

 

eneste jeg er litt usikker på er egentlig rammen, har "SLI-ready" noe og si i det hele tatt?

jeg kan gå opp til 12 000, men helst ikke mer.

 

mvh Sanux

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare så det er sagt så har ikke "SLI-ready" noe å si. Det er bare fancy schmancy PR.

Det betyr egentlig bare at den er testet og sertifisert til å fungere med SLI-oppsett og så har de betalt penger til nVIDIA for å få stempelet.

Har enda ikke hørt om noe ram som IKKE går å bruke sammen med SLI så det er bare store ord og ingenting ellers.

Lenke til kommentar

Du vil trenge et Nvidia SLi hovedkort for å kjøre SLi.

 

SLi-ready= Tull Kjøp heller et kurant 4GB sett.

 

Litt snaut med den strømforsyningen om du har planer om SLi og 2x 9800GTX. Hvert kort krever 2 PCI-E kontakter

 

Jeg ville kanskje revurdert behovet for 2 9800GTX, og bare kjøpt et enkelt kort, så ville jeg satset på et billigere Intel P35 hovedkort. (og et 4GB sett) Så ville jeg latt det andre være som det er.

Lenke til kommentar

Joda den har 2*PCIe16x men det betyr ikke at den støtter SLI.

De eneste som støtter SLI er nVIDIA sine egne chipsett. Intel som har laget chipsetet til det hovedkortet ønsket ikke å punge ut til nVIDIA for en SLI-lisens.

Du kan kjøre 2 skjermkort på det hovedkortet, men bare sånn for å få flere skjermer. Ikke som SLI for å øke ytelsen på den ene skjermen.

Lenke til kommentar

jaja, får jeg heller kjøpe 1 9800 gtx når det trengs =) kan du anbefale et hk med støtte for nvidia sli? et som ikke er for dyrt, men fungerer helt kurrant.

 

en ting til, du har ikke en anbefaling ang "billig, men bra" ram? er så lenge siden sist jeg holdt på med pc bygging osv, så jeg vet egentlig ikke hva som er bra og dårlig lengre...

så hva legger du i et bra 4gb sett?

 

EDIT: glemte og spørre om evt merker på PSU siden det er mange som ikke yter like bra... og den må selfølgelig klare og kjøre 2x 9800 gtx =)helst ikke for dyr den heller :p

 

mvh Sanux

Endret av SaNux
Lenke til kommentar

så hvis jeg feks velger MSI P6N så vil det fungere greit til mitt behov? har ikke planer om nå så veldig overklokking, men alt kan jo skje.

eller er det noen som ikke har annet enn problemer med kortet? er ingen som har skrevet om sine erfaringer om kortet, iallefall ikke på prisguiden.

Lenke til kommentar

Har funnet ut av at jeg heller går for Radeon 3870 x2 1gb isteden, da den kommer bedre ut i tester osv =) prisen ligger på det samme som et 9800 gtx ligger på uansett =)

 

dilemmaet mitt atm er hvilket hovedkort jeg skal velge... da må jeg ha et hk som støtter Crossfire ikke sant? skal helst ikke være over 1000kr.

 

mvh SaNux

Endret av SaNux
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...