Gå til innhold

LG stiger, Sony Ericsson faller


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Artikkelen tar for seg det globale salget.

 

Og hvor i diskusjonen finner du snakk om Symbian, er nok heller du som dikter opp slikt i hodet ditt. SE er selvfølgelig ganske populær i Norge da Norden er hjemmemarkedet til SE, slik som Motorola er populært(så får vi se hvor lenge de klarer seg) i USA.

 

Man må se på at Nokia er fryktelig populær i såkalte u-land, og de holder seg sterke i de markedene.

Lenke til kommentar
Artikkelen tar for seg det globale salget.

 

Og hvor i diskusjonen finner du snakk om Symbian, er nok heller du som dikter opp slikt i hodet ditt. SE er selvfølgelig ganske populær i Norge da Norden er hjemmemarkedet til SE, slik som Motorola er populært(så får vi se hvor lenge de klarer seg) i USA.

 

Man må se på at Nokia er fryktelig populær i såkalte u-land, og de holder seg sterke i de markedene.

 

Dette har vært et tema i mange tråder. Synes det er litt på sin plass å få frem at Symbian ikke er sååå populært. Her på amobil får man fort inntrykk av at Symbian står for brorparten av de solgte telefonene i Norge, noe som er riv ruskende feil. Var vel tilogmed en av skribentene i amobil som mente at Nokia hadde over 50 % i Norge, og at SE lå på 20 tallet en plass. Nå viser det seg vel at SE er minst like stor som Nokia, om ikke større, her i Norge. I Sverige vet vi at SE er større enn Nokia, og jeg mener å ha lest en plass at SE hevder deres salgstall tyder på at de har over 50% av markedet i Norge...

Lenke til kommentar

Nå må du roe deg litt ned, SE har mange symbian telefoner med UIQ grensesnittet. Men av salgstall så selger vel Nokia flest med Symbian, det er en velkjent fakta.

 

Men når man sammenligner salgstall mellom Norge og f.eks India så er et mye større prosentandel i Norge smarttelefoner, mulig du har misforstått noen tall der?

Lenke til kommentar
Nå må du roe deg litt ned, SE har mange symbian telefoner med UIQ grensesnittet. Men av salgstall så selger vel Nokia flest med Symbian, det er en velkjent fakta.

 

Men når man sammenligner salgstall mellom Norge og f.eks India så er et mye større prosentandel i Norge smarttelefoner, mulig du har misforstått noen tall der?

 

Se på linken jeg postet. Ingen av topp 10 er symbiantelefoner. Selvfølgelig selges det flere dyre telefoner i Norge enn i India, men som listen beviser, er ikke series 60 telefoner de som dominerer det Norske markedet. Den eneste smarttelefonen på listen, er en windowsmobil. Noe å tenke på for alle og enhver...

Lenke til kommentar
Legger man sammen tallene tror jeg nok series60 ligger foran windows mobile, selv om de har klart å fått en hit.

 

På verdensbasis ja, mulig også i Norge. Men til tross for det, er de langt fra så dominerende som det er blitt fremstilt her på amobil. Kanskje på tide at amobil kalibrerer seg ned til virkeligheten igjen...?

Lenke til kommentar
Enda flere indisier på at SE selger mer enn Nokia i Norge:

http://mobilen.no/wip4/her_mest_solgte_mob.../d.epl?id=30278

 

Et lite hint til alle nerdene her på amobil. Sjekk hvor mange smarttelefoner som ligger på topp 10. OG hvilket OS de kjører. Var det noen som sa Symbian S60? :!:

Spennende artikkel, men desverre langt ifra god nok. Med skrivefeil og tilogmed feil bilder av produktene gir den ikke godt førsteinntrykk. Videre er det lite forklaring av hvordan dette er regnet ut. De sier de har sett på tall fra både Brightpoint og Kjedehuset, men prioritert Brightpoint mest. Dette er altså ikke en statistisk liste, men en vurdering av Mobilen.no?

 

Videre er det viktig å tenke på Brightpoint sin rolle her i Norge. I Norge er netthandelen større enn noe annet sted, og flere av de store nettbutikkene bruker andre leverandører enn Brightpoint. Brightpoint satser også en god del på operatørlåste telefoner, og påvirker selvfølgelig salgstallene.

 

Artikkelen gir altså noe informasjon, men som ved all annen informasjon om salgstall og statistikk må man tenke seg om før man tar det som noe fasit.

Lenke til kommentar
Enda flere indisier på at SE selger mer enn Nokia i Norge:

http://mobilen.no/wip4/her_mest_solgte_mob.../d.epl?id=30278

 

Et lite hint til alle nerdene her på amobil. Sjekk hvor mange smarttelefoner som ligger på topp 10. OG hvilket OS de kjører. Var det noen som sa Symbian S60? :!:

Spennende artikkel, men desverre langt ifra god nok. Med skrivefeil og tilogmed feil bilder av produktene gir den ikke godt førsteinntrykk. Videre er det lite forklaring av hvordan dette er regnet ut. De sier de har sett på tall fra både Brightpoint og Kjedehuset, men prioritert Brightpoint mest. Dette er altså ikke en statistisk liste, men en vurdering av Mobilen.no?

 

Videre er det viktig å tenke på Brightpoint sin rolle her i Norge. I Norge er netthandelen større enn noe annet sted, og flere av de store nettbutikkene bruker andre leverandører enn Brightpoint. Brightpoint satser også en god del på operatørlåste telefoner, og påvirker selvfølgelig salgstallene.

 

Artikkelen gir altså noe informasjon, men som ved all annen informasjon om salgstall og statistikk må man tenke seg om før man tar det som noe fasit.

 

Først din kritikk av mobilen.no. Du er useriøs når du trekker frem skrivefeil og feil bruk av bilder som om det skulle få et nettsted til å virke mindre seriøst av den grunn. Hvis det er et av dine kriterier for seriøsiteten på et nettsted, må jo amobil fremstå som de reneste amatørnissene i din verden. For er det noen som sliter med skrivefeil, så er det amobil. Personlig synes jeg at journalister må skrive slik at man forstår hva de prøver å formidle, men er det ett par skrivefeil så har det liten betydning for helhetsinntrykket.

 

 

Så videre til hva artikkelen handler om. Mobilen gjør da rimelig godt rede for seg hvordan de går frem når de beregner antall solgte eksemplarer. Og hvorfor _må_ netthandelen variere kraftig fra kjøp i butikk? Dette er noe dere Nokiafolk bruker hver gang en statistikk ikke peker deres vei. Nei det er på tide at dere begynner å innse realitetene.

Jeg har da ikke påstått at dette er fasiten, men enda et hint om at Nokia sin popularitet i Norge er en smule overdrevet her på Amobil? Hva tror du? tror du Nokia er ene og alene øverst på tronen over flest solgte telefoner i Norge, eller deler de den med SE? Ser du at det muligens også er SE som selger flest telefoner i Norge, som de gjør i Sverige? Eller er du helt låst i din tro på at Nokia er suveren markedsleder, også i Norge, slik de er på verdensbasis?

Lenke til kommentar

Snakker om SE fanboy, du kjefter og smeller og forteller alle at Nokia suger. Hvis noen spør deg hvorfor du hater Nokia svarer du tilbake at du har/har hatt nokia, og har ikke noe imot Nokia men Amobil som favoritiserer Nokia. I samtlige poster der man tar for seg SE, kommer du inn og forsvarer dem med nebb og klør. Er det ikke slitsomt i lengden, føler du ikke at du trenger ferie snart, jeg bare lurer?

Lenke til kommentar
Snakker om SE fanboy, du kjefter og smeller og forteller alle at Nokia suger. Hvis noen spør deg hvorfor du hater Nokia svarer du tilbake at du har/har hatt nokia, og har ikke noe imot Nokia men Amobil som favoritiserer Nokia. I samtlige poster der man tar for seg SE, kommer du inn og forsvarer dem med nebb og klør. Er det ikke slitsomt i lengden, føler du ikke at du trenger ferie snart, jeg bare lurer?

 

Tja, du er jo en dedikert Nokiafan, så det er vel mer slitsomt for deg å måtte lese alle postene fra meg. Tror du skiter i eget reir nå...

Lenke til kommentar
Snakker om SE fanboy, du kjefter og smeller og forteller alle at Nokia suger. Hvis noen spør deg hvorfor du hater Nokia svarer du tilbake at du har/har hatt nokia, og har ikke noe imot Nokia men Amobil som favoritiserer Nokia. I samtlige poster der man tar for seg SE, kommer du inn og forsvarer dem med nebb og klør. Er det ikke slitsomt i lengden, føler du ikke at du trenger ferie snart, jeg bare lurer?

 

Tja, du er jo en dedikert Nokiafan, så det er vel mer slitsomt for deg å måtte lese alle postene fra meg. Tror du skiter i eget reir nå...

 

Kan ikke si at jeg er det, har en nokia n95 (Fikk den som demomobil) videre så har jeg en samsung armani (Privat)og til slutt en HTC Touch Cruise (Bedrift). Å skite i sitt eget reir var vel å ta hard i, men du snakker jo som du har vett til!

 

Men til on topic... Tror nok at s60 mobiler spiser seg mer inn på markedet nå enn før, noen av grunnene er pris samt tilgjengelighet. Ta som et eksempel 6120 fra nokia, en billig "arbeidsmobil" som kjører s60. Når det gjelder LG har de gjort mye bra i det siste og de seller selvfølgelig mye på design. Er heller ikke noe å utsette på prisene.

Lenke til kommentar
Først din kritikk av mobilen.no. Du er useriøs når du trekker frem skrivefeil og feil bruk av bilder som om det skulle få et nettsted til å virke mindre seriøst av den grunn. Hvis det er et av dine kriterier for seriøsiteten på et nettsted, må jo amobil fremstå som de reneste amatørnissene i din verden. For er det noen som sliter med skrivefeil, så er det amobil. Personlig synes jeg at journalister må skrive slik at man forstår hva de prøver å formidle, men er det ett par skrivefeil så har det liten betydning for helhetsinntrykket.

 

 

Så videre til hva artikkelen handler om. Mobilen gjør da rimelig godt rede for seg hvordan de går frem når de beregner antall solgte eksemplarer. Og hvorfor _må_ netthandelen variere kraftig fra kjøp i butikk? Dette er noe dere Nokiafolk bruker hver gang en statistikk ikke peker deres vei. Nei det er på tide at dere begynner å innse realitetene.

Jeg har da ikke påstått at dette er fasiten, men enda et hint om at Nokia sin popularitet i Norge er en smule overdrevet her på Amobil? Hva tror du? tror du Nokia er ene og alene øverst på tronen over flest solgte telefoner i Norge, eller deler de den med SE? Ser du at det muligens også er SE som selger flest telefoner i Norge, som de gjør i Sverige? Eller er du helt låst i din tro på at Nokia er suveren markedsleder, også i Norge, slik de er på verdensbasis?

Mener du virkelig at jeg er useriøs når jeg kritiserer et skriftlig medie for skrivefeil og en mobilside for å bruke bilde av feil mobil? Akkurat det orker jeg ikke engang å argumentere imot.... :)

 

Nei, Mobilen.no gjør ikke godt rede for beregningene. Mulig de gjør "rimelig godt", som du sier, men at de legger mer vekt på Brightpoint enn Kjedehuset, uten å forklare dette mer, viser at dette er en vurdering av Mobilen.no, fremfor reell statistikk. Videre sier jeg altså at statistikken de har lagt til grunnlag for deres vurdering ikke gir et reellt bilde av salget i Norge.

 

Hvorfor nettsalg må variere sterkt fra salg i fysisk butikk? Vel, for å begynne er det langt mer salg med abbonement i butikk samt mye mer kampanjebasert salg. Videre er det ingen tvil om at kunder som kjøper over nett i større grad er prisbevisste og gjør mer forarbeid før kjøpet.

 

Hva Amobil.no har med artikkelen du linket til hos mobilen.no å gjøre vet ikke jeg, men når det først bringes på bane skal det sies at jeg overhodet ikke er amobils forsvarsadvokat. Ser du min posthistorikk ser du at jeg på de årene jeg har vært på forumet har vært langt unna nådig med min kritikk når jeg føler de fortjener det, og selvfølgelig gitt ros når jeg føler det er på sin plass. Det har blitt mye kritikk, for å si det slik.

 

Så ser jeg du spør om min personlige mening på diverse spørsmål. Nei, jeg tror SE og Nokia ligger omtrent likt her i Norge, av en eller annen snodig grunn. Hvem som er akkurat størst til enhver tid er ganske så vanskelig å vite, men ingen tvil om at SE i perioder har vært størst, og det samme med Nokia. Jeg tror aldri jeg har sagt noe omvendt heller.

 

Er åpen for diskusjon om alt jeg skriver, Poe, men vennligst hold det seriøst. Å kalle meg Nokia-folk, "låst i min tro" og lignende hjelper ikke på for en seriøs diskusjon.

Lenke til kommentar
Mener du virkelig at jeg er useriøs når jeg kritiserer et skriftlig medie for skrivefeil og en mobilside for å bruke bilde av feil mobil? Akkurat det orker jeg ikke engang å argumentere imot.... :)

 

Akkurat her beviser du din arroganse og minimale selvinnsikt. Du ler av andre som skriver feil og kaller dem useriøse, og prøver å gjøre dem mindre betydningsfulle med kverulant oppgulp. Og alt dette samtidig som du forsvarer amobil, _tross deres skrivefeil og mangler_, for her stiller vel saken seg i et helt annet lys? Du er en merkelig skrue...

 

Resten av ditt innlegg fortjener ikke at jeg leser det en gang, men skal gjøre det en gang jeg kjeder meg og ikke finner annet å bruke min tid på...

Lenke til kommentar

Nei, han tar utgangspunkt i alle dine poster jeg noensinne har lest.

 

Den lista der beviser ingenting, gi meg totalliste så kan vi sammenligne. Disse to butikkjedene har jeg heller aldri hørt om, noe som kan tyde på at de er mindre kjent sørøst for oslo enn i resten av landet, kanskje det har en stor påvirkning. I tilleg så skjønner jeg ikke hvorfor statistikken til en topp10 liste må tolkes. Et tall er et tall, har du to kjeder så tar du tall+tall for å få totalstatistikk.

 

Dessuten så kritiserer du amobil for skrivefeil, i den siste artikkelen jeg leste var det ingen. I den siste telefonanmeldelsen var det to...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...