Gå til innhold

LG stiger, Sony Ericsson faller


Anbefalte innlegg

Enda flere indisier på at SE selger mer enn Nokia i Norge:

http://mobilen.no/wip4/her_mest_solgte_mob.../d.epl?id=30278

 

Et lite hint til alle nerdene her på amobil. Sjekk hvor mange smarttelefoner som ligger på topp 10. OG hvilket OS de kjører. Var det noen som sa Symbian S60? :!:

Den artikkelen sier null, niks og nada om salgstall produsentene mellom. At den baserer seg på noen tall de ikke offentliggjør sammen med litt ukvalifisert synsing er forsåvidt greit, at du trekker den inn i denne diskusjonen beviser en gang for alle at du kun er her inne for å trolle.

 

Forsåvidt morsomt hvordan du stadig hakker på Nokia og samtidig hardnakket forsvarer SE. Særlig med tanke på at førstnevnte stadig leverer, mens SE åpenbart ligger nede for telling.

 

Siste nytt fra SE-leiren er vel at prestisjemodellene deres aldri ble gode nok for markedet, så videre utvikling er stoppet (http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_p5_and_g702_beibei_are_cancelled_for_real-news-530.php). Trenden virker klar. De går i stadig større grad over til å la andre utvikle telefoner for seg, slik at de selv kan konsentrere seg om å klistre SE-merker på telefoner de kjøper. Mulig det blir å funke for de, men i mine øyne er en Skoda fortsatt en Skoda selv om den skulle ha et Audi-merke i grillen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, han tar utgangspunkt i alle dine poster jeg noensinne har lest.

 

Den lista der beviser ingenting, gi meg totalliste så kan vi sammenligne. Disse to butikkjedene har jeg heller aldri hørt om, noe som kan tyde på at de er mindre kjent sørøst for oslo enn i resten av landet, kanskje det har en stor påvirkning. I tilleg så skjønner jeg ikke hvorfor statistikken til en topp10 liste må tolkes. Et tall er et tall, har du to kjeder så tar du tall+tall for å få totalstatistikk.

 

Dessuten så kritiserer du amobil for skrivefeil, i den siste artikkelen jeg leste var det ingen. I den siste telefonanmeldelsen var det to...

 

Nei jeg kritiserer ikke amobil for skrivefeil. Jeg kritiserer Arehei for å prøve å få mobilen.no til å fremstå mindreverdig i forhold til amobil, med det argumentet at mobilen.no har skrivefeil i sine artikler. Da må jeg spørre også deg. Gjør det et nettsted mindre troverdig at de har enkelte skrivefeil i sine artikler? Hvis du hadde tatt deg bryderiet med å faktisk lese det jeg skriver, hadde du sett dette poenget for flere poster siden...

 

Angående listen som mobilen har utarbeidet, så er det ingen her som har kommet med et eneste argument, som holder vann, mot listen til mobilen.no.

 

La meg spørre deg det samme jeg spurte arehei om. Tror du nokia dominerer markedet i Norge, eller tror du SE er på høyde, eller faktisk selger flere telefoner enn Nokia i Norge, slik de gjør i Sverige?

Lenke til kommentar
Enda flere indisier på at SE selger mer enn Nokia i Norge:

http://mobilen.no/wip4/her_mest_solgte_mob.../d.epl?id=30278

 

Et lite hint til alle nerdene her på amobil. Sjekk hvor mange smarttelefoner som ligger på topp 10. OG hvilket OS de kjører. Var det noen som sa Symbian S60? :!:

Den artikkelen sier null, niks og nada om salgstall produsentene mellom. At den baserer seg på noen tall de ikke offentliggjør sammen med litt ukvalifisert synsing er forsåvidt greit, at du trekker den inn i denne diskusjonen beviser en gang for alle at du kun er her inne for å trolle.

 

Forsåvidt morsomt hvordan du stadig hakker på Nokia og samtidig hardnakket forsvarer SE. Særlig med tanke på at førstnevnte stadig leverer, mens SE åpenbart ligger nede for telling.

 

Siste nytt fra SE-leiren er vel at prestisjemodellene deres aldri ble gode nok for markedet, så videre utvikling er stoppet (http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_p5_and_g702_beibei_are_cancelled_for_real-news-530.php). Trenden virker klar. De går i stadig større grad over til å la andre utvikle telefoner for seg, slik at de selv kan konsentrere seg om å klistre SE-merker på telefoner de kjøper. Mulig det blir å funke for de, men i mine øyne er en Skoda fortsatt en Skoda selv om den skulle ha et Audi-merke i grillen.

 

Du er en morsom skrue. At P5 er stoppet, er vel rett og slett et resultat av at Symbian ikke lar seg forene med de kvaliteter SE ønsker å fremstå med. Symbian har helt klart store begrensinger, og når man nå skal ta steget videre i smart mobil markedet, ønsker man vel å ta i bruk et mer avansert OS. At HTC skal produsere en smarttelefon for SE, betyr ikke at det er de som utvikler den. Tror kanskje du blander kortene litt her. Men tross alt er det ikke smart telefoner som selger desidert best, og jeg påstår at 90% av mobilkjøperne er bedre tjent med en telefon med lukket os.

Lenke til kommentar
Du er en morsom skrue. At P5 er stoppet, er vel rett og slett et resultat av at Symbian ikke lar seg forene med de kvaliteter SE ønsker å fremstå med. Symbian har helt klart store begrensinger, og når man nå skal ta steget videre i smart mobil markedet, ønsker man vel å ta i bruk et mer avansert OS. At HTC skal produsere en smarttelefon for SE, betyr ikke at det er de som utvikler den. Tror kanskje du blander kortene litt her. Men tross alt er det ikke smart telefoner som selger desidert best, og jeg påstår at 90% av mobilkjøperne er bedre tjent med en telefon med lukket os.

 

Personangrep! Hersketeknikk! Er det ikke det du bruker å rope?

 

Dette gjentar seg til kjedsommelige. Du har absolutt ingen peiling på hva du skriver. Nå er det liksom Symbian som er problemet? Etter at du har hausset UIQ-telefoner opp, ned og i mente her inne dag ut og dag inn?

 

Symbian lar seg ikke forene med med de kvaliteter SE ønsker å fremstå med? P5 har vel opplevd totalslakt over hele linja når den skal testes eksternt. Først og fremst pga allerede utdatert hardware, men også grunnet firmware-problemer. Det hevdes at en rekke europeiske operatører skal ha nektet å selge telefonen og at telefonen derfor er innstilt. Lei smell for SE, sælig med tanke på at telefonen sannsynligvis allerede er i produksjon. De som har gitt P5 tommelen ned tester sannsynligvis et titalls Symbian-modeller i året uten at det hindrer alle disse modellene fra å nå markedet. Så at Symbian skulle være problemet, mener vel selv ikke de mest ihuga SE-fanboys (sett at de har et snev av gangsyn).

 

Jeg registrerer forøvrig at P5 etter sigende kun innstilles for det europeiske markedet og vil dumpes i de markeder hvor det ikke stilles samme krav hva kvalitet gjelder. Stemmer det, beviser det vel egen en hel del.

 

Når du sier at de vil satse på et mer avansert OS enn Symbian, mener du da Windows Mobile? Isåfall kunne det vært veldig interessant å vite hva som er mer avansert med WM. I mine øyne ligger WM langt etter Symbian, noe som også til de grader gjenspeiles i salgstall.

 

Når SE får HTC til å produsere en modell, kjøper OS-lisenser fra Microsoft etc., står SE igjen som en skin-fabrikant (ville dog ikke overrasket meg om de også har satt bort denne jobben til andre). I tillegg har de Sagem, til å lage sine low-end telefoner. Har du noensinne tatt i en Sagem-telefon, virker så godt som alle andre telefoner som top notch i ettertid. Noe som også gjenspeiles i deres telefoner med SE-merkelapp på.

 

Det er et evigvarende problem at det er mange som kjøper en smarttelefon som aldri skulle hatt det. Sannsynligvis er dette problemet større her i Norge enn noe annet sted i verden. Dette er, slik jeg ser, det selgere og operatørers skyld og har veldig lite med telefonprodusentene å gjøre. Det er uansett store rom for forbedringer, og lukkede properitære OS er definitivt ikke løsningen. Andriod er forsåvidt spennende, men jeg har egentlig veldig liten tro på at de skal oppnå noen stor markedsandel. Microsoft har voldsomme forhåpninger om store salgstall gremover, noe jeg også frykter de kan få. Verden vil bedras. Symbian er i dag ekstremt godt posisjonert og jeg vil gjette på at de går veldig gode tider i møte. Markedsandelen kan det bli tøft å opprettholde, men med økende salgstall for smarttelefoner skulle de uansett ha all verdens muligheter til å fortsette utviklingen fremover.

Lenke til kommentar
Når du sier at de vil satse på et mer avansert OS enn Symbian, mener du da Windows Mobile? Isåfall kunne det vært veldig interessant å vite hva som er mer avansert med WM. I mine øyne ligger WM langt etter Symbian, noe som også til de grader gjenspeiles i salgstall.

 

 

Det er et evigvarende problem at det er mange som kjøper en smarttelefon som aldri skulle hatt det. Sannsynligvis er dette problemet større her i Norge enn noe annet sted i verden. Dette er, slik jeg ser, det selgere og operatørers skyld og har veldig lite med telefonprodusentene å gjøre. Det er uansett store rom for forbedringer, og lukkede properitære OS er definitivt ikke løsningen. Andriod er forsåvidt spennende, men jeg har egentlig veldig liten tro på at de skal oppnå noen stor markedsandel. Microsoft har voldsomme forhåpninger om store salgstall gremover, noe jeg også frykter de kan få. Verden vil bedras. Symbian er i dag ekstremt godt posisjonert og jeg vil gjette på at de går veldig gode tider i møte. Markedsandelen kan det bli tøft å opprettholde, men med økende salgstall for smarttelefoner skulle de uansett ha all verdens muligheter til å fortsette utviklingen fremover.

 

Nokia er en av synderne som "tvinger" på deg symbian hvis du ønsker å få deres toppmodell i henhold til f.eks. kamera. Dette er også en av grunnene til at S-60 ligger på salgstoppen når det gjelder smarte telefoner, det har ingenting med kvalitet i forhold til Windows mobil å gjøre.

Lenke til kommentar
Nokia er en av synderne som "tvinger" på deg symbian hvis du ønsker å få deres toppmodell i henhold til f.eks. kamera.
Dette er blant all usaklighet en påstand jeg er helt enig i. Jeg synes alt for mange som overhodet ikke trenger en smarttelefon ender opp med nettopp en S60-telefon. Litt på samme måte som med megapiksler på kameraer blir Nokias smarttelefoner flottet opp uten advarsel om avansert OS og en hurtigveiledning som forklarer de største forskjellene mellom S40 og S60. Amobil gjør en liten forskjell med sin smarttelefon-advarsel i anmeldelser, men Nokia og selgere har en stor jobb å gjøre.

 

Det er positivt at E-serien har byttet ut Symbian-ikonet på menytasten til fordel for rs.kk2.gif.jpg og at C-tasten nå ser ut som backspace, men det er dessverre et godt stykke igjen før jeg kan anbefale en S60-telefon til hvem som helst.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...