Gå til innhold

ATI og Age Of Conan


Anbefalte innlegg

Hei, fikk meg et Gigabyte HD Radeon 3870 kort i går, fabrikkoverklokket versjon.

Det jeg sliter med, og som jeg har lest på andre forum er følgende:

 

Kjører 1280x1024 med 2AA = 30 FPS i byer

1024x768 med AA off = 20FPS

 

Kan det her i det hele tatt være normalt?

Altså når dette skjer, så endrer jeg litt her å der og så ligger jeg stabilt på 50FPS.

Så jeg har altså lagt inn Catalyst 8.5 driverne som vistnok skal gi ytelsesforbedring i Conan.

 

Resten av hw:

ASUS P5K

Intel Core2 Duo E6300 @ 2,7ghz

Crucial Ballistix 8500 2GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, fikk meg et Gigabyte HD Radeon 3870 kort i går, fabrikkoverklokket versjon.

Det jeg sliter med, og som jeg har lest på andre forum er følgende:

 

Kjører 1280x1024 med 2AA = 30 FPS i byer

1024x768 med AA off = 20FPS

 

Kan det her i det hele tatt være normalt?

Altså når dette skjer, så endrer jeg litt her å der og så ligger jeg stabilt på 50FPS.

Så jeg har altså lagt inn Catalyst 8.5 driverne som vistnok skal gi ytelsesforbedring i Conan.

 

Resten av hw:

ASUS P5K

Intel Core2 Duo E6300 @ 2,7ghz

Crucial Ballistix 8500 2GB

 

Se litt rundt på forumet før du poster. Det er en post om akkurat det samme. Men ja, ATI sliter voldsomt.

Lenke til kommentar

Jeg har ATI Radeon HD 8700, sliter som faen. 60-90fps utenfor byen, men med en gang jeg har levert kjerringa og er kommet forbi gaten, så faller den ned til 5-20. I tillegg får jeg feilmeldinger støt og stadig som fører til at jeg blir kastet ut av spillet.

Lenke til kommentar

Vel, 3870 OC er fabrikkoverklokket, det kommer med en OEM kjøler(ikke stock).

Bra ytelse generelt men ikke i Conan for øyeblikket.

Det er forresten ikke bare ATI som sliter men Nvidia å fordi grafikkmotoren i AOC er ganske ny?

og de jobber med det atm håper jeg.

Lenke til kommentar

Har et HD 2600 kort og klarer meg forsåvidt greit utendørs, men i byene kollapser det helt.

 

Kjører med:

e4500 @ 2.2

2gb ram

hd2600xt

 

Alt er absolutt LOW og det hakker som et rent helvette inne i byen (nedi 0-1 FPS noen ganger :p )

 

Vet at det ikke er noen monstermaskin men burde jo klare seg uten 0.1 FPS i byene syns jeg :)

Noen som har råd/tips til å forbedre? Har som sagt satt alt på minimum og jeg har innstallert nye 8.5 drivere. Eller er det rett og slett en for svak datamaskin?

Lenke til kommentar

Jeg kjører med full deltaljnivå på 1200-oppløsning og 8x AA, faller aldri under 30 FPS, og jeg ble overrasket når jeg sjekket FPS'en. Spillet er spillbart til de grader, og jeg var overbevist om at den kjørte på stabilt 60 FPS og over.

 

Det tok meg litt tid før jeg oppdaget FPS/MS måleren på kontrollbaren.

 

Radeon 3870 her.

 

Edit: Hvis 30 FPS er for lavt, så er det noe galt. Det er tross alt ikke et First person Shooter àlá Counter strike, UT eller Quake.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar

Jeg har radeon 3870 x2 1GB kortet. Ligger på 100 fps ++ innendørs, og rundt 40-60 utendørs. Byer rundt 25. Har absolutt alt på fullt og kjører 1680x1050.

 

Eneste jeg sliter med er at gule spørsmålstegn i inventoryen blinker KONSTANT. RIMELIG irriterende.

Lenke til kommentar

Jeg spiller med et HD 3850 512MB kort OC GPU: 709MHz, Minne: 939MHz

Har for tiden 19" skjerm så jeg kan bare spille med 1280x1024 oppløsning.

anisoptric eller hva det heter har jeg på 12, 4xAA, shadows på low og resten på high

har dog ikke så altfor lang view distance.

 

Ute hopper fps noen ganger noe voldsomt mellom 34 - 66 i byer ligger jeg mellom alt fra 10 - 38 (hender jeg kan ligge stabilt på rundt 50fps noen ganger i byer) kommer an på om jeg sprinter og i "dungeons" hvor jeg er alene ligger den mellom 70 - 130.

Endret av Darkshade
Lenke til kommentar
Jeg spiller med et HD 3850 512MB kort OC GPU: 709MHz, Minne: 939MHz

Har for tiden 19" skjerm så jeg kan bare spille med 1280x1024 oppløsning.

anisoptric eller hva det heter har jeg på 12, 4xAA, shadows på low og resten på high

har dog ikke så altfor lang view distance.

 

Ute hopper fps noen ganger noe voldsomt mellom 34 - 66 i byer ligger jeg mellom alt fra 10 - 38 (hender jeg kan ligge stabilt på rundt 50fps noen ganger i byer) kommer an på om jeg sprinter og i "dungeons" hvor jeg er alene ligger den mellom 70 - 130.

 

i alle dager.. jeg får mye dårligere fps med bedre maskin og skjermkort og dårligere oppløsninger enn deg..

Lenke til kommentar
i alle dager.. jeg får mye dårligere fps med bedre maskin og skjermkort og dårligere oppløsninger enn deg..

 

Hmm... Her er full spec av pc-en, kanskje det er noe der som gjør det :/

 

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 2MB, BOXED m/vifte

Asus M3A32-MVP Deluxe, AMD 790FX,DDR2, ATX, Socket-AM2+, 4xPCI-Ex(2.0)x16

Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB, DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, CL5-5-5-15-2T

Seagate Barracuda ES 500GB SATA2 32MB 7200RPM

Sapphire Radeon HD 3850 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP, Lite-R (OC)

Vista 64 Ultimate

 

Skal kjøpe ny skjerm og mer minne når jeg får råd :p

Endret av Darkshade
Lenke til kommentar
Har selv Nvidia kort og sliter i AOC, en del bugs. Så feilfri er de ikke.

Venter på driver oppdateringer, da er ATI det beste valget med nye drivere til stadighet.

 

Som hva da?

 

Artifacts av forskjellige variasjoner, og nei ingenting i PC`en er overklokket og alle andre spill fungerer utmerket.

Kan være Nforce chipsettet som roter til, men tviler.

Har kjørt Nvidia i de alle år, men får se ved neste lansering hva som kommer til å lønne seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...