kilosharr Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 En kompis har fått ett støvkorn på speilet, Nikon D40, og det sies at det er en innstilling/program på kamera som "åpner" speilet slik at man kommer til med ei luftpute å få "blåst" rent. Noen som kan fortelle hvilken meny er dette under?
AiKi Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 Jeg tror jeg kom over den en gang jeg lekte litt med et D40, men vil nok anbefale å sjekke bruksanvisningen, eller ta den lette veien, nemlig å bruke 'bulb' (lukkeren forblir oppe så lenge du holder inne utløseren).
Sutekh Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 Hvis støvkornet sitter på speilet, så vil du jo helst ha speilet nede når du prøver å gjøre det rent... Hvis du derimot skrev feil og mente sensoren, så antar jeg (basert på min erfaring med D80) at det er Setup Menu (skiftenøkkel) -> Mirror Lock up. Det er mulig du må gå inn på Setup Menu -> CSM/Setup Menu og velge "Full" i stedet for "Simple" for å få tilgang til Mirror Lock up-menyvalget. Det må jeg i hvert fall på D80.
Ivar_Schiager Skrevet 27. mai 2008 Skrevet 27. mai 2008 Hvis støvkornet sitter på speilet, så vil du jo helst ha speilet nede når du prøver å gjøre det rent... Hvis du derimot skrev feil og mente sensoren, så antar jeg (basert på min erfaring med D80) at det er Setup Menu (skiftenøkkel) -> Mirror Lock up. Det er mulig du må gå inn på Setup Menu -> CSM/Setup Menu og velge "Full" i stedet for "Simple" for å få tilgang til Mirror Lock up-menyvalget. Det må jeg i hvert fall på D80. Veldig likt på D40/D40X/D60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå