Gå til innhold

Hvilket program til miksing av musikk?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

jeg har lyst til å lage noen techno/HipHop låter. har ikke noe ekstra utstyr i form av keyboard ol. Husker jeg hadde et program for mange år siden, hvor man kunne lage litt musikk. Ejay tror jeg det var, men dette var er ikke så veldig bra.

 

Har fått tak i et par dvd`er med Soundsamples og lignende, så tenkte jeg kunne prøve meg litt igjen, men da helst med et annet program.

 

noen som kan anbefale et program som kan egne seg til dette formålet?

 

Takker og bukker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fruity Loops er absolutt en fin måte å prøve seg frem på, og selvom det kan virke stort og uoversiktlig så er basisen det samme som tidligere. Kikk på et par tutorial videoer på youtube el for å få litt oversikt.

 

Audacity er et flott program, men ikke spesielt godt egnet til å lage all musikken der, spør du meg da. den er fin som editor, og fungerer til dels som en enkel sequencer, men jeg ville heller prøvd en hel pakke, som Fruity loops, Reason eller lignende.

Lenke til kommentar

Han sier selv at FL er for avansert for han og hva skal med alle funksjonene når han bare skal sette sammen forskjellige samples.

 

Da er det mye enklere og bedre, da audioeditorer er ment for å sette sammen samples i mye større grad enn f.eks FL der man har notasjon, samhandling med andre programmer osv. som vil bare gjøre det komplisert for han, husk at han er vant med ejay

 

Nei mitt råd er fortsatt audicity!

Lenke til kommentar
Han sier selv at FL er for avansert for han og hva skal med alle funksjonene når han bare skal sette sammen forskjellige samples.

 

Da er det mye enklere og bedre, da audioeditorer er ment for å sette sammen samples i mye større grad enn f.eks FL der man har notasjon, samhandling med andre programmer osv. som vil bare gjøre det komplisert for han, husk at han er vant med ejay

 

Nei mitt råd er fortsatt audicity!

 

Mitt råd er at du spør litt mere før du faktisk fastslår noen ting som helst!

 

så...til trådstarter:

Hvilke sample-DVD-er har du? Inneholder den lyder du bare vil bruke slik de er, eller vil du faktisk ha muligheten til f.eks. å lage melodier og slikt med disse lydene som instrument?

Lenke til kommentar
Vi får vel slå fast at alt er vanskelig å lære seg om du tror musikklaging er det samme som bruk av ejay.

 

 

Fant en VTC DVD som forklarer basic bruk av FL. Begynner å gå tålig greit faktisk.. mye å sette seg inn i, men forstår nå ihvertfall hvordan man legger ting sammen.. :)

Trenger faktisk ikke gjøre det så avansert.

 

Takker for svar! :) Vært bortreist et par dager så har ikke fått svart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...