Gå til innhold

Stang og snelle til svaberg, båt, osv. på en gang. (Ferie) Hvilken?


Anbefalte innlegg

Har de siste åra fisket med en Abu stang: Enticer plus(den har både kaste og pilketupp) og en michell AC 6003 snelle. Men utstyret har nå blitt så slitt at det ødelegger snøret av seg selv :p. Lurer litt på å kjøpe noe nytt da. Har forøvrig vært storfornøyd med dette utstyret.

Jeg legger vekt på disse kriteriene:

-Snella må holde 200 meter på 0,35-0,45 (10 kg bruddstyrke, ikke fireline e.l.) og ha rimelig god kvalitet(bedre enn michellen. Vare 3-4 år med carefree bruk)

-Stanga skal være ca 9 fot og ha en slukvekt på 15-40 (30) gram.

Gidder ikke bruke så sykt masse penger.

Tenkte på en kombinasjon av en Shimano Forcemaster stang + en shimano exage snelle (str. 4000). Dette koster nå 999,- på sport 1.(tilbud) Har den kombinasjonen for ferskvann, har ikke rekt å prøve den da :p

Kan får alt til 50% av orinær pris til høsten(årlig lokal messe). men vet ikke hva prisen blir.

Burde jeg slå til på dette tilbudet eller vente?

Blei litt rotete men les og svar på spørmålene og skriv hva dere vil. Andre anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

njaa. tror jeg venter til jeg blir 18 eller flytter ut med å bestille fra statene. Er ikke SÅ viktig å skulle få lavest mulig pris.

 

Men forstod i stad at siden mitt bruk av fiskeutstyr er litt careless(røfft) så må det være solid og tåle 3-4 års bruk uten noen form for vedlikehold. Brukes i saltvann. Stang og snelle står festet bak på båten så det blir "vasket" i alt regnvær.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Noen vil sikkert vurdere meg som konservativ nå, men det får dere bare gjøre. Velg en Shimano-snelle. De siste årene har jeg vært borte i mye rart i alle slags prisklasser, men Shimano har vært det eneste som har holdt mål. Mitchell, Abu, Tica og så videre, kan ikke måle seg helt.

 

Kastevekt opp til førti gram synes jeg blir litt for lite til slukfiske fra svaberg. Ved sjøen er det ofte vind, og man må gjerne bruke sluker fra førti gram og oppover for å komme seg dit man ønsker. Da er det greit med en litt kraftigere stang. Selv om stangen har anbefalt kastevekt på førti gram, blir den for spinkel når man henger på en sluk med den massen.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Noen vil sikkert vurdere meg som konservativ nå, men det får dere bare gjøre. Velg en Shimano-snelle. De siste årene har jeg vært borte i mye rart i alle slags prisklasser, men Shimano har vært det eneste som har holdt mål. Mitchell, Abu, Tica og så videre, kan ikke måle seg helt.

 

Kastevekt opp til førti gram synes jeg blir litt for lite til slukfiske fra svaberg. Ved sjøen er det ofte vind, og man må gjerne bruke sluker fra førti gram og oppover for å komme seg dit man ønsker. Da er det greit med en litt kraftigere stang. Selv om stangen har anbefalt kastevekt på førti gram, blir den for spinkel når man henger på en sluk med den massen.

Shimano- toppers.

 

15-40 gram tror jeg er perfekt. Fisker aldri når det er regn eller veeldig stærk vind uansett. Er en feriefisker men liker å fikse uansett. Har nesten aldri hatt behov for noe tyngre+ at får aldri fikser lenge enn 50 cm og det er så morsomt å dra opp på en stang som gir en liten fight

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...