Postkassestativ Skrevet 25. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2008 Er det mulig å få turtallsperren til å koble inn senere! Ikke nevn at motoren tar skade av det og ikke spør hvorfor! Svar på spørsmålet Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2008 Ja, det er mulig, men prisen kommer an på hvilken motor det er snakk om. En eldre med turtalssperra i selve rotoren moddes gratis. (enklest å bare røske bort sperreanordningen) En moderne motor med mye elektronikk kan kanskje omprogrammeres, da koster det gjerne en halv neve 1000-lapper. Kan den ikke omprogrammeres trenger du en programmerbar motorstyring til 20'000 pluss programmering. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 25. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2008 Turtallsperra kan flyttes når du chipper. Jeg fikk turtallsperre på 6900 med chip. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2008 Jepp, det går under omprogrammering Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Det er en 91mod 2.0i i en Vectra C20NE Endret 25. mai 2008 av david_almli Lenke til kommentar
x-team Skrevet 25. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2008 Da chipper du bilen din så flyttes turtalls sperra 1000rpm opp.. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 25. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2008 Jepp, det går under omprogrammering I trådstarters tilfelle, må man nok til med fysisk bytting av chip. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2008 Jepp, det går skjelden an å bytte program på originalcippen. Som regel trenger man en programmerbar brikke som programmeres med det programmet som er ønskelig. Den nye brikken kan KANSKJE byttes program på igjen senere. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 Kommer ann på bil, Opel så er det chip-brikken i hjernen du bytter, tar ut den orginale og setter i den nye.. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 18. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2008 Er ikke alle som motorer som går så høyt eller. Corsa 1.4i ligger vel på ventilflyt rundt 6000 o/min. Den rekker ikke nå sperra hvis det er noe på den i det hele tatt. Altså det er mulig det ikke hjelper noen ting og fjerne sperra. Mulig du bare får ventilflyt istedenfor. Da må du ha sterkere ventilfjærer. Skal du han noe kraft der oppe bør du også bytte kammer. Lenke til kommentar
Dimmu87 Skrevet 22. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2008 chip den, då øka turtalssperra. kosta berre ca en tusing for den motoren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå