Gå til innhold

Mye whining i AOC community


Anbefalte innlegg

Det mange klager over er at alt er i instancer. Hver by, hver zone, hver dungeon har sin instance og du kan skifte instance on the fly. Det er mange, inkludert meg, som synes dette ødelegger spillet siden man hele tiden må bytte instancer for å treffe en spesiell person og man møter aldri mer enn et visst antall personer. Man kan jo nesten ikke kalle det et MMORPG når du aldri møter fler personer enn det en instance tillater.

 

Nummer to er det at spillet mangler content. De som har kommet seg til level 80 har grinda mesteparten av veien siden de var level 40, simpelthen siden det ikke var flere quests. Og dette var i et spill som lovte å gjøre slutt på grinden ...

 

Jeg tviler selv på om jeg skal spille AoC videre når de to månedene har gått ut siden det knapt kan kalles et MMORPG når alt er i instancer. Var det noe WoW hadde gjort rett så var det det å ha en stor, åpen verden som var verdt å utforske. Ikke bare en instancegrind som AoC ser ut til å bli.

 

EDIT: Fant en fin preview av AoC her. http://www.yougamers.com/previews/18859_ag...st_impressions/

Endret av Løve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det mange klager over er at alt er i instancer. Hver by, hver zone, hver dungeon har sin instance og du kan skifte instance on the fly. Det er mange, inkludert meg, som synes dette ødelegger spillet siden man hele tiden må bytte instancer for å treffe en spesiell person og man møter aldri mer enn et visst antall personer. Man kan jo nesten ikke kalle det et MMORPG når du aldri møter fler personer enn det en instance tillater.

 

Synes instancingen er bra jeg. Det blir mye mindre venting på respawns og områdene blir ikke overfylt av mennesker i starten heller. Betaler dette gjerne for å få den herlige grafikken spillet har.

Men etterhvert når man får spredd seg mer rundt i hyboria, kan man sikkert øke hvor mange som kan være i en instance samtidig før dem lager en ny en.

 

Var det noe WoW hadde gjort rett så var det det å ha en stor, åpen verden som var verdt å utforske. Ikke bare en instancegrind som AoC ser ut til å bli.

 

Og det gjorde at Azeroth ble latterlig liten i areal. Plutselig har vi gress og grønne enger, så går vi to skritt til en ny zone og er vi plutselig i en øde ørken. Å dele opp verdenen på den måten gjør at verden virker urealistisk og liten. Grinding har jeg ikke møtt på heller, får jævlig masse exp av quester uansett om de er rød eller grå. Disse powerleverne som er 80 allerede tar seg hvertfall ikke tid til å utforske som jeg gjør.

 

eg tviler selv på om jeg skal spille AoC videre når de to månedene har gått ut siden det knapt kan kalles et MMORPG når alt er i instancer.

 

Ikke alle vil like dette spille ettersom vi er alle forskjellige så jeg ønsker deg lykke til videre i WoW. :)

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Alle burde roe seg ned når det gjelder AoC for øyeblikket tenk heller på at det har akkurat kommet ut. Funcom jobber sikkert med en løsning på det etter hvert.

 

Men hva skjer med dårlig anskaffelse av spillet i butikker ? :S

Jeg mener at butikkene har kjøpt opp for få "kopier" av spillet.

 

Og nei wow er ikke 100% feilfri når det gjelder bugs her om dagen så jeg en fyr som klatra oppå Karazhan... Men Game Card har gått ut endelig så jeg er ferdig med wow bare aoc som jeg hungrer etter xD

Lenke til kommentar

Fatter ikke helt at folk er nærmest desperate etter å nå level 80 så ekstremt fort. Hvor blir det av spillegleden? Utforskningen? Kan skjønne man vil forte seg etter den 5te characteren, men jeg vet at når jeg spilte WoW var de 2-3 første gangene jeg levlet, i nye områder hele tiden, halve poenget med spillet. Første gangen jeg spiller noe slikt, bruker jeg en halvtime for å se meg rundt og lese alle quests og trykke på alle knappene i interfacet før jeg tar et skritt nærmest. Vil folk gjøre det kjedelig for seg selv ved å ikke forstå poenget med slike spill: Målet er reisen.

 

Det er de samme idiotene folkene som ble irritert over at det ble høynet level-cap i WoW, da var liksom alt de hadde gjort "bortkastet". Hva f? De hadde ikke hatt det morsomt i spillet fram til nå? Det er vel det som er poenget, ha det gøy?

Lenke til kommentar
Fatter ikke helt at folk er nærmest desperate etter å nå level 80 så ekstremt fort. Hvor blir det av spillegleden? Utforskningen? Kan skjønne man vil forte seg etter den 5te characteren, men jeg vet at når jeg spilte WoW var de 2-3 første gangene jeg levlet, i nye områder hele tiden, halve poenget med spillet. Første gangen jeg spiller noe slikt, bruker jeg en halvtime for å se meg rundt og lese alle quests og trykke på alle knappene i interfacet før jeg tar et skritt nærmest. Vil folk gjøre det kjedelig for seg selv ved å ikke forstå poenget med slike spill: Målet er reisen.

 

Det er de samme idiotene folkene som ble irritert over at det ble høynet level-cap i WoW, da var liksom alt de hadde gjort "bortkastet". Hva f? De hadde ikke hatt det morsomt i spillet fram til nå? Det er vel det som er poenget, ha det gøy?

 

Du har ikke tenkt over at spillegleden for powerlevlerne, kanskje er nettopp det å powerlevle? Kanskje de har spilt i betaen, og ikke trenger å utforske? Du finner spilleglede i å utforske og ta det med ro, andre synes det er gøy å levle fortest mulig.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at halvparten av de som powerlevler har spilt betaen egentlig. Jeg har nok vanskelig å forstå at de er tiltrukket av denne type spill hvis de ikke liker å utforske. Og ihvertfall at noen finner på å klage over mangel på content etter å ha rushet igjennom alt allikevel. Skulle funcom lage nok content for dem ville det nok vært dårlig med kvalitet. De har vel også solgt spillet som mer fokusert på story.

Men det er samme for meg om noen liker å hoppe over store deler av spillet; Bare ikke klag på content eller at alt ikke er perfekt balansert på høyeste nivå etterpå :)

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...