Gå til innhold

Smartphone med bra kamera, max pris 4500,-


Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg sku skaffe meg en ny tlf nå. Er ganske uoppdatert.. Har sett på nokia n95 og iphone. Har nå en nokia n80 som jeg må si jeg har begynt å gå litt lei. Så hvordan er n95 i forhold til n80? Vil gjerne ha et "godt" kamera på den nye mobilen jeg skal ha meg.. Tar en god del bilder med telefonen jeg har nå. Wlan er jo også et must.. De 4-5 siste mobilene jeg har hatt har vært symbian mobiler.. Men er åpen for f.eks wm mobiler.. Håper på svar.

mvh. Marius.

Endret av thejokerno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så litt på SE G900. Står selv mellom den og HTC Diamond. Diamond har ikke så bra bildekvalitet som den G900, men G900 har visst nok en litt merkelig autofokus(?)

 

Så jeg foreslår at du kan se på speccene til de.

Lenke til kommentar
Jeg så litt på SE G900. Står selv mellom den og HTC Diamond. Diamond har ikke så bra bildekvalitet som den G900, men G900 har visst nok en litt merkelig autofokus(?)

 

Så jeg foreslår at du kan se på speccene til de.

 

Må si jeg likte SE best her.. Men kan være litt pga kamera'et. Men du skrev at det var noe rart med autofokusen? Hvordan da? Er begge disse telefonene ute til salg nå eller?

Lenke til kommentar

har du allerede et digitalkamera vil jeg anbefale deg "neo freerunner gta02" som kommer i første kvartal neste måned.

noen av spesifikasjonene til neo'en er

 

500 mhz prossesor'

wi-fi

trykkfølsomskjerm

152 mb ram

smartphone (iphone er ikke en 100% blods smartphone, bare for å nevne det)

ikke kamera (mener kamera er overflødig på en telefon når du kan kjøpe et kamera som er 3 ganger bedre for noen få hundre kroner)

vanlig jac inngang som iphone, det betyr at du kan koble telefonen direkte inn på stereoanlegget

støtte for opplading av batteri fra pc med medfølgt usb kabel

bedre oppløsning av skjerm en iphone, dog litt mindre skjerm

operativsystemet er openmoko som er linux, ergo... ingen sperrer som igjen betyr at du kan installere microsofts windows mobile's operativsystem

gps

bluetooth

fin desing etter min mening (lurer du på designet søker du etter neo 1973, denne forgjengeren har samme design som den førstkommende)

osv...osv...

 

pris på telefonen er ikke mere enn 2000,- blanke i følge kveldens dollar kurs

her er en fullstendig liste over mobilens innvoll

http://wiki.openmoko.org/wiki/Neo_FreeRunner_GTA02_Hardware

Lenke til kommentar
har du allerede et digitalkamera vil jeg anbefale deg "neo freerunner gta02" som kommer i første kvartal neste måned.

noen av spesifikasjonene til neo'en er

 

500 mhz prossesor'

wi-fi

trykkfølsomskjerm

152 mb ram

smartphone (iphone er ikke en 100% blods smartphone, bare for å nevne det)

ikke kamera (mener kamera er overflødig på en telefon når du kan kjøpe et kamera som er 3 ganger bedre for noen få hundre kroner)

vanlig jac inngang som iphone, det betyr at du kan koble telefonen direkte inn på stereoanlegget

støtte for opplading av batteri fra pc med medfølgt usb kabel

bedre oppløsning av skjerm en iphone, dog litt mindre skjerm

operativsystemet er openmoko som er linux, ergo... ingen sperrer som igjen betyr at du kan installere microsofts windows mobile's operativsystem

gps

bluetooth

fin desing etter min mening (lurer du på designet søker du etter neo 1973, denne forgjengeren har samme design som den førstkommende)

osv...osv...

 

pris på telefonen er ikke mere enn 2000,- blanke i følge kveldens dollar kurs

her er en fullstendig liste over mobilens innvoll

http://wiki.openmoko.org/wiki/Neo_FreeRunner_GTA02_Hardware

 

Som sagt, jeg tar utrolig mange bilder med mobilen jeg har nå.. Å ja, har et veldig bra speilrefleks kamera jeg bruker mye.. men har ikke mulighet til å ha det i lomma hele dagen.. :) Derfor vil jeg ha muligheten til å kunne ta greie bilder med mobilen.. Så det kunne like gjerne vært kamera med telefon jeg så etter.. :p Vil ihvertefall ikke ha noe dårligere kamera enn det jeg har på min n80..

Lenke til kommentar

Unnskyld for å ikke ha svart tidligere, men ja.

 

Det sies at SE G900 sin autofokus er slik at du må trykke på der du vil fokusere. Ikke vet jeg, men hvis du går på youtube og søker, finner du en video der noen personer prøver ut kameraet.

 

SE G900 kom i butikkene i går.

 

Diamond venter jeg selv på, så håper den kommer før jeg drar bort i ferien.

Lenke til kommentar
Unnskyld for å ikke ha svart tidligere, men ja.

 

Det sies at SE G900 sin autofokus er slik at du må trykke på der du vil fokusere. Ikke vet jeg, men hvis du går på youtube og søker, finner du en video der noen personer prøver ut kameraet.

 

SE G900 kom i butikkene i går.

 

Diamond venter jeg selv på, så håper den kommer før jeg drar bort i ferien.

 

Ja, jeg så på den video'n på youtube..Virka litt rart ja.. men det kan jo bare være at man kan stille om denne delen, sånn at man slipper å trykke på skjermen.. Jeg får vel stikke å få prøvd ut denne.. Var nære på å kjøpe n95 her, men ikke så alt for mange som er så alt for fornøyd med den, virker det som..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...