Gå til innhold

Første vannkjøling for GTX 280


Anbefalte innlegg

De har nok kommet en del lengre innen vifte-teknologien. Jeg tror kortet blir "programmert" til å holde seg på rundt 60 grader, som 9800GX2/GTX.

 

Det at kortet kjører både en 6- og 8-pins PCI-E-kontakt tyder jo på at kortet kommer til å kreve sitt av effekt, så en del varme må man vel regne med. Hakket mer enn 8800GTX er vel å forvente...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg finner litt irriterende er at det knapt lages universelle vannblokker lengre. Før kunne en kjøpe ei vannblokk og så lenge en holdt seg til enten nvidia eller ati, kunne en bruke blokka på neste skjermkort også. Nå er det nesten slutt på dette.

 

Resulterer i dyre blokker, lavt antall som også øker prisen pga en kan ikke masseprodusere på samme måte.

butikker kan risikere å bli sittende inne med store lager med blokker som ikke passer noe "moderne" kort og de må ta dette med i beregningen når de bestiller antall = dyrere varer.

 

Så jo sist når microplex hadde ryddesalg. En hel haug med vannblokker til 6600GT og lignende gikk for 50 lappen.

De blokkene kosta 5-600, zalman til mitt 8800GTS koster fra 450 til 750 i butikker og nå kommer neste i prisleiet 800.

 

Dårlig strategi det her :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...