Gå til innhold

Gaming pc til max 15k. Tips?


Anbefalte innlegg

Satte sammen noen deler til en handlevogn. Er ikke sikker på om alle delene fungerer sammen, så det hadde vært kjekt å vite om det ikke gjorde det. Og evt. hva burde jeg kjøpe av vifter/kjøleutstyr?

 

Handlevognen ser nå slik ut.

 

Kabinett: Cooler Master Cosmos 1000

Strømforsyning: Corsair TX 750W

Hovedkort: Asus Maximus Formula

Prosessor: Intel Core 2 Quad Q9450

RAM: CORSAIR Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB, DDR2, 2x2GB(KIT), DHX, E.P.P, with FANDDR2 (finnes ikke i prisguiden)

Skjermkort: Asus EN9800GX2/G/2DI/1G

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.11 500 GB x2

Lydkort: Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic

DVD-brenner/leser: Samsung SH-S203P (finnes ikke i prisguiden)

CPU kjøler: Zalman CNPS9500LED

 

 

 

Skal bestille fra amentio, så det hadde vært fint om foreslåtte varer hadde vært på lager der.

 

Håper på svar denne gangen.

Endret av blade-bunny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En 9800 GX2 koster mer enn det smaker, kan man si. Hvis du absolutt skal gå for 9800-serien, ville jeg ha valgt 9800 GTX. :)

 

På prosessorfronten, igjen, Q9450 koster mer enn det smaker og ville her gått for Q6600 som koster rundt 1500,-. Med tanke på pengene, ville jeg ikke ha brent av all krutt først som sist.

Lenke til kommentar

Har ATI nå og har hatt litt problemer med drivere spesielt. Har bare lyst på en forandring.

 

[Edit] Hvis det står mellom Q9450, E8400 og Q6600, hva burde jeg velge?

 

[Edit2] Tror jeg får for Q6600 nå. Ser jævli bra ut.

Endret av blade-bunny
Lenke til kommentar
Og siden prisen ikke er et problem for meg, vil jeg merke stor forskjell mellom Q9540 og E8400?

Siden dette er to forskjellige prosessorer, henholdsvis en firekjerner og tokjerner, vil du merke forskjell om faktisk alle kjernene blir utnyttet. La oss si at du opperer med en frekvens på 3.0GHz på begge prosessorene, så vil firekjerneren være noe bedre om multithreading er til stede under f.eks. en applikasjon (spill, program).

 

Til gaming, i ditt tilfelle, passer en tokjerner (E8400) utmerket.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Ville valgt en Q6600 fordi den gir mest valuta for pengene, siden E8400 koster nesten det samme og er en tokjerner. Er du villig til å overklokke litt, får du Q6600 greit opp til ca. 3.0-3.2GHz (også 3.4GHz), noe som vil gi deg anstendig ytelse. E8400 klokker noe høyere.

Lenke til kommentar
Ville valgt en Q6600 fordi den gir mest valuta for pengene, siden E8400 koster nesten det samme og er en tokjerner. Er du villig til å overklokke litt, får du Q6600 greit opp til ca. 3.0-3.2GHz (også 3.4GHz), noe som vil gi deg anstendig ytelse. E8400 klokker noe høyere.

..og er dessuten av typen 45nm som gjør at den utvikler mindre varme. I motsetning til Q6600 som utvikler sykt med varme.

Lenke til kommentar
..og er dessuten av typen 45nm som gjør at den utvikler mindre varme. I motsetning til Q6600 som utvikler sykt med varme.

En liten overdrivelse. Det er snakk om ca. 15-20% temperaturforskjell mellom 65nm og 45nm. Endel faktorer spiller også en liten rolle, f.eks. prosessorkjøler, kjølepasta, luftgjennomstrømning i kabinett etc., for å nevne noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...