Gå til innhold

Raid0 data recovery

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har satt opp Raid0 med 2.stk 120gb harddisker,

men når jeg skulle oppdatere bios i går, kresja hele greia, altså jeg får starta maskina med får ingenting på skjermen, har prøvd å resette bios, tatt ut batteri osv.

uansett, det som er viktigst er jo at jeg får ut data fra mitt raid oppsett, så spørsmålet er, siden jeg kjører raid0 hvordan skal jeg da klare å redde ut mine data?

kan jeg bruke et annet hovedkort å restore raiden eller henger jeg i en tynn tråd?

HK: https://www.mamoz.no/mamozv3/default.asp?ad...M+VISTA+EDITION

Dual raid-controller, jeg bruker JMicron JMB363 Controller

Må man bruke samme type kontroller?, jeg kan ikke bruke intel sitt f.eks?..og når hvis jeg f.eks finner et annet hovedkort kan jeg da lage et array som ikke sletter data på diskene?

Fordi første gangen jeg laga array, sa den at den kom til å slette alle data som var lagret på disken fra før av, og det gjør den jo sikkert nå også hvis jeg bruker et annet hovedkort?

eller finnes det noen muligheter for å gjenopprette?

Endret av nirosan
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har resatt bios må du ofte inn i bios og sette at du skal bruke kontrolleren som raid istede for "vanlig". På min maskin er det iallefall slik.

Hvis ikke vil du nok få problemer med å få ut dataen. Så raid 10 er nok tingen. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...