Gå til innhold

Spring Update avlyst


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

Spring-updaten, som mange av oss har ventet på, kommer ikke i år.

Det forteller Mark Whitten i et ferskt intervju.

 

Men vi får noen andre nyheter i stedet:

- Makspris på DLC fra Marketplace heves fra 1200 MS-poeng til 1600 (Alt innført med ukens XBLA-spill)

- Tillatt størrelse på XBLA-spill heves fra 150MB til 350MB.

- XBLA-spill med dårlige anmeldeser og lave salgstall vil fjernes fra slagslisten.

- MS starter et nytt spillstudio som skal utvikle eksklusivt for XBLA.

- MS mykner opp DRM(Digital Rights Managament)-policyen sin, slik at man kan overføre lisenser til en ny/annen X360-maskin.

[...]

 

Could you describe the changes we can expect to see in the Marketplace in the near future?

 

Well probably the biggest change I can share with you today is a series of new policies along with a new internal approach and investment in the Xbox LIVE Arcade business going forward. While the service has had a lot of success and now boasts over 130 titles, we think it is time to continue our focus on quality over quantity. This means that we need to allow developers more time and more space to make even bigger and better games. So we are officially increasing our XBLA game size limits dramatically from 150mb to 350mb. We are also giving publishers more flexibility in how they price their games and opening up a new 1600 Microsoft Points price point for some of these now bigger and better games. This week we already have seen a title that is taking advantage of this and getting great response, Penny Arcade Adventures: On the Rain Slick Precipice of Darkness, Episode One. In addition to allowing these bigger and better games we will be delisting older underperforming titles in order to keep the service focused on a section of high quality games. Finally, we are also going to be putting our money where our mouth is here and are launching a new fully funded 1st party studio which will be focused on high quality digital content creation.

 

[...]

 

Last year Xbox 360 owners got a spring dashboard update in early May. It's now late May and you still haven't announced anything regarding this year's update. Should 360 owners be holding their breaths for it?

 

We have taken a different approach this spring and spent a lot of our time and resources of building the proper infrastructure and scale for the service not just today but also into the future. So while most users will not notice any significant changes to the dashboard this spring, I can tell you that the team will be releasing a new digital rights management (DRM) tool next month that will allow you to better consolidate your licenses for downloaded content to a single Xbox and allow you the freedom to be able to play your content both online and offline.

 

Hele Intervjuet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Elendig av MS! Har aldri betalt noe for et XBLA spill, ingen av dem intereserer meg. Det at de fjerner demoer er jo bare negativt! Nei, dette suger! :angry:

Hvis du ikke liker XBLA-spill, så kan det jo ikke være negativt for deg at de fjerner XBLA-spill med dårlige anmeldelser og dårlige salgstall. Du sier selv det ikke interesserer deg, så hvorfor bryr du deg da om det?

 

Og det står vel ikke noe om at de skal ta bort demoer av butikkspill.

Lenke til kommentar

Fordi noen andre ikke liker ett XBLA spill så blir det slettet?

Hva med de som faktisk liker det? Kjenner jeg blir svett bare av å tenke på denne utrolige løsningen :no:

 

 

Ellers har vel aldri disse Updatene faktisk kommet i tide heller. Man har alltid ventet en mnd eller to, så det at de fjerner den er jo bare normalt.

Lenke til kommentar
Fordi noen andre ikke liker ett XBLA spill så blir det slettet?

Hva med de som faktisk liker det? Kjenner jeg blir svett bare av å tenke på denne utrolige løsningen :no:

Heh, det skal litt til for at det blir fjernet, og hvis det skulle bli det så får du tre måneder på deg til å kjøpe det til det blir fjernet! Det må ha en gjennomsnittsscore på under 65%, og ha en demonedlasting-til-kjøp rate på under så og så mye.

Lenke til kommentar

Hvorvidt de samler masse oppdateringer i ett og kaller det spring update eller om det kommer noen oppdateringer nå og da er det samme for meg. Jeg er bare glad for at de skal fikse DRM-problematikken når man har kjøpt ny konsoll, jeg. :)

 

Men jeg blir litt skremt av at de skal fjerne "dårlige" XBLA spill. Jeg syns f.eks. Backgammon er kult, men det ligger likevel i faresonen (under 65% hos Metacritic). Hvis de fjerner det, vil jeg kunne laste det ned på nytt seinere? Nei, det hadde vært mye bedre med en eller annen arkivfunksjon. Eller hvis de er så opptatt av Metacritic, hvorfor ikke integrere det i grensesnittet slik det er på Steam? Eller legg inn mulighet for brukere å rate spillene, evt. trial og fullversjon hver for seg. Huff, nei, dette er bare enda et tegn på at MS ikke klarer å lage skikkelig godt grensesnitt på 360'en. Det er mange ting som suger der, og de bare sitter og gaper, mens andre selskap som Sony og Apple viser vei for hvordan grensesnitt skal lages. Dette er bare et desperat trekk for å prøve å skjule sin egen manglende evne til å lage gode grensesnitt. Og det går som vanlig ut over oss forbrukere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...