Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i SK-A VK2 2008 (Politikk)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Æsj, for en elendig drittoppgave!! Det gikk bare sånn halvveis tror jeg. Eller hvem vet, det kan ha gått bra også...

 

Hvilke eksempler tok dere?

 

jeg tok kashmir, rwanda og midtøsten på ikke-fungerende og 2. verdenskrig, balkan på fungerende... blaknan bare halvveis, men..

 

uansett, NÅ ER VI FERDIGE FOR ALLTID

Lenke til kommentar
Æsj, for en elendig drittoppgave!! Det gikk bare sånn halvveis tror jeg. Eller hvem vet, det kan ha gått bra også...

 

Hvilke eksempler tok dere?

 

jeg tok kashmir, rwanda og midtøsten på ikke-fungerende og 2. verdenskrig, balkan på fungerende... blaknan bare halvveis, men..

 

uansett, NÅ ER VI FERDIGE FOR ALLTID

 

Helvette heller, min gikk sykt middelmådig. På det med maktbegrepet og i hvilken grad militær makt er viktig for at en stat skal nå sine utenrikspolitiske mål, skreiv jeg om suverenitetsprinsippet og Norge i det hele. Resten av oppgaven var egentlig noe middelmådig svada om militærmakt kontra økonomisk makt satt i sammenheng og ladida. Fikk 7 sider ut av det hele.

 

Hadde jeg kunnet skrive på pc hadde det nok gått mye bedre. Når det forventes at man skal skrive såpass langt må man jo føre rett inn, og da er det ikke vanskelig å skrive seg litt på avveie. Føler virkelig at styrken min ligger i innleveringer :(

 

Personlig har jeg et år med militærtjeneste, så er jeg på han igjen på SVT-fakultetet på NTNU :!:

Lenke til kommentar
"I vurderingen av besvarelsen blir det lagt lite vekt på lærebokstoff som er gjengitt direkte fra forberedelsesdelen."

 

Hva vil dette egentlig si?

 

 

Ikke skriv av tekst fra bok/internett osv.. lag dine egene selvstendige settninger. Ikke skriv at teksten du har skrevet på forbredelses arket...

 

Ja, da er jeg ihvertfall screwed! Tenkte ikke noe på dette...svarte!

 

Besvarelsen min ble maksimalt ok...følte jeg snakket om mye som ikke hadde med problemstillingen å gjøre. Takket være det så fikk jeg for liten plass til å føre inn en bra konklusjon på slutten, jeg måtte skrive dritsmått.

 

jeje...nå er det vel bare å tenke på noe annet og slappe av maksimalt frem til muntlig :)

Lenke til kommentar

Yay, endelig ferdig! Skrev 6 og ein halv side med en del ting som hadde med oppgaven å gjøre, og en del ting som strengt tatt ikke hadde med oppgaven å gjøre..

 

Som eksempler tok jeg USA sin invasjon i Irak, og jeg synes at jeg faktisk klarte å flette dette godt inn med tanke på problemstillingen, som foresten var ganske rar egentlig... :/

 

Men det med stikkordsarket - jeg fikk beskjed fra vaktene om å bare beholde det selv, de ville ikke ha det.. :/

 

Uansett, endelig ferdig!! :)

Lenke til kommentar

Flott, jeg skrev ikke mer enn 6 sider for hånd. Antakeligvis fordi lærerne ikke føler de får brukt nok tid på hver besvarelse/ikke gidder å lese gjennom hvis de får en lengre besvarelse de skal rette. Altså være et tidsbesparende tiltak.

 

Fikk dere skrive på PC forresten? Isåfall er jo det et ganske stort forttrinn jeg håper sensorene tar høyde for. Jeg måtte skrive for hånd og med min håndskrift tar det laaaang tid å føre inn.

Lenke til kommentar
Haha, skrev selv rett av notatarket mitt...ble faktisk overrasket at de tok inn notatarket, fikk litt noia.

 

Men jeg kom på i etterkant at det ikke skulle vurderes, så da slapper jeg av helt av. ;)

 

 

Haha, jeg brukte så mye av notatarket mitt i eksamenbesvarelsen at jeg gjemte den i kladdepapirene jeg ikke fikk brukt :!:

Redd for å få trekk da sensor sikkert kikker på det.

Endret av andeik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...