Gå til innhold

Mottok min splitter nye Xbox 360 Arcade - Ikke alt var som det skulle!


Anbefalte innlegg

I forrige uke, den 15. mai, bestilte jeg en Xbox 360 Arcade via internett.

Hadde vært litt frem og tilbake, litt fordi jeg fryktet den mye omtalte "Red Ring of Death".

I dag kom pakken min endelig til postkontoret, og jeg gikk og hentet den.

 

Da jeg kom hjem var jeg veldig spent på å få komme igang. Jeg plugget i strømforsyning og AV-kabel, og var klar for å spille. Men bildet kom aldri. Når jeg titter under bordet, blir jeg møtt av det synet ingen Xbox 360-eiere ønsker å se: På min 30 minutters gamle Xbox 360, blinker det 3 røde felter. Jeg har fått "Red Ring of Death".

 

Jeg ringer til Xbox Norge, og får et sørgelig svar: "Du må sende den inn. Det vil ta opp i mot 3 uker". Jeg kjente jeg ble direkte kvalm. Så ringte jeg til leverandøren. Her fikk jeg samme beskjed, ved deres sentralbord.

 

Jeg prøvde siste utvei, og kontaktet den lokale filialen av elektrokjeden. De sa at jeg skulle få bytte Xboxen. Jeg og en kamerat reiste så ut, og fikk heldigvis en fungerende Xbox 360 tilbake.

På forhånd hadde jeg tenkt i de baner, at en Xbox 360 Arcade er for ny til å få RoD, rett og slett fordi den har oppgradert kjølesystem. Jeg trodde dessuten ikke at dette ville skje meg, ettersom det faktisk ikke er så mange som får det, sammenlignet med antall solgte konsoller.

 

Det ble Xbox 360 til slutt. I dag har det gått i Burnout Paradise hele dagen, og jeg angrer ikke på kjøpet i det hele tatt. Jeg tenkte bare jeg ville dele min noe dramatiske historie, i tilfelle andre kanskje har opplevd lignende ved at de har bestilt Xbox via internett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke betvile informasjonen i den første posten, men er du helt sikker på at det var 3 kvart sirkler som blinket?

 

Det er en nokså vanlig feil av kablene ikke er satt i skikkelig, særlig på selve boxen må den trykkes litt hardt inn. Har lest flere poster hvor mange får panikk med en gang det kommer røde lys på boxen og går automatisk utfra at det er RROD. Jeg har selv gjort samme tabben selv.....

Lenke til kommentar

Er ikke noe i veien for at en flett ny Falcon 360 kan få RROD. Det er bare et symptom på at noe er galt, og kan komme utifra mange årsaker. Siden konsollen er ny, skyldes det neppe oppheting eller slitasje, det er mer rimelig å tro det er snakk om produksjonsfeil, noe som ikke er festet skikkelig, skade under transport, etc.

Lenke til kommentar
Regner med at du har koblet den til tv? hvis ikke vil den lyse rødt som bare faen.hehe.. Dette er sikkert en ps3fan i kamuflasje.hehe, neida..

 

Hadde naturligvis koblet den til TV'en:P Jeg liker ikke PS3 noe særlig... Er Xbox-patriot jeg

 

Jeg skal ikke betvile informasjonen i den første posten, men er du helt sikker på at det var 3 kvart sirkler som blinket?

 

Det er en nokså vanlig feil av kablene ikke er satt i skikkelig, særlig på selve boxen må den trykkes litt hardt inn. Har lest flere poster hvor mange får panikk med en gang det kommer røde lys på boxen og går automatisk utfra at det er RROD. Jeg har selv gjort samme tabben selv.....

 

Jeg kjenner en RoD igjen når jeg ser den. Den var 3/4 rød sirkel. Alt var riktig koblet til.

Ringte til og med Xbox Norge og beskrev hva jeg så på konsollen. De ville ta den inn i 3-4 uker:P

 

Etter hva jeg har skjønt så har ikke falcon maskiner rrod lenger.

 

Og en arcade 360 er nesten garantert falcon så sjansen er vel stor for at han ikke hadde plugget kablene ordentlig og tenkt 4 lys var rrod.

 

Det var 3/4 ring som lyste rød. Jeg har sett en RRoD før.

Lenke til kommentar

Mange forskjellige responser på tråden.

Det er flere som spør seg: Hadde han koblet kablene riktig?

 

Da kan jeg svare følgende:

 

1. Ja, jeg hadde koblet kablene riktig (Jeg har rigget en Xbox før)

2. Det var 3/4 av ringen som lyste rødt AKA. RRoD.

3. Xbox Norge support forstod at dette var problemet, og ville ha den inn.

 

Men den jeg har nå etter å ha byttet, fungerer kjempefint:) Så nå blir det blant annet

Battlefield Bad Company, Brothers in Arms Hells Highway of Fable 2 i fremtiden:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...