Gå til innhold

Film: Skoleoppgave: Musikkvideo 1mk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra film! :) Musikken hadde en tempo og klang som passet til omgivelsene. Er den selvkomponert? Du har fått til timingen også. Klippene er verken for lange eller for korte. Noen har en tendens til å la et klipp bli for langt, og da "henger det". Jeg la merke til at musikken og bildet ikke alltid var i sync. Å lage en musikkvideo må være mye jobb!

 

For å få med alle detaljer gikk jeg på Youtube og klikket for å få høy kvalitet og deretter se den i full screen. (Å kun trykke på full screen gir ikke automatisk høy kvalitet, men kun en oppblåsing av bildet.)

 

Jeg skal prøve å liste opp de tingene jeg la merke til, i kronologisk rekkefølge:

00:01 - Musikken kommer før bildet. Bra! Det gir mykere overgang.

00:09 - Bilen som passerte i forgrunnen gir mer liv i bildet. Den kom litt plutselig, så det hadde vært bedre om scenen startet litt før bilen kom inn i bildet.

00:12 - Personen hadde sola i ryggen og derfor sørget automatikken i kameraet at himmelen ble overeksponert og ansiktet for mørkt. Løsningen ville vært å filme fra en annen vinkel eller bruke en reflektor bak og litt til siden for kameramannen.

00:18 - Bra at personen ikke er sentrert slik som i forrige bilde.

00:28 - Siden det var ganske mørkt der, er det ingen forstyrrende bakgrunn.

00:46 - Kult bilde, litt skitten linse?

01:00 - Øyet fokuserer automatisk på ting som beveger seg. Jeg la med én gang merke til 60-skiltet og tenkte: "Har det skiltet noe med filmen å gjøre?" Mulig jeg pirker litt, men jeg ville prøvd å unngå å få med skiltet siden det kan virke forstyrrende eller forvirrende.

01:07 - Bra bilde med fin bakgrunn som gir dydbe. Kameraet skulle ha vært litt høyere eller litt lenger bak slik at hodet ikke ble kuttet.

01:25 - Yes! Nærbilde! Den likte jeg.

01:42 - To bilder som var blendet inn i hverandre synes jeg var litt rart. Jeg hadde forventet at den ene skulle fade ut og ikke bli hengende.

02:20 - Stilig vinkel, men kameraet er plassert litt feil. Siden personen beveger seg mot venstre må det være mer "luft" i bildet. Det vil si at personen skulle vært plassert til høyre. Det var også litt risting i bildet. Alternativet er vel å filme fra en bil?

02:41 - Enda et nærbilde jeg liker.

02:53 - Feil lys? Eller skal det være sånn?

03:38 - At personen gikk ut av bildet der helt på slutten virket riktig for meg. Jeg kan ikke helt forklare hvorfor :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Veldig bra. Men jeg syns klippene ble litt for lange, i forhold til tempoet i sangen. Varierer utsnittene, så blir det straks mye mer spennende. Jeg syns heller ikke dere burde bruke så mye overtoning og fading. Det passer ikke til sangen. Bruke heller raske klipp.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...