Gå til innhold

Trenger motivasjon til å begynne å trene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte å begynne å trene for å gå ned i vekt, men trenger motivasjon.. greier liksom ikke å bare holde meg til.. jeg blir tynn om jeg trener.. det er liksom så vanskelig å komme i gang.. når jeg sitter på pcen så liker jeg jo det.. da synes jeg det er vanskelig å rive seg bort.. trenger motivasjon som kan gjøre til at jeg begynner..

 

Vel, som sagt av en annen her, er det ypperlig å starte med noen gåturer 3-4 ganger i uka. Hvis du vil gå ned i vekt, aka. forbrenne fett er løping, gåing, sykling, og annen utholdenhetstrening det beste du kan gjøre. Og ta det pent, iallefall i førsten, imotsetning til hva alle andre her på forumet tror (untatt èn :) ) så er det trening som går over lengre tid, og lavere puls som er best til å forbrenne fett, og ikke fryktelige harde intervaller. Motivasjon? Du må tenke at trening er gøy, og ikke bare slit og blod. Etterhvert som du får trent litt, kanskje med en partner (?), vil du merke at det faktisk er gøy å kunne legge ut på lange løpeturer, eller sykkelturer, og legge deg med god samvittighet :)

Tenk også på at du vil bli sunnere, kroppen blir penere, og du vil komme til å orke mere.

Lykke til med treningen din, trur ikke du vil angre etter at du først har begynt :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det som har hjulpet meg, når det begynner å minke med motivasjon, er å tenke på hvordan det er å gå på stranden eller i svømmehallen og ha en bra kropp; det har i hvert fall hjulpet meg.

 

Ellers hjelper det å trene noe du liker. Ikke alle synes det er gøy å løfte vekter, ikke alle liker å løpe - kanskje liker du fotball, eller kampsort? Trente selv Karate i 7 år, men sluttet fordi jeg ikke fikk tid, men tenkte å begynne å trene kickboxing eller Krav Maga (?) snart. :)

Lenke til kommentar
imotsetning til hva alle andre her på forumet tror (untatt èn ) så er det trening som går over lengre tid, og lavere puls som er best til å forbrenne fett, og ikke fryktelige harde intervaller.

 

Med høy intensitet i treningen vil det TOTALE kaloriforbruket og prosentandelen fra karbohydratforbrenning være høyt. Eller omvendt; med lav intensitet i treningen, vil prosentandelen fra fettforbrenning bli høyere, men det totale energiforbruket vil gå NED.

 

Vi konkluderer med at for å gå ned i vekt: kaloriinntak - kaloriforbruk= kaloriunderskudd

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...