Gå til innhold

AoC: Tråden for oss som har bestillt fra Elkjøp og ikke har mottat pakken!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... Skal en tur på kino i kveld og se den nye Indiana Jones, kanskje jeg stikker innom Spaceworld oslo etter filmen er ferdig, og ser hvordan køen er ;)

Skrevet

Trur eg skal få spelet på døra. Er allerede betalt med kreditt-kort. (I think)

Fy søren eg blir sint visst eg ikkje får det i morgon..

Skrevet

De av dere som er sure fordi dere ikke fikk spillet i dag - dere har ikke avtalt med elkjøp å få varen levert dagen før, dere har forhåndsbestillt, og spillreleasedagen er 23 mai. Ikke 00.00 23. mai, men 23. mai.

De av dere som har angst for å ikke få spillet i morgen forstår jeg, men hvorfor skulle elkjøp liksom somle med det her? Dere vil få spillene deres, med mindre noe uforutsett skjer, som postproblemer, streik o.l.

Om dere har betalt for å få det sendt som servicepakke, og få sporingsnummer osv - og ikke fått den tjenesten, så har dere krav på å få refundert pengene dere har betalt ekstra for dette.

Så, ro dere ned, forstår at dere er gira på å få spille, men som IF-forsikring sier, "rolig, det ordner seg".

Det er ingen grunn til at elkjøp IKKE skal levere i morgen.

Du får spillet levert til nærmeste postkontor, CE får ikke plass i en postkasse, og du har bestillt postpakke eller brevsending, begge blir levert til nærmeste postkontor om det ikke er plass.

Skrevet

Joa, jeg gjør jo mitt beste for å roe folk her ned..

Er lett å få panikk så tett opptil release :).

Skal se om jeg får tak i noe mer info, vil isåfall si ifra.

Skrevet (endret)
De av dere som er sure fordi dere ikke fikk spillet i dag - dere har ikke avtalt med elkjøp å få varen levert dagen før, dere har forhåndsbestillt, og spillreleasedagen er 23 mai. Ikke 00.00 23. mai, men 23. mai.

De av dere som har angst for å ikke få spillet i morgen forstår jeg, men hvorfor skulle elkjøp liksom somle med det her? Dere vil få spillene deres, med mindre noe uforutsett skjer, som postproblemer, streik o.l.

Om dere har betalt for å få det sendt som servicepakke, og få sporingsnummer osv - og ikke fått den tjenesten, så har dere krav på å få refundert pengene dere har betalt ekstra for dette.

Så, ro dere ned, forstår at dere er gira på å få spille, men som IF-forsikring sier, "rolig, det ordner seg".

Det er ingen grunn til at elkjøp IKKE skal levere i morgen.

Du får spillet levert til nærmeste postkontor, CE får ikke plass i en postkasse, og du har bestillt postpakke eller brevsending, begge blir levert til nærmeste postkontor om det ikke er plass.

Hvorfor de (jeg bekymrer meg ikke, jeg er av "2 dager i mmo = ingenting" holdningen) bekymere seg er jo ganske enkelt, fordi at på forrige store release av et spill hvor elkjøp solgte special edition (GTAIV) klarte de å levere spillet opp til 5 dager etter release. I tillegg farte elkjøps kundebehandlere med direkte løgn når de påsto de hadde sendt en vare de enda ikke hadde motatt. Men det er jo forståelig at det skal bli litt infokluss når det ikke er elkjøp som direkte tar seg av forsendelsene. Jeg syns uansett at det er betenkningsverdig at en vare som posten (og elkjøp) opplyser at har 3-7 dagers frakttid i posten, blir sendt 1 dag før de har lovet at kunden skal motta varen. Ikke at jeg bryr meg særlig utover det, da jeg vet at ved normal postgang så tar det sjelden mer enn 1 dag å sende en liten pakke på tvers av landet. Endret av Eremal
Skrevet

Varene blir jo sendt så fort de blir levert elkjøps spillager, det er ikke elkjøps feil om varene kommer seint fra leverandøren (Dette skjedde under gta).

Det som er kritikkverdig er som du sier mangelen på informasjon, samt feilinformasjon ang leveringen, det er jeg helt enig i.

At de sier 3-7 dager er jo en sikkerhetsbuffer, pakker bruker vanligvis 1 dag i sør-norge, men uforutsette ting kan skje.

Når du bestillte spillet, godtok man en avtale ang leveringstid, postgang osv - denne avtalen spesifiserer leveringstid og hvor lang tid posten tar! Om man ikke likte innholdet i den, kjøp et annet sted da? :)

Som sagt så regner jeg med de aller fleste får levert som avtalt på releasedagen.

Skrevet

Greit, vi får spillet i morgen, men synes fortsatt dette er dårlig når jeg har fått beskjed av elkjøp at jeg skal ha spillet til release. Men da er det bare å lære av det å ikke bruke elkjip lenger ;)

Skrevet

Alastor: sidene Elkøp sender fra sverige, lagert der. hvet du at det tar 1 dag derfra?

siden du har litt peiling her.

syns et virker litt raskt med 1 dag derfra.

og får vi hentelapp på sms eller postkasse?

Skrevet

Alastor, du trenger jo ikke å være arrogant. Jeg spurte i butikken nærmest meg om når jeg kunne regne med å ha spillet. Og de sa klart og tydelig at et sånt spill ikke kunne utnyttes noe å få en dag før, så det kunne jeg regne med.

Har også bestilt spill fra elkjøp før, og fått det både 1 og 2 dager før.

Men nå ser man jo hvem som faktisk sender ut i brukbar tid, og vi burde alle lære av dette ;)

Skrevet
Alastor, du trenger jo ikke å være arrogant. Jeg spurte i butikken nærmest meg om når jeg kunne regne med å ha spillet. Og de sa klart og tydelig at et sånt spill ikke kunne utnyttes noe å få en dag før, så det kunne jeg regne med.

Har også bestilt spill fra elkjøp før, og fått det både 1 og 2 dager før.

Men nå ser man jo hvem som faktisk sender ut i brukbar tid, og vi burde alle lære av dette ;)

Om jeg virker arrogant har det ikke vært meningen - forsøkt bare å komme med litt oppklarende informasjon i en halvoffisiell tone :).

Og ja, om du kjenner til butikker som sender ut spill så man har de før release, så kjøp gjerne der. Men de butikkene bryter avtalen de har med leverandøren/utgiveren av spillet. Det gjør ikke elkjøp, av prinsipp - dette er en av grunnene til at elkjøp får muligheten til å selge så billig som de gjør osv...

I dette tilfellet er det annerledes da det er et onlinespill, og leveringstid er ikke like strengt - men elkjøp får jo ikke sendt spillet avgårde før de får alt sammen levert fra funcom/distributør. Plutselig kan uforutsette ting skje som gjør at det tar en ekstra dag osv.

Men som sagt så regner jeg med at de fleste får spillene i morgen.

Skrevet (endret)
Alastor: sidene Elkøp sender fra sverige, lagert der. hvet du at det tar 1 dag derfra?

siden du har litt peiling her.

syns et virker litt raskt med 1 dag derfra.

og får vi hentelapp på sms eller postkasse?

Denne er jeg interresert i også, jeg har alltid uflaks når det gjelder papirutgaven av hentelappene, de har det med ikke dukke for 2 til 3 dager etter varen er kommet til postkontoret OVER GATA...

Alastor:Vet du noe om elkjøp har med sms/epost varsling på postpakker, eller mer spesifikt, på DENNE sendingen? ;)

Endret av wildex999
Skrevet

Jeg er også en av "taperne" som har bestilt fra elkjøp. Min mening er at det ikke bør være vanskeligere for Elkjøp enn andre nettbutikker å sende varene ut i tide. Jeg bør ha spillet senest på lørdag...om ikke er det siste bestilling på elkjøp. Det er det eneste virkemiddelet vi som forbrukere har --> bruke pengene en annen plass

Skrevet

Flere enn meg som _ikke_ har fått kvittering? Begynner å bli seriøst nervøs nå, jeg var virkelig stilt inn på å spille fra i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...