Gå til innhold

Tannlege og reklamasjon?!?


Anbefalte innlegg

Fant ikke noe mer passende forum for denne tråden.

Det har seg sånn at for over 2 år siden, det året jeg ble 18 år og slapp betale for tannlege. Da var jeg inne til kontroll og tannlegen fant et lite hull. Han borra det opp og fylte igjen. Så 2 år senere når jeg kommer igjen oppdager han at han ikke har hatt i nok fyllmasse, slik at tanna er hul inni. Så borrer han opp igjen og fyller på nytt. Men det var da det gikk riktig galt, han laga den nye fyllinga alt for stor. Så det endte med rotfylling. Tannlegen flyttet ut av landet før han var ferdig med rotfyllinga mi og henviste meg derfor til en annen tannlege. Som jeg av en eller annen merkelig grunn ikke kunne få time hos før den 29.mai (dette var i begynnelsen av mars). Så i begynnelsen av mai løsna rotfyllinga, og jeg ringte ned til den nye tannlegen. Jeg fikk komme ned og vite at det ikke var noe farlig og hu smurte på mer fylling. Men hun la også merke til det hun syns ligna på en sprekk i tanna. Uff så rett hu kunne ha, i går da jeg skulle spise hjemmelaga pizza til middag ble jeg sittende og plukke deler av tanna mi ut av pizzaen. Har vaska de og lagt de i en pose, men jeg vet ikke om det går an å redde den tanna. I dag ringte jeg ned til tannlegen og de har vist ingen ledige timer før timen min på torsdag i neste uke.

 

Jeg lurer på om noen andre har hatt lignende problem med den offentlige tannhelesetjenesten?

Noen som vet om det er farlig å gå med bare halve tanna, slik at røttern stikker ut? Har hørt man kan få råte og alt mulig. Men blir vist bare nødt å gå slik til den 29. mai :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror tannleger (som andre leger) skal ta inn akutt-pasienter med kortere tid enn å vente på ordinær time. Særlig gjelder dette hvis du har vondt (noe du vel fort kan få?) eller om det er fare for at det kan forverre seg.

Du kan jo prøve å ringe rundt til andre tannleger i området og høre?

 

Selv knakk jeg en tann 1. nyttårsdag, og fikk time dagen etter til "nødreparasjon" før tanna ble fiksa skikkelig på en ordinær time litt senere.

Lenke til kommentar

Skal man reklamere på tannlegebehandling må en annen tanlege bekrefte feil og mangler, men jeg vil anta at i en sak som dette kan det være vanskelig å få til. Leger har en tendens til å beskytte hverandre hvis en kollega har gjort en feil.

Tviler sterkt på at du vil komme noen vei ved forsøk på reklamasjon slik saken er fremstilt.

Lenke til kommentar
Skal man reklamere på tannlegebehandling må en annen tanlege bekrefte feil og mangler, men jeg vil anta at i en sak som dette kan det være vanskelig å få til. Leger har en tendens til å beskytte hverandre hvis en kollega har gjort en feil.

Tviler sterkt på at du vil komme noen vei ved forsøk på reklamasjon slik saken er fremstilt.

 

Det finnes en klagenemd for tannbehandling som kan klages til, men tror ikke du vil komme særlig langt, da man muligens vil legge vekt på individuelle forskjeller og sånt som kompliserer arbeidet. Dessuten vil du ikke få en annen tannlege til å si at en annen tannlege har gjort et dårlig arbeid, det er bare sånn det er innad blant tannlegene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...