Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Argumenter MOT bmw


Anbefalte innlegg

Hva skal man med større felger på en m3 da?

Det går negativt utover kjøreegenskaper og ytelse det også. Med mindre du bytter til noen som veier mindre.

Jeg har satt på 17" alpina på min 520i. Det er ikke fordi jeg trenger så breie dekk (ivertfall ikke for å unngå hjulspinn), men for utsende. Det er lov å få en treig bil til å se fin ut også.

Tuller du? E92 M3 kommer med 18" som standard. Kan ikke sammenligne en 520i (150 eller 170 hk) med en E92 M3 (420 hk).

e92 320 kommer med 17" som standard. Og 18" som ekstrautstyr, på samme måte som du kan bestille m3 med 19".

Synes du det er dummere å bestille 320 med 18", enn å bestille en m3 med 19"?

 

Jeg har på ingen måte sammenlignet 520en min med en m3.

Hvordan greier du å dra e92 m3 inn i diskusjonen? Du får ikke e92 318, og e92 320 og e92 m3 har ikke likt karosseri.

Ta toppmodeller med likt design: e90 318i med 10x18 bak og 8,5x18 forran (som er en av felgkombinasjonene som står i vognkortet), og en 335i med samme felgene.

Ser 335en tøffere ut enn 318en da?

 

Din påstand er at det er dumt å sette store felger på en motorsvak bil. Det tolker jeg som at du synes det er greit å sette på større felger på en motorsterk bil. (feks e92 m3 som du nevnte).

Tingen er det at du får ingenting positivt bortsett fra utsendet ved å sette på større hjul på en e92 m3.

Fordi den allerede har fått tilpasset originalhjulene for å få så små, lette felger som mulig med den mengden gummi som er nødvendig.

 

Ingen originalbiler trenger større hjul enn originalt, men det kan hjelpe godt på på utsendet uansett om det er en 520 eller en m5.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
e92 320 kommer med 17" som standard. Og 18" som ekstrautstyr, på samme måte som du kan bestille m3 med 19".

Synes du det er dummere å bestille 320 med 18", enn å bestille en m3 med 19"?

Føler at det er mest naturlig å utstyre sistnevnte bil med 19", men nå diskuterte vi 318i i utgangspunktet. Til en slik modell synes jeg 18" blir tullete.
Jeg har på ingen måte sammenlignet 520en min med en m3.
Vel, det var du som absolutt måtte trekke inn denne 520i-en din.
Ta toppmodeller med likt design: e90 318i med 10x18 bak og 8,5x18 forran (som er en av felgkombinasjonene som står i vognkortet), og en 335i med samme felgene.

Ser 335en tøffere ut enn 318en da?

17" er vel så vidt jeg vet standard på 335i. Det ville vært mer naturlig å utstyre denne modellen med eks. 18" enn 318i. Synes dog at 17" ser helt fint ut på 335i.
Din påstand er at det er dumt å sette store felger på en motorsvak bil. Det tolker jeg som at du synes det er greit å sette på større felger på en motorsterk bil. (feks e92 m3 som du nevnte).

Tingen er det at du får ingenting positivt bortsett fra utsendet ved å sette på større hjul på en e92 m3.

Fordi den allerede har fått tilpasset originalhjulene for å få så små, lette felger som mulig med den mengden gummi som er nødvendig.

 

Ingen originalbiler trenger større hjul enn originalt, men det kan hjelpe godt på på utsendet uansett om det er en 520 eller en m5.

Har jeg påstått at det vil hjelpe med større felger på en M3 eller M5? Nei, det har jeg absolutt ikke. Der er det du som legger ord i munnen på meg. Jeg vil at bilen skal være så original som mulig. Dette gjelder også felger og dekk på topputgavene.
Lenke til kommentar

Innrøm at du driter deg litt ut her mister ''computerwelt'' . Greit at du har dine meninger, men når du begynner å kverulere videre blir det bare for dumt.

 

Det sies at felger er halve bilens utseende, noen mener det. Selv syns jeg iallefall felger står for 40% hvertfall!

 

Og det kommer jo ikke annpå motoren når det kommer til karroseri og hvordan den ser ut. Kan jo ikke si at en E36 318 ikke ser kul ut fordi den ikke har en 325 motor under panseret. Motoren syns ikke engang.

Det der blir for teit!

Lenke til kommentar
Innrøm at du driter deg litt ut her mister ''computerwelt'' . Greit at du har dine meninger, men når du begynner å kverulere videre blir det bare for dumt.

 

Det sies at felger er halve bilens utseende, noen mener det. Selv syns jeg iallefall felger står for 40% hvertfall!

 

Og det kommer jo ikke annpå motoren når det kommer til karroseri og hvordan den ser ut. Kan jo ikke si at en E36 318 ikke ser kul ut fordi den ikke har en 325 motor under panseret. Motoren syns ikke engang.

Det der blir for teit!

Nå er det du som kverulerer videre her da. Og den billige formen for hersketeknikk blir bare pinlig. Bare fordi jeg foretrekker et originalt utseende på bilen så driter jeg meg ut? Noe så dumt. Hvis du synes at at felgene betyr så mye for utseende, så greit for meg. Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar

Erru galen. Klart vi må ha fine dekk og felg.

Har jo tilgang til til 318 og 520 selv, og selv om det ikke er noen ekstrembiler i motorvariant må man jo ha kule dekk og felg. Jeg blir heller "an hero" før jeg fiser rundt med biltemakapsler og 175. :)

 

 

Og dessuten: Mange biler fra BMW har frafall av modellbeskrivelse bakpå, og da gjenstår det bare til fantasien og antall eksospotter å avgjøre motorstørrelse. Selvsagt skal man ha orden på det kosmetiske. Uansett.

Endret av fredrikg-
Lenke til kommentar
Føler at det er mest naturlig å utstyre sistnevnte bil med 19", men nå diskuterte vi 318i i utgangspunktet. Til en slik modell synes jeg 18" blir tullete.

Hvorfor føler du at det mer naturlig med et hakk større felger på en m3 enn på en 320i? (minste motoralternativ i E92, derfor jeg brukte 320 i sammenligningen)

Det gir ingen fordeler på noen av bilene bortsett fra at enkelte synes det ser penere ut.

 

Vel, det var du som absolutt måtte trekke inn denne 520i-en din.

Jeg har fremdeles ikke sammenlignet den med en m3. Jeg brukte den som eksempel for å forklare hvorfor jeg har utstyrt en bunnmodell med større hjul enn originalt.

17" er vel så vidt jeg vet standard på 335i. Det ville vært mer naturlig å utstyre denne modellen med eks. 18" enn 318i. Synes dog at 17" ser helt fint ut på 335i.

17" er standard på både 318i og 335i.

Begge ser like ut hvis du går opp et hakk i felgstørrelse, og begge får samme fordelene ved oppgradering til 18" (Ved denne oppgraderingen går du fra 225 dekk til 275 bak og 235 forran).

 

Har jeg påstått at det vil hjelpe med større felger på en M3 eller M5? Nei, det har jeg absolutt ikke. Der er det du som legger ord i munnen på meg. Jeg vil at bilen skal være så original som mulig. Dette gjelder også felger og dekk på topputgavene.

 

Slik jeg forstår det du skrev, mener du at store hjul er forbeholdt motorsterke biler. Derfor regnet jeg med at du tenkte på veigrep og hastighet.

 

Konklusjonen min, er at det du mente i det første innlegget ditt var "Jeg synes store felger på 3-serien ser tullete ut".

Lenke til kommentar
Hva er dette kebabryktet som alle nevner?

Tja. Jeg bor i en småby med relativt få kebabsjapper, men jeg tror det har å gjøre med at endel av våre nye landsmenn i Oslo synes det er stas å kjøre BMW for å vise seg... De aller fleste BMW'er her i byen kjøres av etniske nordboere så jeg tror kebebgreia er et Oslofenomen.

Lenke til kommentar

Bor jo like ved Oslo, og det er stort sett mørke folk du ser i BMW'ene der. Men da er det som regel noen gamle hauger av noen BMW'er. Finnes jo også mange hvite Normenn som kjører BMW også- men gjerne litt nyere og mer forseg-gjorte.

Endret av -Shark-
Lenke til kommentar
BMW har vel aldri kommet bra ut i kollisjonstester, husker jeg rett.

 

Mens det er sagt, så blir det M3 neste sommer.

Sant det, men har forbedret seg til nåværende BMW'er som selges. De er jo Rimelig gode- husker ikke hva den nye 320 fikk i Ncap- men er bedre enn en E36 for å si det sånn.

Lenke til kommentar
BMW har vel aldri kommet bra ut i kollisjonstester, husker jeg rett.

 

Mens det er sagt, så blir det M3 neste sommer.

Sant det, men har forbedret seg til nåværende BMW'er som selges. De er jo Rimelig gode- husker ikke hva den nye 320 fikk i Ncap- men er bedre enn en E36 for å si det sånn.

 

De er bra på kolisjonsikkeret nå.

http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_2005/225.aspx

 

Og jeg har ikke noe inntrykk av at eldre bmwer er spesielt farligere enn andre biler som ble laget i samme tidsrommet.

Lenke til kommentar
Tja. BMW koster jo en del da.

Er jo ikke noe dyrere enn de gørrkjedelige audiene som nesten alle vil ha

 

 

Som nevnt tidligere, dyrt å kjøpe + dyrt å eie

Dyre deler, dyr forsikring (ihvertfall hvis du er ung)

Koster ca det samme som Audi og Mercedes

Ikke dyrere å eie enn andre biler, har jo mest med hvem og hvordan bilen blir behandlet.

Grunnen til dyr forsikring er jo fordi 3serien er en typisk ungdomsbil, gå over på 5serie da.

 

Hei

 

Eg treng nokre argument for å rakke litt ned på BMW. Nokon som kan hjelpe meg?

Veldig gammeldagse biler, stort sett sedanbiler og bakhjulstrekk, slik man lagde biler på nittenfemtitallet.

Designmessig er bmw mye lenger enn eks. audi, jeg personlig kan ikke se forskjell på den splitter "nye" A4 og den modellen som var før, bortsett fra den dårlige etterligninga til bmw`s angeleyes (led belysning inni lyktehuset)

Det er vel stortsett bare bmw og mercedes igjen som produserer biler med bakhjulstrekk, dette synes jeg er meget synd etter som at det er bedre komfor og mindre støy i bakhjulsdrevene biler.

 

De fleste BMWer kan ikke kjøre i skogen, pluss at noen av dem ikke har tilhengerfeste....

All motorisert ferdsel i utmark er ulovlig så det er ikke så nøye, om krok er et must kan du montere avtagbar krok

 

Om det er noen som har skrevet noe lignende så får jeg beklage at jeg ikke gadd å lese gjennom hele posten

Endret av MaSo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...