Gå til innhold

Hvilken av de nye telefonene har dere mest trua på?


Anbefalte innlegg

NeoNode - N1

SonyEricsson - T610, P810

Nokia 3650, 7250 (De har kanskje noen andre nyheter også?)

Siemens SX1

Samsung SGT-300

Panasonic GD 87

 

Hvilken har dere mest trua på? Hvilken tror dere at dere eventuelt kommer til å kjøpe, med hensyn til når de kommer ut ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med at jeg ikke har????? t610 ligger godt foran de andre mobiltelefonene som kommer i teknologi og utførelse. Når det gjelder SX1, så er jo det en videreført tanke av hva Nokia og SonyEricsson presenterte i 7650 og P800. Denne modellen er jo mer avansert, men den er likevel i den sjangeren. S55 er jo teknologisk mye en kopi av t68i som er nesten et år gammel. De har bare lagt inn ny teknologi som er kommet siden 2001!

Lenke til kommentar

levlex: hadde ikke vi en diskujon om SX1 og 65.000 farger, da? :p

 

Om du sammenligner S55 med en T68i som er oppgradert med de nyeste funksjonene, må du sannelig gjøre det med T610 også. Blir jo akkurat det samme det! T610 er jo en T68i med innebyggd kamera, polytoner og Java, om du skal se det på den måten.. (noe den også er, dog)

 

Det er ingenting spesielt med T610. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Stemmer det ja......

 

Jeg sa at når det gjaldt farger så M Å T T E, la meg stave det en gang til MÅTTE jeg ikke ha 65000 farger for å like mobilen. :lol::lol: Jeg synes bare det er litt dårlig at når Nokia og SE viser PDA mobiler så snøfter "enkelte" her av dem, mens når Siemens kommer, lenge etterpå, så står jubelen i taket. Bare en liten observasjjon................. :wink:

Lenke til kommentar

Nå har jo alltid Ericsson vært kjent for å være først ute med teknologi, og det er de (SE) da fremdeles. T610 er ganske imponerende egentlig, selv om jeg synes T68 er penere. T68 kan jo måle seg med 7650 på de fleste områder, på tross av at telefonen er omtrent 1,5 år gammel!

Lenke til kommentar

kan noen lage en link hvor det står litt god informasjon om SX1?

 

Neonode er klart best på papiret, men hjelper det når den aldri kommer ut? :roll: Ellers er samsung absolutt en av minefavoritter.

 

Også har man gode gamle s55 og t68i da, syns de er gode jeg.. (sier han som sitter med nokia 5110 i hånda)

Lenke til kommentar

Jeg tror at Nokia holder på å fase seg selv ut i mbilmarkedet! De som står som reelle knkurrenter til hverandre nå er Siemens og SonyEricsson. De lager jo telefoner som er beregnet på de sammme menneskene, og mye med samme spesifikasjoner og design kan også ligne ofte!

Lenke til kommentar

Synes det er en del naivitet ute og går her på forumet. Å kalle Samsung S300 eller Panasonic GD87 for profesjonelle og framtidsrettede telefoner blir for meg helt tullete. Her er et par fakta:

 

GD87:

-Har kun 750 KB dynamisk minne. Dette gjør telefonen verdiløs for avanserte brukere som liker å laste ned applikasjoner, spill, ringetoner, osv.

-Mangler mulighet for minneekspansjon.

-Kan kun lagre SMS på SIM-kortet. Helt utrolig at det går an!! Ubrukelig for messaging.

-Kameraet har meget lav oppløsning, 132x76 pixler, noe som gjør bildene ubrukelige på en PC-skjerm.

-Mangler Bluetooth. Med andre ord kan man ikke sende bilder, ringetoner osv til og fra andre mobiler.

 

S300:

-Mangler Bluetooth.

-Har altfor lite dynamisk minne, under 1MB. Dette er helt grunnleggende, og gjør telefonen verdiløs for avanserte brukere.

-Mangler mulighet for minneekspansjon.

-Mangler VoiceDial.

-Mangler kamera.

 

Med andre ord: Jeg slakter disse mobilene. Riktignok er begge flotte å se på, men de mangler grunnleggende funksjonalitet, noe som gjør dem ubrukelige for avanserte brukere.

 

Etter min mening finnes det kun 3 telefoner i dag som holder mål teknologisk sett. Det er SE P800, Nokia 7650 og Nokia 3650. Disse telefonene er de eneste uten alvorlige teknologiske mangler. Uheldigvis er alle 3 skikkelig svære og har ikke særlig vakker design. Dette gjør dem lite attraktive i mine øyne. Design er et viktig element i en mobiltelefon, og designmessig faller disse 3 igjennom.

 

Teknologisk sett er de imidlertid glimrende. Nokia 7650 mangler riktignok et par ting, som støtte for Bluetooth-håndfrisett (telefonen har Bluetooth) og minnekortstøtte. Telefonen har også litt lite minne med 4 MB, men for mange holder dette. Nokia 3650 har fått disse teknologiene implementert, men denne telefonen er faktisk en god del STØRRE enn 7650 (som allerede var svær). Tror 3650 er litt for stor til å bli noen suksess. Så gjenstår P800, som har absolutt ALL teknologi som er verdt å ha i dag. Imidlertid er også denne telefonen stor, og brukergrensesnittet med pekepinne gjør at telefonen ikke kan betjenes med en hånd. Noen bryr seg kanskje ikke om dette, men det gjør unektelig telefonen mindre attraktiv. Fordelen er at man kan skrive raskt. P800 er også svært dyr i forhold til 7650. Synes ikke P800 er bra nok til å rettferdiggjøre den høye prisen.

 

Med andre ord finnes ikke den perfekte telefonen i dag. Jeg vil si at 95% av det som finnes på markedet i dag er verdiløst. Jeg finner det ikke engang verdt å nevne de fleste av disse, men tar med et par som jeg synes holder mål (såvidt). Disse telefonene er teknologisk på nivå med GD87 og S300.

 

Siemens S55:

Har så å si all teknologi som finnes i dag, unntatt innebygd kamera. Flott telefon, men skjermen er altfor svak og liten.

 

Nokia 7250:

Fin fargeskjerm men også mye negativt: MMS har en maksimumsstørrelse på 45 kB, telefonen har ikke epostklient, mangler Bluetooth, bare 725 KB dynamisk minne, kameraet har lav oppløsning, bare 352x288 pixler.

 

Sony Ericsson T300:

Har ikke Bluetooth og kun 1 MB dynamisk minne. Likevel kan denne telefonen være interessant fordi den er svært billig sammenlignet med andre telefoner i samme klasse.

 

Telefoner som Nokia 6610/6100/7210/8910i, Samsung S100 og SE T68i har så store mangler at jeg ikke finner det verdt å gå nærmere inn på disse.

 

Ser man framover, så tviler jeg sterkt på at vi vil se noen tilnærmet perfekte modeller fra produsenter som Samsung og Panasonic. Disse produsentene har produsert for det japanske markedet i mange år, der ny teknologi og design er svært viktig, mens grunnleggende ting som prosessorkraft og minnestørrelse ofte blir neglisjert. Jeg tror heller at Sony Ericsson vil komme sterkt med kvalitetstelefoner de kommende månedene. T610 virker som en fin telefon, men har store mangler i minnestørrelsen. Det som helt klart vil bli årets beste telefon både når det gjelder design og teknologi, er Z1010. Denne modellen kombinerer den flotte designen fra S300 og GD87, med skikkelig SonyEricsson-teknologi. Så vidt jeg kan se har denne telefonen alt, og vil bli en tilnærmet perfekt modell.

 

En annen modell jeg ser fram til er Siemens SX1. Denne ser også ut til å kunne skilte med mye teknologi og spennende design.

 

Skulle jeg kjøpt en telefon i dag ville jeg gått for Nokia 7650. Den har alt en avansert bruker trenger, og den er en god del mindre enn 3650. Den kan dessuten kjøpes for Kr 3000,- med Telenor Skala (som er et glimrende abonnement). Den kan også kjøpes for ca 3300,- med Netcom abonnement. P800 er etter min mening altfor dyr.

 

For de som kan vente noen måneder, er helt klart SE Z1010 og Siemens SX1 verdt å vente på.

Lenke til kommentar

Jeg har bestillt meg en Nokia 7250 :smile:

 

Den har de samme spesifikasjonene som 6100 + litt flere og i tillegg har den kamera og radio.

 

Jeg er ikke en proffbruker men en mere moderat.

 

Har ikek helt roen på hvilke mobiler som kommer hvilke som er bedre osv.

 

Er det noe tips her så fyr løs :woot: tar imot et hvert tips :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...