Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yamaha Aerox Topicen | Diskuter den her.


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

heisann.

 

får ikke start på aeroxen min :(

 

kickstarten går ikke tilbake etter at jeg trår den ned, og hvis jeg bruker el-starteren så blir den en øreskjerende hakke lyd. Lyden er lik den lyden som kommer om du trår på kickstarten mens motoren er i gang.

 

Noen som har hjelp å tilby? ^^

 

Det at kickstarteren ikke går tilbake kan bare være fjæringen bak dekselet som er litt gåen vil jeg tro.

 

Den andre lyden hørtes skummel ut.

 

Hvis jeg skal tippe så høøres det ut som den kan ha varmeskåret seg. Får du litt tenning i det hele tatt?

 

 

 

Så til mitt spørsmål

 

Jeg har kjøpt en Silentpro effektpotte til min. Først trodde jeg den bråka noe jævlig, men så fant jeg ut det var pakningen som hadde røket til helvette under montering, så jeg fikk fiksa det og nå går den stille.

 

Saken er den at denne potta er levert med en pllombe som ifølge selger er lett å fjerne. Men jeg vet ikke hvor den ligger eller hva man gjør for å fjerne den. Er det en ring inni potta man kan fjerne med fingrene eller? Det er jo absolutt ingen sløyfer på potta.

 

I tillegg lurer jeg på om det er slik at Aerox har problem med at om man fjerner plomberingen uten å dyse opp, så er det skadelig for stempelet på et vis? Vet ikke helt hvordan det går til, men er kanskje noe i det? Har forresten 70cc cylinder på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...