Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yamaha Aerox Topicen | Diskuter den her.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Velkjent merke, vannavkjølt, ganske tøff i utseende til å være scooter, går bra hvis du bare tar plomba eller setter på effektanlegg, lett tilgang til deler.

 

Bare ikke kjøp kinadrit med ukjent merke, TGB, 4W-moto, Jincheng, Kudaki osv

 

Det medfører ikke riktighet at Kudaki produserer Kinasykler. 90% er fra Taiwan (slik som Suzuki osv)

Noen blir hentet fra Kina fordi markedet vil ha det. Markedet vil ha billig sykler også.

Sånn er det bare.

Lenke til kommentar

[/ironi\] i det jeg skrev overfor :)

 

Men uansett, ja, TGB scooter'n var bedre enn roxxa jeg prøvde, sånn var det bare, hadde ikke noe problemer med den, men Ditech'n var bare enda et hakk bedre :) Akser MYE bedre enn rox også syns jeg. Grunnen til at jeg bytta ut var vel at jeg var lei den (kjørt nesten 10.000KM på 3 mnd med den plombert) Og når jeg først tok plomberingen ville jeg ha skikkelig ytelse, og deletilgang så.. Men solgte TGB'n på under 24 timer, men nok ot for nå..

 

Dessuten så har den direkte innsprøytning kontra forgasser hos rox, og er bedre å kjøre, veldig god vektfordeling på scootern.

 

Det var min mening, men som sagt før; Du sier lite hva du er ute etter trådstarter, performance? Looks? funksjoner?? Prøvekjør begge og ikke spør på et forum før du har prøvekjørt!!

 

 

Aprilia Ditech er testvinner i bla. Forbrukerportalen OG forbrukerrådet sin test, og ligger et stykke over Aerox bare så det er sagt..

 

http://forbrukerportalen.no/filearchive/FR_24-26.pdf

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg syns den testen virker litt svak. Skjer med å gi en egen karakter på "speil" liksom? Det eneste punktet i den testen jeg finner korrekt, må være "lys". For disse er ikke så mye å skryte av over 60km/t.

Kan du forklare hva som er så svakt av den testen?

 

Gode speil er faktisk viktig, har hatt scootere som har tøffe speil, men nesten ubrukelige pga. ser nesten bare skulderen.

 

Har erfaring med speil på apriliascooter, ikke de mest fancy speil, men gode er de jammen, lite vibrasjoner og stikker lengre ut enn speilene på andre scootere jeg har testet.

 

Men lyktene derimot er ikke noe å skryte av..

 

Og ja, Aerox er et godt valg, men det fins bedre valg, alt ettersom hva du er ute etter :)

Endret av paix
Lenke til kommentar

Det jeg savner på den "testen" er tekst bl.a. Er de punktene der testen liksom? Isåfall, er det klart den er svak. Litt begrunnelse hadde vært på sin plass. Og hva er det største karakteren man kan få? det at motoren har fått 3 er jo helt forkastelig. Aldri vært borti en så pålitelig scootermotor før jeg.

 

Speila er forresten også veldig gode.ser bra ut, og man ser ikke skuldrene sine om man ikek er veldig breiskuldra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

:hmm:

 

Det vanlige, sjekke om gafflene fremme lekker for mye olje når du presser scooteren ned, er vanlig at totaktere ryker litt når de er kalde, men de skal slutte å ryke når de blir varme, ryker det hvit røyk så er det noe med kjølesystemet.

 

Ellers så får du se hva slags inntrykk scooteren gir, står det 2000KM på odometeret og det ser ut som om den har gått vesentlig lengre, så la vær å kjøpe.

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar

Test også bremser, sjekk for lekasjer og at det er skikkelig trykk.

Er ikke morsomt å plutselig miste bremser.. (erfart)

 

Sjekk om det er bobler i lakken på felgene, ikke alltid så lett å se, men utrolig styggt om man først ser det. Boblene kommer av bremsevæske. Nettopp skrapt vekk en del hos meg.

 

Ja som sagt, hvis den ser ut som en søppelhaug men kun har 2909km på speedo så bør du holde deg unna.

 

Er den trimma og selger har gjort det selv, spør gjerne litt avanserte spørsmål. Klarer han ikke svare skikkelig har han enten ikke gjort det selv, eller så må du virkelig passe deg, for det kan være farlig å kjøre et kjøretøy som ikke er satt i sammen skikkelig.

 

Lykke til med handelen :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Har bare gode erfaringer med Aerox!

 

Kjøpte en ny 2008 modell fra fabrikk. Den har nå gått 8000km, vil nok ende på rundt 10 000-11 000km når jeg skal selge den utpå sommeren. Har ikke hatt noen problemer med den, untatt at pluggen har vært skiftet 2 ganger. Har tatt plomba på den. Så den gjør ca 75km/t på flata. Sprek er den også, iforhold til andre scootere! :) Og ikke minst utseende er noe for seg selv!

 

Ser ut som den er ny, ikke en skramme! Polert og holdt i orden! :)

Lenke til kommentar

Har selv hatt Aerox, veldig fornøyd, den dro bra, så ålreit ut og var av god kvalitet. Vet ikke om dette var noe spesielt for min som ble kjøpt ny i 2001 tror jeg det var, men originalplomberingen var ikke spesielt bra, i den forstand at den i nedoverbakker ga opp og mopeden kom opp i 75 km/h+ som den holdt på flata etterpå. Dette satte jeg selvfølgelig pris på. Det skal nevnes at at jeg sannsynligvis som følge av dette velta i en sving i nedoverbakke og kjørte ut i grøfta en annen gang fordi jeg prøvde å komme "over plomberingen". Begge gangene var på vått føre. Så når jeg ser tilbake så var denne defekten med plomberingen temmelig farlig for en 16 år gammel gutt.

 

Alt i alt var jeg veldig fornøyd med Aeroxen min, kjørte den mye, aldri noe tull. Kunne holde følge med nesten alle andre typer scootere og etter hva jeg kan dømme hadde den gode kjøreegenskaper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...