Gå til innhold

Noen som hører på Screamo/Emo Violence?


CypheroN

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen hører på '80s og '90s Screamo, Emo violence og Emotive Harcore musikk her ? :)

 

Band som Saetia, Raein, Ampere, Pg.99, I Would Set Myself On Fire For You, Sailboats, OSV.

 

Something you want to share?

Hva er ditt yndlingsband og hvorfor?

 

Nå er jeg spent på om det er noen her som liker dette, og ikke bare meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sjekket ut denne tråden? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=492814

Artig at trådstarter i den tråden verken nevner noen "ordentlig" emo/screamo/hardcore-band.

 

Han har nevnt post-hardcore, da, som er en undergenre av hardcore med litt elementer fra screamo. Tror kanskje vi også kan benytte oss av den andre tråden siden den skal omhandle de samme genrene.

Endret av blade-bunny
Lenke til kommentar

Artig at trådstarter i den tråden verken nevner noen "ordentlig" emo/screamo/hardcore-band.

 

Haha, helt enig. My chemical Romance er mainstream muskk! langt ifra denne screamoen jeg sikter til.

 

 

 

Adidas99, du har STYGG avatar.

 

Kan noen forklare forskjellen på post-hardcore og hardcore? Alltid lurt på det :)

 

Post-hardcore er Escape the fate, From first to last, bless the fall og lignende. emo-mainstream hår og synger om cut-my-wrist.

 

Hardcore stammer egentlig fra punk. Hardcore er bare en hard side av noe i musikken, men Emotive Hardcore/Screamo er det orginale og ekte Emo-musikken.

 

Edit: leif

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Syns Escape the fate er ganske grei post-hardcore. Nesten bare emokids og posere som hører på det, men gidder ikke bry meg, noen av sangene deres er så catchy at jeg ikke kan la være :p

 

Ganske enig med deg. Før hørte jeg bare på post-hardcore, men ærlig talt synes jeg ekte screamo er bedre nå :)

Ikke likt i det hele tatt, tho.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Er vel ikke fra 80/90-tallet, men Circle Takes the Square burde vel telles som screamo?

 

Yes! Circle Takes The Square er et av mine yndlingsband innen Screamo. CTTS er noe av det nye Screamo.

 

De første Emo-band som Rites Of Spring og Hüsker Dü var på 80-tallet, selv om det ikke kan sammenlignes med f.eks Saetia som ble dannet i 1997.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...