Gå til innhold

Hardware.no: Dårlig anbefalinger fra HW


Anbefalte innlegg

Hepp..

 

http://www.hardware.no/artikler/hovedkort/4812

 

Dette er en oppdatert anbefaling fra HW sin side. For å være ærlig er dette den mest skrøpelige anbefalingen jeg har lest her. Nå gledet jeg meg til å klikke på linken og se hva dere anbefaler, men må si jeg ble ordentlig skuffet.

 

Jeg håper dere tar til dere dette og kanskje ser på om artikkelen kunne hatt litt mer dypde og fagkunnskap enn som så.

 

hmfr...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Nå overdriver du vel litt "Andy"? :)

 

Det står ikke noe direkte feil i anbefalingen.

 

Den er da ikke noe "tynnere" enn andre artikler, ikke minst "nyheter"?

 

Kan du kanskje hjelpe "Howard&co" med konkrete henvisninger som du savner?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Å anbefale ett nVidia 790 kort er vel kanskje ikke det smarteste man kan gjøre, de siste nVidia kortene er jo ikke akkurat problemfrie.

 

Joda.

Så den, men "howard" skriver jo for "massene".

For disse er det Nvidia/nForce det eneste de veit om, samt at de skal (kanskje) kjøre SLI.

Og det er "toppkortet", både i specs og pris for Intel LGA775, tett fulgt av diverse X48 hk (som han også nevner).

 

Og det er ikke bare 790i som har problemer.

"Alle" som kan noe om Intel LGA775 skyr *alle* nForce-brikkesett som pesten.

Bare noen få som absolutt må være maschoister og teste/benche disse.

Meg inkludert. :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Joda.

Så den, men "howard" skriver jo for "massene".

For disse er det Nvidia/nForce det eneste de veit om, samt at de skal (kanskje) kjøre SLI.

Og det er "toppkortet", både i specs og pris for Intel LGA775, tett fulgt av diverse X48 hk (som han også nevner).

 

Og det er ikke bare 790i som har problemer.

"Alle" som kan noe om Intel LGA775 skyr *alle* nForce-brikkesett som pesten.

Bare noen få som absolutt må være maschoister og teste/benche disse.

Meg inkludert. :D

Joda, det er flere av oss som liker utfordringer :D

 

Men nettopp fordi dette er skrevet for massene, så er egentlig rådet enda dårligere.

Lenke til kommentar

Litt enig der.

Korruspjon av data er en stygg sak, ergo man burde styre unna 790 kortene inntill problemet er offisielt løst noe som ser problematisk ut da nvidia ikke ser ut som de ønsker å erkjenne problemet.

 

Så, kan godt forstå at anbefalingen er litt sånn jalla der.

Lenke til kommentar
Nå overdriver du vel litt "Andy"? :)

 

Det står ikke noe direkte feil i anbefalingen.

 

Den er da ikke noe "tynnere" enn andre artikler, ikke minst "nyheter"?

 

Kan du kanskje hjelpe "Howard&co" med konkrete henvisninger som du savner?

 

 

Tja, det kan vel kanskje være sånn at jeg tok litt hardt i og i etterpåklokskap ser jeg at det blir litt problematisk å vise til direkte feil eller mangler.

 

La meg utdype litt hva jeg mente:

Jeg syntes det manglet produkter

Jeg syntes anbefalingene som kom var litt mangelfulle, kunne godt vært mer henvisninger til hvorfor osv

Jeg fant artikkelen noe rotete (men det er ikke et problem sådan).

Jeg finner ingen anbefalinger for "mediamannen" altså mATX kort el.no.

 

Setter meg gjerne ned for å knote litt på anbefalinger, men syntes i grunn howard gjør det fint selv. Forøvrig har jeg ikke pleid å klage så mye rundt artikler, men akkurat denne ble jeg litt skuffet over.

 

Stusset litt på at Nvidia var så godt representert, det er ikke hva jeg føler er den gjengse oppfatning her på forumet. Mener at det fleste kjører på Intel chipper, men det behøver jo ikke bety at de er best. Det har jeg rett og slett ikke grunnlag for å si noe om.

 

Takk for tilbakemeldingen TL1000S. Burde ha tenkt meg litt om. Med unntak av anbefalinger av hovedkort i enkelte kategorier. Her står jeg på mitt og etterlyser f.eks en god m-ATX anbefaling for HTPC/HDPC.

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Litt enig der.

Korruspjon av data er en stygg sak, ergo man burde styre unna 790 kortene inntill problemet er offisielt løst noe som ser problematisk ut da nvidia ikke ser ut som de ønsker å erkjenne problemet.

 

Så, kan godt forstå at anbefalingen er litt sånn jalla der.

 

Personlig hadde jeg holdt meg unna en stund etter at Nvidia sier problemet er offisielt løst også. Det er ikke første gangen nvidia har hatt dataødeleggende problemer. Og jeg holder meg unna en produsent med en slik forakt for mine verdifulle data ihvertfall til de har vist at de kan levere et par genrasjoner uten slikt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...