Gå til innhold

Beyond Good & Evil 2 preproduksjon startet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

BG&E2 skal nå i følge Michel Ancel være under prepoduksjon, og har vært det i rundt ett år nå. Da med et lag på 10-12 personer. Men de har ikke fått noe klarsignal fra Ubisoft ennå om å få startet med utviklingen.

Dette er hvertfall en innmari god nyhet for alle fans. Dette er oppfølgeren jeg personlig har drømt om i 4-5 år nå.

Link:

http://www.jeuxvideo.fr/beyond-good-evil-p...ctu-139816.html

Oversettelse:

http://babelfish.yahoo.com/translate_url?d...TrUrl=Translate

Endret av TCi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe. Ja det er jammen meget skuffende respons på den største spillnyheten på mange år. Den som ikke har spilt det har gått glipp av noe stort.

Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet (endret)

Spillet solgte jo omtrent ikke noe, så det er jo ikke rart, men uansett var det et godt stykke spilldesign og en oppfølger er et sikkert kjøp for min del. Får bare håpe at Ubi ikke ødlegger spillet helt, har aldri helt tilgitt dem for hva de gjorde i de to Prince of Persia-oppfølgerene...

Endret av Slettet-NIoHlfL
Skrevet

JA!! Elsket første spillet og det veldig ufortjent solgte rimelig dårlig. Dette var også ganske rart med tanke på at det fikk generelt glitrende anmeldelser.

Vil også anbefale alle som ikke har prøvd det til å spore det opp, det ble vel sluppet på både Xbox, PS2, GC og PC.

Ser virkelig fram til dette!! :grin2:

Skrevet

Problemet var at det kom i skyggen av andre spillutgivelser. Tror Prince of Persia var en av dem. I tillegg hadde ikke Ubisoft noe spesielt reklamebudsjett for det heller, om det hadde i det hele tatt.

Den dagen jeg holder oppfølgeren i henda, blir nesten uvirkelig. La det skje Ubisoft!

Skrevet

Beyond Good And Evil og Psychonauts er regnet som to av de beste spillene gjennom tidene ingen har spilt. ;)

Aner ikke hvorfor de to solgte så dårlig, men jeg håper BGAE2 blir mer populært enn det første.

Skrevet (endret)
Problemet var at det kom i skyggen av andre spillutgivelser. Tror Prince of Persia var en av dem. I tillegg hadde ikke Ubisoft noe spesielt reklamebudsjett for det heller, om det hadde i det hele tatt.

Den dagen jeg holder oppfølgeren i henda, blir nesten uvirkelig. La det skje Ubisoft!

Faktisk så tror jeg ikke heller at prince of persia: sot solgte noe særlig heller. Husker ikke helt hvor jeg hørte dette fra, men tror det var slik. Kanskje derfor ubisoft bestemte seg for å gjøre oppfølgeren mer badass.

Virker som det er en uskreven lov at adventure spill som ikke er i en serie (som zelda) med god historie ikke kan selge bra.

Uansett håper jeg at ubisoft gir grønt lys. Er ikke bare beyond good and evil Michel Ancel står bak, men også for eksempel rayman 2( :love: )

edit: leif (ikke)

Endret av Gormers
Skrevet

Prince of Persia solgte ganske bra det. Ble ganske populært. Hvorfor tror du det til nå har fått fire oppfølgere (fjerde kommer)? Det første skal i følge Ubisoft ha solgt nesten 2 millioner kopier på en måned (link pdf), og over 2.4 millioner t.o.m. første kvartal 2004.

The company credited 3 million-plus-selling multiplatform titles as the primary boosters of the year's bottom line: Tom Clancy’s Splinter Cell Pandora Tomorrow (1.7 million copies), Prince of Persia: The Sands of Time (2.4 million), and Tom Clancy’s Rainbow Six 3 (2.2 million). Ubi officials also gave credit to two other Tom Clancy titles, Ghost Recon: Island Thunder and Ghost Recon: Jungle Storm, which sold a combined 1.1 million copies, and trumpeted how the original Splinter Cell has sold more than 6 million units since its November 2002 release.

Kilde: http://www.gamespot.com/xbox/action/prince...tml?sid=6094871

Her er hva BG&E konkurrerte med av betydning rundt lanseringen i 2003. Jeg har merket de etablerte franchise-ene av betydning:

November 3 — Fire Emblem

November 3 — True Crime: Streets of LA

November 4 — Civilization III: Conquests

November 4 — Grand Theft Auto: Double Pack

November 4 — SOCOM II: U.S. Navy SEALs

November 11 — Ratchet & Clank: Going Commando

November 12 — Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield

November 17 — Mario & Luigi: Superstar Saga

November 17 — Mario Kart: Double Dash!!

November 18 — Final Fantasy X-2

November 18 — Star Wars: Knights of the Old Republic

November 19 — Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

November 25 — Max Payne 2: The Fall of Max Payne

November 30 — Prince of Persia: The Sands of Time

December 2 — Deus Ex: Invisible War

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/2003_in_video_gaming

Skrevet (endret)

Antar at jeg ikke kan stole på alt som står i wikipedia 8D Fra artikkel om warrior within:

While Prince of Persia: The Sands of Time met with critical acclaim, it also met with lackluster sales. Ubisoft revamped the appearance of the series for a broader appeal, which increased sales, but decreased acclaim.
Tror jeg hørte dette i en videotokumentar though... :hmm:

Uansett, husker jeg fant drøssevis pop: sot og beyond good and evil i et trau i elkjøp til 150kr for hver, ikke så lenge etter det kom ut og tok sjansen på at de var bra siden jeg ikke hadde hørt noe særlig om spilla fra før (ingen netttilgang). Var ikke akkurat en dårlig investering.

Endret av Gormers
Skrevet

Vel, det er korrekt. Bare det at Sands of Time også solgte meget godt. Husk at det var en helt ny IP som ble godt etablert grunnet da en god reklamekampanje. Ubisoft prioriterte det istedet for Beyond Good & Evil. Kanskje var det grunnet appellen til PoP i forhold til BG&E.

Last Thursday, Ubisoft released some exciting sales data for the hit game Prince of Persia: Warrior Within. In its first two weeks the game has sold 1.8 million units, which is double that of Prince of Persia: Sands of Time.

Kilde: http://www.lunabean.com/news/20041227_pop_warrior_wit_1.php

Skrevet

Aha, var bare nettopp det at jeg ikke så på 2,4 millioner solgte spill som "lackluster". Men det er vel ikke til å komme utenom at store firmaer aldri vil være fornøyd med å tjene "passe nok" penger på spill.

Når jeg ser det på den måten så senker det håpet mitt om at de vil la dem lage en oppfølger egentlig, men ubisoft står vel bak en del originale ting også.

Skrevet (endret)
Får bare håpe at Ubi ikke ødlegger spillet helt, har aldri helt tilgitt dem for hva de gjorde i de to Prince of Persia-oppfølgerene...

Personlig har jeg bare prøvd SoT og WW. Likte helt klart WW best, men det er vel pga. det metall-preget passet meg bedre enn disney-stilen i enern.

Beyond Good & Evil prøvde jeg aldri.. :dontgetit:

Endret av teletubbiekid
Skrevet

Det er absolutt verdt en test. Om du ønsker kan du laste ned demoen til PC og sjekke ut første delen av spillet. Det var det som fikk meg hekta, slik at jeg skaffet meg fullversjonen.

Spillet er best på konsoll derimot, helst Xbox eller Gamecube-utgaven. Men om du ikke har en konsoll, kan det skaffest på PC via Steam for rundt $10 tror jeg det var.

Skrevet (endret)
Får bare håpe at Ubi ikke ødlegger spillet helt, har aldri helt tilgitt dem for hva de gjorde i de to Prince of Persia-oppfølgerene...

Personlig har jeg bare prøvd SoT og WW. Likte helt klart WW best, men det er vel pga. det metall-preget passet meg bedre enn disney-stilen i enern.

Gameplayet, grafikkstilen og musikken er forsåvidt ikke så ille, selv om musikken ble litt repeterende til tider. Det som jeg ikke likte i det hele tatt var historien og kommentarene til prinsen som var totalt blottet for humor, og bare viste at han var overivrig etter å være tøff. Greit det var litt badass da han sa "bitch" i begynnelsen av spillet, men jeg synes seriøst at kommentarene han kom med ellers når man sloss var så dårlige at jeg fikk lyst til å styre "prinsen" rett i en spikermatte. Wannabe GoW.

Endret av Gormers
Skrevet

BG&E er et av mine favorittspill og det er samme for meg hva slags platformer oppfølgeren kommer på, konsollen blir bare for meg "BG&E2"-konsollen og blir da umiddelbart kjøpt inn.

Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet

Beyond Good & Evil prøvde jeg aldri.. :dontgetit:

WW var ikke så altfor dårlig, men metal passer ikke i oltidens persia, en større stemningsdreper har jeg sjelden vært ute for. WW var også fult av bugs, noe av det værste jeg har vært ute for på konsoll. Totalt sett var det også for lite plattform i spillet og for mye fokus på action.

Er redd BGaE tar samme retning, spillet var så og si et perfekt adventure-spill.

Skrevet
Det er absolutt verdt en test. Om du ønsker kan du laste ned demoen til PC og sjekke ut første delen av spillet. Det var det som fikk meg hekta, slik at jeg skaffet meg fullversjonen.

Spillet er best på konsoll derimot, helst Xbox eller Gamecube-utgaven. Men om du ikke har en konsoll, kan det skaffest på PC via Steam for rundt $10 tror jeg det var.

Laster ned demoen nå. Har en gammal Xbox though, men spørs om jeg gidder å dra den fram bare for ett enkelt spills skyld. :ermm:

Gameplayet, grafikkstilen og musikken er forsåvidt ikke så ille, selv om musikken ble litt repeterende til tider. Det som jeg ikke likte i det hele tatt var historien og kommentarene til prinsen som var totalt blottet for humor, og tøffhet ellers. Greit det var litt badass da han sa "bitch" i begynnelsen av spillet, men jeg synes seriøst at kommentarene han kom med ellers når man sloss var så dårlige at jeg fikk lyst til å styre "prinsen" rett i en spikermatte. Wannabe GoW.
Husker ikke åssen de kommentarene var jeg. Pleier uansett ikke å la meg plages av slike kommentarer, så lenge de ikke repeteres hvert tredje minutt. :whistle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...