Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefaling på advokater i Tromsø


wink

Anbefalte innlegg

Jeg har en skatte og moms sak gående med Skatt i Nord. Er det noen her som har noen anbefaling på en flink jurist i Tromsø på disse områdene? Jeg har fått tips på noen:

Dagfinn Strønstad - Stenstrup Stordrange

Juha Seppola - Ernst & Young

Ida P Munch-Ellingsen

 

Noen som kjenner til disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en skatte og moms sak gående med Skatt i Nord. Er det noen her som har noen anbefaling på en flink jurist i Tromsø på disse områdene? Jeg har fått tips på noen:

Dagfinn Strønstad - Stenstrup Stordrange

Juha Seppola - Ernst & Young

Ida P Munch-Ellingsen

 

Noen som kjenner til disse?

 

Virkelig ingen som har hørt om disse? Er det noen registrerte brukere fra Tromsø i det hele tatt her inne?

Lenke til kommentar

De fleste forummedlemmene her er antagelig ikke storforbrukere av skatteadvokater, enten de er fra Tromsø eller andre steder. Firmaene Steenstrup Stordrange og Ernst & Young er naturligvis relativt kjente, men det sier lite eller ingenting om kvaliteten på de advokatene du ramset opp.

 

Seppolas advokatbevilling ser ut til å være fra 2007, så han har antagelig ikke veldig lang erfaring som advokat i Norge. Det kan naturligvis hende han har annen relevant erfaring. Var litt vanskelig å finne info om ham, Ernst & Young er tydeligvis opptatt av å "profilere selskapet, ikke de ansatte".

 

Dagfinn Strønstad ser ut til å ha spesialisert seg i entrepriserett nå, men han har visst jobbet en del med skatt tidligere, jf. firmaets hjemmesider. Jeg har ikke snøring på skatt, men så vidt jeg vet er dette et område som krever kontinuerlig oppdatering. Han er partner i et stort firma og har nå spisset seg mot entreprise - jeg tipper at hvis du går til ham, setter han oppdraget bort til en annen i firmaet.

 

Munch-Ellingsen ser ut til å ha en god del relevant erfaring, selv om det ser ut til å ha gått mest i straff i det siste. Tipper hun kan en del skatt. Se hjemmesiden: http://www.afc.no/default.asp?page=25 Det er kanskje mindre sannsynlig at saken settes bort til en uerfaren fullmektig hvis du går dit, siden firmaet er så lite.

 

Dette blir litt bingo uansett, med mindre du får napp hos noen som faktisk kjenner til skatteadvokater i Tromsø.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er det noen måter en kan sjekke bakgrunnen på advokaten man skal velge?

 

F.eks. Hvilke typer saker tar han? Hvor ofte vinner han frem med sakene sine? Har advokaten tidligere disiplinærsaker mot seg?

 

Disiplinærsakene er offentlige, men jeg vet ikke hvor de ligger. Hvor ofte man "vinner" sakene, er det ingen oversikt over. Det sier for øvrig lite om hvor god advokaten er til annet enn å plukke saker eller hvor mye som forlikes. Hvilke typer saker advokaten tar, står gjerne på hjemmesidene til firmaet, men det er naturligvis veldig mye påsmurt PR der.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Det er sikkert tre år for sent ute, men hvis noen andre skulle komme over tråden i framtida så kan jeg nevne at etter et tre timers intensiv-skattekurs hos Seppola så virker han svært dyktig. Han jobber forresten hos PWC nå. Jeg har forøvrig aldri hørt om eller sjekket ut noen andre skatte/moms-advokater i Troms, så de to andre navnene er helt fremmed for meg.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...