Johari Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 (endret) Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64 kr 569,- x2 Hva skal du med 4gb minne med mindre han har 64-bits operativsystem..? Hørt om physical Address Extension? Liten guide for PAE til 32bit utgaven av Vista. Gå Start, skriv cmd i search feltet og ver sikker på at du kjører med admin rettigheter. Så skriver du "BCDEdit /set PAE forceenable" trykk enter. Denne komandoen vil enable Physical Address Extension (PAE) i 32-bit Windows Vista, og med dette vil operativ systemet ha muligheten til å adressere mer en 4 GB. Via BCDEdit, vil du og ha muligheten konfigurere boot configuration data (BCD) via komandolinja. I Xp forandrer du bare Boot.ini og legger til /PAE parametern Edit: litt annen formulering Endret 15. mai 2008 av Ah0q
Kultom Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 (endret) Hørt om physical Address Extension eller? Hehe, fikk meg til å le litt der. Måten du la det frem på... Selvfølgelig må ALLE vite om hva "Physical address extension" er for noe. Men nei, kan ikke si at jeg har hørt om det før du nevner det nå, men det er godt det finnes løsninger for de som sitter med 32bit OS. Endret 15. mai 2008 av kvitrafn
MrLee Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 PAE er absolutt ingen god løsning for den jevne mann..
Johari Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Ingen ekspert når det kommer til formulering, og nei, var ikke ment som alle burde vite det Selvfølgelig er ikke PAE noe perfekt løsning, men det fungerer greit
lperik Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 AoC maskin: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=72686. Bytt til mindre disk og billigere kabinett og man har en rimelig å rask pc som bør fungere utmerket til AoC..
MrLee Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Ingen ekspert når det kommer til formulering, og nei, var ikke ment som alle burde vite det Selvfølgelig er ikke PAE noe perfekt løsning, men det fungerer greit Så vidt jeg forstod så fikk du en performance hit på 5-10% (opptil 30% i worst case scenario) og applikasjoner må spesialprogrammeres for å støtte PAE?
dannad Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Skrevet 15. mai 2008 Jeg har jo egentlig alt jeg trenger, kanskje jeg heller bør oppgradere istedenfor å kjøpe ny PC? DVD-ROM, harddisk, skjerm og nettverkskort har jeg jo fra før av. Bør jeg heller kanskje kjøpe en ny prosessor, skjermkort og mer RAM?
NothgaliC Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 nettverkskort er innebygd i de aller fleste hovedkort nå til dags. Og mulig du må kjøpe nytt hovedkort også, spørst på socket. Og om harddisken din er SATA2 eller kanskje SATA så tviler jeg på at du trenger ny.
MrLee Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 med mindre du ikke har plass til de 15-20gb spillet tar da
dannad Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Skrevet 15. mai 2008 med mindre du ikke har plass til de 15-20gb spillet tar da Har 2 harddisker på 200 GB hver, så den saken skal nok gå bra...
Johari Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Ingen ekspert når det kommer til formulering, og nei, var ikke ment som alle burde vite det Selvfølgelig er ikke PAE noe perfekt løsning, men det fungerer greit Så vidt jeg forstod så fikk du en performance hit på 5-10% (opptil 30% i worst case scenario) og applikasjoner må spesialprogrammeres for å støtte PAE? x86 cpuer er utstyrt med ekstra adresser for å få bedre utbytte av ekstra minne, så størelsen på den fysiske adressen er forstørra fra 32bit til 36bit. Det vil da si at det øker den maksimale fysiske grensen for minne fra 4 GB til hele 64 GB. Men! Det virituelle adressene er ikke forandret i dette tilfellet.Det vil si at vanlige programvare alltid kjører sine instruksjonner i 32bit. Noe som også vil si at det vanligvis begrenser utbytte til 4 GB minne. Håper dette var forstålig
Crowly Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 (endret) Vil påstå at en god spill pc i dag koster ca 7-8000+ kr, litt avhengig av hvor man kjøper fra, om man setter sammen selv, og hva "små plukk" man har fra før av som skjerm, tastatur osv, og hvor mye man vil ha av diverse (flere hd'er osv). Er det lenge siden sist oppgradering så trenger man stortsett dette nytt: hovedkort cpu minne skjermkort muligens ny strømforskyning og en windows (oem) lisens kan være nødvendig. Satt nylig sammen to PC-er for AoC spilling, PC-en til fetteren min kom på ca 7500 og tok utgangspunkt i spiller PC-en til hardware.no. Dette ble kjøpt nytt: hovedkort + vifte, ca 1000 cpu ca 1500 skjermkort ca 2000 4gb minne, ca 600 strømforsyning, ca 900 windows oem, ca 700 harddisk ca 600 resten ble "overført" fra forrige pc. Min egen kom på nærmere 10000, men jeg kjøpte litt ekstra ved siden av som kasse og flere harddisker. Endret 15. mai 2008 av Crowly
Bulletus Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Har man harddisk og kasse , monitor , tast , skjerm fra før så får man en KNALL pc til 6000 kr hvis man oppgraderer selv eller ber en kompis om å skru sammen delene, flere med meg har nå dokumntert dette i de forrige poster og jeg håper nå konsoll-fan boyzene gir seg med "Monster PC 20.000+ " tullet . Herregud et 8800 gtx kort som er på høyde med alle single gpu kort koster jo i dag 2000 kroner feks ,,,,, Kjører man XP , så klarer man seg LENGE med 2 GB ram ( 500 kr ) , selv om XP kan utnytte 3.33GB ram . Hovedkort 700 kr , strømforsyner 600 kr , cpu core2 3ghz 1450 kr . Har man det vanlige standard greine fra den gamle PCn , så har vi her en meget bra spillePC som man kan kjøre ALT på highest i conan og i alle andre spill , også Crysis hvis man lirer litt på skyggene . Kunnskap er makt ,,,,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå