Gå til innhold

Problemer i Arch


Anbefalte innlegg

Heisann!

Har diverse problemer i Arch.

 

1: Får ikke mountet andre NTFS partisjoner.

FATAL: Could not load /lib/modules/2.6.22-ARCH/modules.dep: No such file or directory ntfs-3g-mount: fuse device is missing, try 'modprobe fuse' as root.

Vis jeg kjører modprobe fuse som root får jeg meldingen FATAL: Could not load /lib/modules/2.6.22-ARCH/modules.dep: No such file or directory.

 

2: Får ikke flash til å virke. Innstalerte gnash (med pacman -S gnash), men flash fungerer fortsatt ikke i FireFox.

 

3: Hvordan innstalerer jeg FireFox 3 Beta? Har lastet det ned fra mozilla, men det ligger ikke noen instruksjoner hverken i pakken eller på siden der det står hvordan man skal innstalere det.

 

4: Får ikke skjermkortdriver til å virke. Burde jeg bruke Open Source driver eller Proprietary driver? Har prøvd begge, men får

[root@myhost]# glxinfo | grep direct

direct rendering: No (If you want to find out why, try setting LIBGL_DEBUG=verbose)

OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect

 

Når jeg prøver LIBGL_DEBUG=verbose får jeg ingen melding.

 

Takker på forhånd:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Har diverse problemer i Arch.

 

1: Får ikke mountet andre NTFS partisjoner.

FATAL: Could not load /lib/modules/2.6.22-ARCH/modules.dep: No such file or directory ntfs-3g-mount: fuse device is missing, try 'modprobe fuse' as root.

Vis jeg kjører modprobe fuse som root får jeg meldingen FATAL: Could not load /lib/modules/2.6.22-ARCH/modules.dep: No such file or directory.

 

2: Får ikke flash til å virke. Innstalerte gnash (med pacman -S gnash), men flash fungerer fortsatt ikke i FireFox.

 

3: Hvordan innstalerer jeg FireFox 3 Beta? Har lastet det ned fra mozilla, men det ligger ikke noen instruksjoner hverken i pakken eller på siden der det står hvordan man skal innstalere det.

 

4: Får ikke skjermkortdriver til å virke. Burde jeg bruke Open Source driver eller Proprietary driver? Har prøvd begge, men får

[root@myhost]# glxinfo | grep direct

direct rendering: No (If you want to find out why, try setting LIBGL_DEBUG=verbose)

OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect

 

Når jeg prøver LIBGL_DEBUG=verbose får jeg ingen melding.

 

Takker på forhånd:)

 

1. http://wiki.archlinux.org/index.php/NTFS_Write_Support

 

3. Bruk AUR: http://aur.archlinux.org/packages.php?ID=15346

 

hvis du har lagt inn yaourt kan du legge inn betaen med:

 

# yaourt -S firefox3-bin

 

 

4. http://wiki.archlinux.org/index.php/NVIDIA

Lenke til kommentar
Når du laster ned Fx 3 Beta 5 så kommer jo den i en binærfil. Er bare å starte den via terminal, f. eks

 

~/Desktop/firefox$ ./firefox &

Den kom pakket i en tar.bz2 fil, og sh-skriptet fungerte heller ikke. Men fikk innstalert det gjennom unstable.

 

Irriterer meg over at ting i Gnome ikke fungerer \ er der i Arch slik det var i Ubuntu. Jeg måtte reinnstalere Gnome for å få mappeutforskinga i ei mappe. Klokka kan fortsatt ikke stilles.

 

For fortsatt ikke mountet harddiskene mine.

Har innstalert ntfs-3g, redigert fstab til

# 
# /etc/fstab: static file system information
#
# <file system>		<dir>		 <type>	<options>		  <dump> <pass>
none				   /dev/pts	  devpts	defaults			0	  0
none				   /dev/shm	  tmpfs	 defaults			0	  0


/dev/cdrom /mnt/cdrom   iso9660   ro,user,noauto,unhide   0	  0
/dev/dvd /mnt/dvd   udf   ro,user,noauto,unhide   0	  0
/dev/fd0 /mnt/fd0   vfat   user,noauto   0	  0
/dev/sdc1 swap swap defaults 0 0
/dev/sdc2 / ext3 defaults 0 1
/dev/sdc3 /home ext3 defaults 0 1
/dev/sda1 /media/sda1 ntfs-3g defaults 0 0
/dev/sda2 /media/sda2 ntfs-3g defaults 0 0
/dev/sdb1 /media/sdb1 ntfs-3g defaults 0 0
/dev/sdd1 /media/sdd1 ntfs-3g defaults 0 0

Har måttet rotet med chmod og, hverken "chmod u+s /bin/ntfs-3g" eller "chmod a=rwx /bin/ntfs-3g" eller "chmod a=rwx /dev/sXX" fungerte. (XX etter hvilken HDD jeg prøvde på selvfølgelig.)

Lenke til kommentar

pacman -S gnash-mozilla for å få gnash i mozilla.

 

Du kan velge i gconf-editor hvilket program clock-applet skal starte når du velger å konfigurere klokken, (men jeg fikk det ikke til å funke) eller du kan bare bruke date i teminalen, eller installere openntpd (anbefalt).

Endret av LessThanJake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...