Gå til innhold

canon 400mm 5.6 vs. 70-200 2.8 IS med 2x


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at du har 70-200 2.8 IS og da blir det et spørsmål om prishoppet fra en 2x extender til nytt objektiv er verdt det. Men dette ble litt OT og sikkert noe du selv også har tenkt på. Hadde du stått på bar bakke uten 70-200 2.8 IS hadde nok valget vært forholdsvis enkelt.

Lenke til kommentar

Du vil fort merke at 300mm er for lite til fuglefotografering, med mindre du har meget god kjennskap til de ulike arters adferd, levemønster og hekkeområde. Selv bruker jeg 300/4L IS med 2x konverter - og ser ingen nevneverdig svakere optisk bildekvalitet ved riktig bruk.

 

Ellers vil jeg si at 400/5.6 er hakket "bedre" enn 300/4L med 1.4x - men ikke særlig synlig i bruk. 70-200/2.8 + 2x kan du bare glemme.

Lenke til kommentar
jaja, hehe

 

det er den eneste grunden til at den står på ønske lista og ikke utstyrlista.

Jeg personlig prøver å holde meg til en realistisk ønskeliste, og ikke en "det-beste-som-finnes"-liste. Jeg kunne godt tenkt meg en 500/4L IS selv, men jeg vet at det blir for dyrt - ihvertfall i første omgang. Kunne godt hatt en Sigma 300-800/5.6 og en 400/2.8L IS også, men jeg vet at det bare blir med drømmen - uansett hvor mye jeg drømmer..

Lenke til kommentar
Er så enig med deg der.

500/4L IS fortjener et godt hus å bo i.

Exactly. Og det gjør 1D Mark III førsteprioritet.

 

da må jeg forsvare meg med at det ligger også i ønskelista :)

 

jeg begynner og miste trua på 400D og 70-200 2.8 IS

Endret av just_me
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...