Gå til innhold

Tjene Penger på Sim City 4?


Anbefalte innlegg

Jeg spiller SimCity3000, og har noen tips som jeg vil tro fungerer i SimCity 4 også:

 

- Uten finasielle avtaler er du fortapt! Bygg mange kraftverk, søppelhåndteringsanlegg og alt annet som kan gi deg inntekt fra naboer. Og IKKE aksepter en avtale hvis den ber om mer enn du kan klare!

- Høye skatter er kun akseptable i drømmebyer! Før byen fungerer bra, HOLD SKATTENE LAVE. Hvis ikke flytter innbyggere og firmaer til andre byer.

- Spesielle bygg som du får penger for å ha stående er bra hvis du lider med kraftig underskudd. Så snart inntektene er gode nok, RIV DEM! Folk liker ikke å ha dem i nærheten.

- Ikke iverksett ordninger før folk ber om dem, og gjør som rådgiveren mener er best. Hvis ikke risikerer du at dårlige ordninger gir deg ufornøyde og senere flytteklare simmer!

 

Med disse tipsene burde du få litt skikk på SimulasjonsByen din. Jeg for eksempel: Jeg kjører nå med skyhøyt overskudd med alle budsjettene på fullt! Jeg får til stadighet vite at Byen (navnet på byen min) har landets beste veinett, smarteste simmer og laveste kriminalitetsnivå! 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begynner og få greie på den ene byen min nå ja... er ikke så stor enda da men, 5,000 innbyggere. :woot:

Jeg har brukt pengene mine på spillet, men spilt det lite. Min by har nå 6000 innbyggere, og går §30 i overskudd eller noe sånt. Må se å få gjort noe med det, og det er ikke lett. :( Problemet mitt nå er at både at alle de tre stakene på statistikken over etterspørsel (grønn, blå og gul), er like høye, blå (butikker og sånt) og gul (industri) har alltid lugget på bånnen eller under den. Det verste er at jeg har masse gule og blåe tomter til overs som ikke blir brukt. Hvorfor er etterspørselen så stor da? :roll:

Lenke til kommentar
Problemet mitt nå er at både at alle de tre stakene på statistikken over etterspørsel (grønn, blå og gul), er like høye, blå (butikker og sånt) og gul (industri) har alltid lugget på bånnen eller under den. Det verste er at jeg har masse gule og blåe tomter til overs som ikke blir brukt. Hvorfor er etterspørselen så stor da?  :roll:

Er du sikker på at de søylene ikke viser hvor mye du har til overs?

 

Det går an å se det i SimCity3000.

Lenke til kommentar
Problemet mitt nå er at både at alle de tre stakene på statistikken over etterspørsel (grønn, blå og gul), er like høye, blå (butikker og sånt) og gul (industri) har alltid lugget på bånnen eller under den. Det verste er at jeg har masse gule og blåe tomter til overs som ikke blir brukt. Hvorfor er etterspørselen så stor da?  :roll:

Er du sikker på at de søylene ikke viser hvor mye du har til overs?

 

Det går an å se det i SimCity3000.

 

Nesten sikker på at jeg leste etterspørsel i manualen, men det er ihvertfall ikke hvor mye man har til overs, for den grønne er alltid høy, om folka i byen liker deg. Det stemmer ganske overens med at det er etterspørsel, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...