Gå til innhold

Halo historien ?


Ruste

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe meg Halo 3. Har lyst på et godt online spill og en spendende historie som jeg kan spille i en god del dager framover.

 

Men jeg har ikke spilt noen av de andre Halo spillene, så er det noen som kan forklare meg hva spillet handler om eller hva jeg trenger å vite for å komme meg inn i Halo 3.

 

Setter stor pris på svar ;D

 

(!)Og er Online delen veldig bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Historien er at du (master cheaf spartan 117) er menneskenes siste håp om å stoppe pakten (aliens) fra å avfyre halo (en STOOOR ring som vil ødelegge all mat i universet... pakten tror det vil ta dem med på en stor reise men egentlig vil den ødlegge all mat...) poenget er kun å komme seg igjennom alle de 10 brettene og ikke la pakten stoppe deg. :D Bare spør om du lurer på noe mer...

Lenke til kommentar
Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe meg Halo 3. Har lyst på et godt online spill og en spendende historie som jeg kan spille i en god del dager framover.

 

Men jeg har ikke spilt noen av de andre Halo spillene, så er det noen som kan forklare meg hva spillet handler om eller hva jeg trenger å vite for å komme meg inn i Halo 3.

 

Setter stor pris på svar ;D

 

(!)Og er Online delen veldig bra?

 

http://www.youtube.com/watch?v=iqXlbPU4-cE

 

http://www.youtube.com/watch?v=NxTlhh2r2Xo

 

http://www.youtube.com/watch?v=pVeP3T0-7b4

 

http://www.youtube.com/watch?v=2GZc_PRW8Gk

 

http://www.youtube.com/watch?v=dl8m_dQREI0

 

http://www.youtube.com/watch?v=XL5Tpb04Nhg

 

Jeg er ikke sikker på i hvilken del de begynner å fortelle fra Halo 3. Men hvis du spiller litt av starten selv, så skjønner du når du skal slutte å se videoer, og spille historien selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

De youtbue-filmene er så vidt jeg kan se kun cutscenes fra det første spillet.

Du finner nok fimsekvensene av Halo 2 på youtube også.

 

Ellers pleier wikipedia ha greie referater fra plott i spill.

Lenke til kommentar

Lurer på noen få ting til, takk for svar forresten.

 

Kan man lage sin egen våpen liste eller må man lete etter våpen rundt om på banen, og låser man opp våpen og sånt etter hvert som man kommer høyere opp i rank?

 

Og er det enkelt å komme inn på baner, og er det lite lag og sånt. Starter kampene automatisk eller er det en host som bestemmer når kampene skal starte?

 

Vis det er noen som kan svare på dette så skal jeg aldri spørre om noe igjen.

Lenke til kommentar

Forestill deg "Old-Mode" i call of duty 4, sånn er det.

Sist jeg sjekket var det en del servere ja, og jeg har hatt mindre lag i Halo enn på CoD4 (kan være tilfeldig dog).

 

 

Kampene starter automatisk mener jeg å huske, er en stund siden jeg spilte det.

 

Ranking systemet er vel basert på hvor mange ganger du vinner på rad mener jeg.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe meg Halo 3. Har lyst på et godt online spill og en spendende historie som jeg kan spille i en god del dager framover.

 

Men jeg har ikke spilt noen av de andre Halo spillene, så er det noen som kan forklare meg hva spillet handler om eller hva jeg trenger å vite for å komme meg inn i Halo 3.

 

Setter stor pris på svar ;D

 

(!)Og er Online delen veldig bra?

 

La meg bare si at jeg elsker Halo 3, har det selv og spilte ikke annent i en lang periode. Men greia er, historien til Halo 3 er egentlig ikke så bra. Joda, den er episk, og for alle som spilte de første spillene er det nice å endelig komme til slutten. Men måten den blir fortalt på er ikke så spesiell, og den er ikke veldig lang.

 

Hvis du virkelig er ute etter historie, gå for GTA4. Helt konge, den slår alt med mulig unntak av noen av Final Fantasy spillene kanskje. GTA sin historie har flere lag en en løk, avhengig av hvor mange missions du velger å spille igjenom. Online vis er Halo 3 veldig bra, spiller det ennå, men Call of Duty 4 sin er faktisk dypere, med custum class og greier. Har COD4 også, så jeg drar ikke dette ut av hatten.

 

Appropos storyen til Halo 3, Halo ringene utsletter alt levende liv, for å hindre en parasitt organisme kalt the flodd fra å spre seg. Den ødelegger ikke mat :!:

Covenant er slemme aliens, som vil avfyre ringen for å komme til paradis(religiøse greier)

Ellers har du vel skjønt det utifra wiki.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Greit nok at dialogen og skuespill holder høy kvalitet i GTA4, men noe mer spennende handling enn hva man finner i en gjennomsnittlig action-film/spill har GTA 4 ikke.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe meg Halo 3. Har lyst på et godt online spill og en spendende historie som jeg kan spille i en god del dager framover.

 

Men jeg har ikke spilt noen av de andre Halo spillene, så er det noen som kan forklare meg hva spillet handler om eller hva jeg trenger å vite for å komme meg inn i Halo 3.

 

Setter stor pris på svar ;D

 

(!)Og er Online delen veldig bra?

 

La meg bare si at jeg elsker Halo 3, har det selv og spilte ikke annent i en lang periode. Men greia er, historien til Halo 3 er egentlig ikke så bra. Joda, den er episk, og for alle som spilte de første spillene er det nice å endelig komme til slutten. Men måten den blir fortalt på er ikke så spesiell, og den er ikke veldig lang.

 

Hvis du virkelig er ute etter historie, gå for GTA4. Helt konge, den slår alt med mulig unntak av noen av Final Fantasy spillene kanskje. GTA sin historie har flere lag en en løk, avhengig av hvor mange missions du velger å spille igjenom. Online vis er Halo 3 veldig bra, spiller det ennå, men Call of Duty 4 sin er faktisk dypere, med custum class og greier. Har COD4 også, så jeg drar ikke dette ut av hatten.

 

Appropos storyen til Halo 3, Halo ringene utsletter alt levende liv, for å hindre en parasitt organisme kalt the flodd fra å spre seg. Den ødelegger ikke mat :!:

Covenant er slemme aliens, som vil avfyre ringen for å komme til paradis(religiøse greier)

Ellers har du vel skjønt det utifra wiki.

 

Jeg har GTA IV, det er et veldig godt spill, men jeg synes at Online delen er kjedelig.

Også har jeg fri fra skolen nesten hele den uken her, så jeg trenger et godt Online spill jeg kan kose meg med, og utifra hva jeg har lest skal Online delen til Halo være ekstremt bra.

 

Men takk for et godt svar da.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

For min del burde du bare skaffe alle spillene, og spille gjennom de to første.

Noen kaller det gammelt, men klassikere blir aldri eldre med årene, etter min mening.

Hvis du da eventuelt har god forståelse engelsk sci-fi, skaff deg bøkene fra Amazon eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...