Gå til innhold

[Løst]Hjelp til kjøp av bærbar spille pc!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå fatter jeg hva derre snakke om for en men den så ikke bra ut får du må oppgradere den og da kommer det lett over 16 k ville heller kjøp en gemstone spør du meg .

kan noen si hva som er så bra med den pcen og hva jeg bør oppgradere den med ????

Lenke til kommentar
PS: få noen i familien din til og bestille den på firmaet sitt ;) (noe som jeg var så dum og ikek tenkte på x) ) da blir prisen det som står rett under i parantes.. tror du får den 3 k billigere...

 

takker for det geniale tipse men var det du som hadde bestilt den og vis det kan vær så snil og gi meg oppsete ????

Lenke til kommentar

Intel Core2Duo T9300 2.5GHz 45nm 6MB cache

200GB SATA 7200RPM 2.5"

4GB SO-DIMM 667MHz (2x2GB) dual channel

NVIDIA® GeForce® 8800M GTX 512MB DDR3 skjermkort

MICROSOFT Windows Vista Ultimate 64-bit, norsk

 

MEN. du trenger egentlig ikke 200 harddisk, så hvis du vil senke prisen litt mer, så ta bort det. + du kan også velge 2.4 ghz, men hvis du har råd til 2.5, så velg det .

 

PRIS: 17 360,-

PRIS, hvis du bestilelr bedrift: 13 888,-

Lenke til kommentar
Intel Core2Duo T9300 2.5GHz 45nm 6MB cache

200GB SATA 7200RPM 2.5"

4GB SO-DIMM 667MHz (2x2GB) dual channel

NVIDIA® GeForce® 8800M GTX 512MB DDR3 skjermkort

MICROSOFT Windows Vista Ultimate 64-bit, norsk

 

MEN. du trenger egentlig ikke 200 harddisk, så hvis du vil senke prisen litt mer, så ta bort det. + du kan også velge 2.4 ghz, men hvis du har råd til 2.5, så velg det .

 

PRIS: 17 360,-

PRIS, hvis du bestilelr bedrift: 13 888,-

 

takker fant nettopp at datakjeden seler en del pcer til veldig log pris og er veldig gode

Lenke til kommentar

Gå for Multicom Kunshan M570, den er den beste i den tråden her.

 

Satt opp et oppsett for deg:

Intel Core2Duo T9300 2.5GHz 45nm 6MB cache

200GB SATA 7200RPM 2.5"

4GB SO-DIMM 667MHz (2x2GB) dual channel ( (krever 64-bits Vista for optimal utnyttelse)

NVIDIA® GeForce® 8700M GT 512MB DDR3 skjermkort

Intel® Turbo Memory 1GB (kun sammen med Windows Vista, fungerer ikke med Windows XP)

MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit, norsk

Pris: 14 665,-

 

Vel og merke er det slik jeg ville kjøpt det, dette er uten tv-tuner, blurayleser og bluetooth. Prisen kommer på like under 15 000 kr.

Lenke til kommentar
Gå for Multicom Kunshan M570, den er den beste i den tråden her.

 

Satt opp et oppsett for deg:

Intel Core2Duo T9300 2.5GHz 45nm 6MB cache

200GB SATA 7200RPM 2.5"

4GB SO-DIMM 667MHz (2x2GB) dual channel ( (krever 64-bits Vista for optimal utnyttelse)

NVIDIA® GeForce® 8700M GT 512MB DDR3 skjermkort

Intel® Turbo Memory 1GB (kun sammen med Windows Vista, fungerer ikke med Windows XP)

MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit, norsk

Pris: 14 665,-

 

Vel og merke er det slik jeg ville kjøpt det, dette er uten tv-tuner, blurayleser og bluetooth. Prisen kommer på like under 15 000 kr.

 

har vert og sitt men det blirså jævla dyrt. når jeg heller kan gå på datakjeden og få en bedre pc til mindre priss

Endret av Deluxus
Lenke til kommentar
har vert og sitt men det blirså jævla dyrt. når jeg heller kan gå på datakjeden og få en bedre pc til mindre priss

Hvilken pc fra datakjeden?

 

e gemstone http://www.datakjeden.no/stavanger/PartDet...951448;c:100100

Det eneste som er bedre på den pcen er at den har Blu-ray, noe som også kan konfigureres på Multicom sin.

 

Tross at skjermkortet på den er nyere og av høyere nummer, 9500m gs så slår 8700 den med stor margin.

 

Prossesoren i Multicom er også bedre enn denne.

 

Harddisken er på 320 gb i gemstone noe som man også kan konfigurer i multicom sin.

 

Enda en hake med pcen fra Acer er denn enorme oppløsninga som vil føre til vanskeligheter med å drive krevende spill på høy oppløsning.

 

Uansett, hvis du skal ha spillpc gå for Multicom, du kan få den billigere enn det ovenfor med å sette spesifikasjonen litt ned.

 

Og hvis du skal ha filmpc gå for Acer sin, som har bygd sin bærbar for kjempeoppløsning, Blu-ray muligheter og visstnok med strålende skjerm, ifølge Acer.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare at du skal tenke deg litt om før du bestiller noe som helst fra multicom.

 

Jeg kan gi deg mitt lille skriveri, og jeg har INGENTING til overs for dem, de er uprofessjonelle og de kan rett og slett ikke kalles en pc-produsent. De kan det rett og slett ikke!

 

skriveriet:

Etter mine erfaringer, så ville jeg ikke anbefale denne gutten å investere ett så stort beløp i en pc fra multicom.

 

Straks du har gitt dem pengene og du har fått pc-en din, så bryr de seg ikke mer. Og kunde-supporten kan vare å så mange år den vil, det hjelper ikke når den er så sugen. Jeg har selv mange eksempler på dårlig kundeservice, og sitter nå på en IFL90+ som blir så altfor varm, gidder multicom å gjøre noe med det? Nei, de bryr seg meget lite. Og sier at jeg skal formatere å greier, enda jeg vet at dette ikke hjelper. Enda jeg visste at det ikke hjalp, så gjorde jeg det. Men til ingen nytte, så nå mener de at jeg skal skru den opp, og det har jeg tenkt til. Så vi får se.

 

En annen ting er at jeg har sendt inn pc-en flere ganger, men de klarer ikke å fikse det. Av 6 mnd. Så har jeg bare hatt pc-en i 3,5. Det sier jo sitt.

 

jeg har bare ett budskap til deg, IKKE KJØP HOS MULTICOM!

 

Hvis du har noen spørsmål angående multicom, eller noe du lurer på, så er det bare å spørre :D

 

Når det gjelder kjøpet av pc, så tror jeg kanskje denne kommer til å passe bra til dine behov:

 

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....06&cid=5546

Lenke til kommentar
Sitter nå på en IFL90+ som blir så altfor varm, gidder multicom å gjøre noe med det? Nei, de bryr seg meget lite.

Det er ikke noe mer dem kan gjøre heller. Når man bestiller en laptop med highend-gpu må man regne med at den blir uhorvelig varm. Eneste man kan gjøre er å rense vifta, evnt bytte den ut med en raskere (om det finnes, vil også oppstå mer støy). Man kan ikke få i både pose og sekk. Kraftige komponenter bruker mer strøm og produserer mer varme, det er ikke til å komme fra. Om du heller vil ha en kald laptop får du heller ta den du har kjøpt på reklamasjon og kjøpe deg en svakere en

Lenke til kommentar

hmm.. syntes ikke du skal revurdere multicom bare fordi Legolin sier det. Er nok noen som har hatt problem med dem, men sikkert mange også som er veldig fornøyde med kjøpet hos dem. Og det er nok ikke bare multicom som ikke bryr seg. Når jeg hadde m1330 så crasha pcen, og jeg ringte til dell, og dem ba meg finne ut av det selv....

Lenke til kommentar

har ikke tenkt og kjøpe fra multicom svært dyrt for noe du kan kjøpe for mye billigere.

va netopp inom datakjeden og snakte om gemstonen og de sa den var ganske bra gamer pc så har tenkt og kjøpe den alså .

 

noen andre som synes det er et bra kjøp?

Lenke til kommentar
har ikke tenkt og kjøpe fra multicom svært dyrt for noe du kan kjøpe for mye billigere.

va netopp inom datakjeden og snakte om gemstonen og de sa den var ganske bra gamer pc så har tenkt og kjøpe den alså .

 

noen andre som synes det er et bra kjøp?

Står fast med det jeg sa tidligere, Gemstone er en mye dårligere gamer pc enn den fra multicom.

9500m gs er dårligere enn 8700m gt, og det med stor margin.

 

Viktigst av alt er den enorme oppløsninga på gemstone, som skjermkort som 9500m gs vil slite å dra nyere spill på. Gemstone er bygd for film, ikke spill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...