Gå til innhold

Externe USB harddisker vil ikke vise seg på Laptopen


Anbefalte innlegg

Externe USB harddisker vil ikke vise seg på Laptopen

HP Pavilion ze4400

 

Xp SP3

 

Alt ok, har 3,5"kabinett med disker i, dise går det bra med, men når jeg setter i noen av de

2,5" externe USB diskene, så dukker de ikke opp. Funker 100% på alle andre mskiner!

 

Gått under MIN DATAMASKIN og BEHANDLE, men de dukker ikke opp der heller, er ikke det at de har ukjent bokstav, G, H I osv!

 

De dukker rett og slett ikke opp

 

Kommer ikke sånn "pling" når jeg plugger de inn heller?

Skjønner ikke dette

 

Meget irreterenes..

Er det noe spesielt som må resettes, startes av services eller??

Skjønner mindre og mindre, og blir mer og mer frustrert

 

Noen som har tips ,så takker jeg hjertligst!!

 

Nasse.

Endret av nasse222
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har disse tilkoblingskabel med to USB-kontakter, dvs. en disk bruker to USB-utganger på maskinen? Enkelte PC-er leverer ikke nok strøm fra en enkelt USB-utgang til å drive slike disker, og enkelte slike disker leveres uten dobbel tilkoblingsledning (bla. Western Digital).

 

Er de andre maskinene du har prøvd med stasjonære eller bærbare?

Lenke til kommentar

Prøv følgende: plugg den ene av de to USB-kontaktene som skal i PC-en i den kranglete laptop'en, og den andre USB-kontakten i en PC (stasjonær eller bærbar) som du vet harddisken fungerer med. Harddisken skal bare dukke opp på den ene maskinen. Hvilken plugg som går i hvilken maskin må du prøve deg frem til, poenget er å se om du får disken til å dukke opp på ze4400'en (det er bare to muligheter, så tar ikke så lang tid å prøve seg frem til)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...